Toon posts:

Compaq Presario 5220 [Win98] 4Kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben nu een 2 weken bezig met een desktop Compaq Presario 5220. Die hing vol met virussen en dergelijke waardoor een format c:\ noodzakelijk was. De originele win CD die erbij zat is weg behalve de Qiuck Restore Disk.
Ik heb er vervolgens een verse legale Windows 98SE opgezet inclusief alle drivers bijeengezocht.
Nu blijft echter de monitor slechts op 4 kleuren weergeven. Ik heb via de search zowel hier als op google behoorlijk wat draadjes gelezen over dit heerlijke Compaq model. Echter kom ik er via die wegen niet goed uit, het komt in de meeste zin allemaal neer op check je videokaart driver of probeer een herinstall.
Via de site van Compaq heb ik een driver gedownload :url:http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?dlc=en&tool=softwareCategory&lc=en&os=20&product=93139&cc=us&softwareitem=33954:/url:
Echter ook na deze installatie blijf ik slechts uit 4 kleuren kunnen kiezen....Ik ben een beetje ten einde raad....Ook denk ik dat die Quick Restore Disk geen zin zal hebben aangezien ik er een andere versie van Windows 98 op het gezet dan het origineel van tig jaar terug :-)
Of weet iemand misschien of op deze cd wel losse en werkende drivers staan? Enig idee is eigenlijk in dit stadium wel welkom...Alvast bedankt voor het meedenken

groeten Victor

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 21:30 ]

Verwijderd

Jij hebt het over een orginele windows cd. Dit heeft er volgens mij nooit bijgezeten.
Je kunt toch gewoon de Quick Restore doen en dan alle updates via windows update binnenhalen?

Ik heb ook ooit eens geprobeerd om een gewone win98se versie te installeren op een compaq 4650 (volgens mij), echter houdt je altijd driver problemen, delen van het toetsenbord die dan niet meer werken, en zoals hier de kleuren.

Mijn advies is dus gewoon om de quick restore eroverheen te gooien en dan alles te updaten, bespaart je volgens mij veel meer werk.

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan zo dat de originele Quick Restore DIsk enige zin heeft bij een niet originele Windows installatie? Staan daar in feite alleen de drivers op? Ik dacht de zo'n quick restore alleen zin heeft als de originele software er nog opstaat...Heeft iemand ervaring met het uitvoeren van een dergelijke operatie. Ik merk dat Compaq Presario niet echt tot de favo merken onder de tweakers hoort.... :D :P

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
Hallo,

Ik heb een compaq 5722 gehad. Hier zat ook een quick restore disk bij.

Gewoon je computer opstarten met de quick restore in de cdspeler.

Als het goed is start hij dan op van de cd, mits je bootvolgorde goed staat.

Hierna zet hij alles weer terug vanaf fabriek (dus incluis alle compaq shit en verlopen virusscanner ed) en als het goed is het besturingsysteem.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Met andere woorden : ik kan weer een volledig nieuwe installatie doen vanwege het ontbreken van 1 enkele driver? >:) Ik ga voortaan eerst vragen om wat voor soort PC het gaat voordat ik iets beloof :r :*) Compaq Presario installaties zuigen

Verwijderd

De installaties zuigen niet, maar jij wilt niet geloven dat een reinstall zo snel kan.
Je moet gewoon niet proberen een gewone windows versie eroverheen te gooien.

Jij denkt gewoon te omslachtig ;)

• Dirtyharry
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:09:
Met andere woorden : ik kan weer een volledig nieuwe installatie doen vanwege het ontbreken van 1 enkele driver? >:) Ik ga voortaan eerst vragen om wat voor soort PC het gaat voordat ik iets beloof :r :*) Compaq Presario installaties zuigen
Voor wat betreft het zuigen. Dit klopt in zoverre dat er allemaal extra troep wordt meegeinstalleerd. Voor de rest is alles wel afgestemd op jouw type computer.

Tevens weet je na een instal exact wat er in je machine zit.

En kun je gemakkelijk op internet de juiste drivers zoeken.

Het duurt meestal een minuut of 20 voor alles er weer opstaat.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, vanmiddag bij de goede man langsgeweest. Eerst het exacte type van de videokaart opgezocht. Ik blijf erbij dat het puur om die driver gaat en je niet die verplichte cd moet gebruiken wil je het systeem goed draaiend krijgen.Het gaat bij deze Presario om een Ati Rage 3d. Via de Ati site een driver gevonden die ruim nieuwer is dan de standaard die erop zat. Installeren, rebooten, vingers gekruisigd gehouden, en het werkte perfect...weer 256 colors en alles leesbaar en werkend....Bedankt voor het meedenken..
groeten Victor

• Dirtyharry
Ik heb ook niet gezegd dat je verplicht die restore cd moest gebruiken.

Jij vroeg of dat snel kon en hoe dat werkte.

Wel mooi dathet je gelukt is :) :)

En graag gedaan

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36
Als tip voor de toekomst:

Gebruik Everest van Lavasoft om te bepalen welke hardware in een pc zit.

Wel jammer dat er geen dos versie meer is van dat progje.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:38
Voor gekke winmodems kijk ik even in de registry (HKEY_LOCAL_MACHINE\Enum\PCI) om te kijken welke device IDs er allemaal bestaan, deze kan je gewoon in google proppen en in 9 van de 10 keren levert dit wel iets op. Tis alleen wat omslachtig zoeken in die registry keys, maar na uitklappen zie je wel de nodige dingen staan over of het een geidentificeerd apparaat is of dat het nou juist dat onbekende ding was waar je naar zocht.
Pagina: 1