Crash bij Bepaalde Websites

Pagina: 1
Acties:

• Jeroen-S
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-08 16:38
Systeem:
Asus A7V8X-X
Athlon XP 2600+ (Barton)
512 Mb PC3200 (Dane-Elec)
Linksys WUSB54G Access Point
Linksys WAG54G Router

Het systeem crasht keihard bij het bezoeken van bepaalde webpaginas, met name speedtest.nl. Er is verder geen verband te vinden, zoals sites met veel plaatjes ofzo, maar het zijn wel altijd dezelfde sites waar ie crasht. Het gebeurt in IE maar ook in firefox. Het is een verse XP Pro SP2 install, met de VIA 4in1 drivers en alle updates.

3 uur memtest achter elkaar gedraaid, 0 fouten. Systeem is stabiel bij PiFast, 3dmark03 en PCMark04.

Vergeten: 300 Watt voeding uit Aopen kast. Voltages zijn volledig binnen de grenzen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen-S op 07-01-2005 21:20 ]

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Om te kunnen bepalen of het aan je hardware of software ligt, zou je een live-cd (Knoppix, DamnSmall Linux (50 MB) op een CD-RW'tje kunnen branden, hiervan booten en naar die bepaalde websites surfen met de op de live-cd aanwezige Firefox.

Crasht je systeem nu nu niet, dan ligt het aan je software, of beter gezegd: je OS. Zijn die 4-in-1 drivers verplicht voor je chipset? Zoniet: uninstall. SP2 dicht veel gaten maar levert ook veel problemen op. Probeer het ook zonder SP2.

• Jeroen-S
weet iemand of het access point ondersteund wordt door knoppix (driverwijs)? verder: de via drivers ligt het niet aan, heb geprobeerd zonder

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 10:57
je systeem crasht keihard, maar wat gebeurd er dan ?. ik had laatst iets verglijksbaars op me notebook (acer). Ik open een site, en pats, blauw scherm. Naja zal wel. Reboot, dan maar met FF (hiervoor IE6), internetten gaat prima, kom bij diezelfde site uit, pats blauw scherm (exact het zelfde moment).

Ben vervolgens boven maar op me pc verder gegaan. Daar ging het wel goed. Ik was wireless via Linksys router bezig (zelfde model geloof ik).

De site waar het gebeurde was die van pathe.

note: dit is geen oplossing maar misschien herken je dezelfde problemen..

/dev/null

• Jeroen-S
dat klinkt idd erg bekend. vast hetzelfde probleem. ik zelf krijg soms een blauw scherm en soms rare flitsende patronen op het beeldscherm. heb je het nog verholpen? of negeer je het gewoon?

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Jeroen-S schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:27:
weet iemand of het access point ondersteund wordt door knoppix (driverwijs)? verder: de via drivers ligt het niet aan, heb geprobeerd zonder
Hmm.. altijd weer zo'n complicerende factor, zo'n USB ding. :P

Ze zijn drivers aan het schrijven, http://prism54.org/supported_cards.php
Geen idee wat de huidige status is.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 10:57
Jeroen-S schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:35:
dat klinkt idd erg bekend. vast hetzelfde probleem. ik zelf krijg soms een blauw scherm en soms rare flitsende patronen op het beeldscherm. heb je het nog verholpen? of negeer je het gewoon?
omdat ik beschik over zowel een laptop als een vaste pc had ik er niet zo heel veel aandacht aan geschonken, maar ik start nu me laptop op om te kijken of het nog steeds zo is.

Enigste wat ik uit me hoofd nog weet is dat het singaal heel zwak was (AP op zolder, ik beneden = 2x plafond/muur van gewapend beton)...

edit: no probs, alles gaat nu weer prima, probeer eens (als je wireless werkt) dichter bij je AP te gaan werken ivm ontvanst...

[ Voor 10% gewijzigd door vriesdude op 07-01-2005 21:52 ]

/dev/null

• Jeroen-S
update:

geprobeerd via een utp kabel aangesloten op dezelfde router: de crashes blijven.

dit is toch wel het raarste probleem dat ik gezien heb in mn pc-assemblage carriere. iemand nog suggesties?

• Jeroen-S
Heeft iemand nog ideeen?

• IanLJ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-07 18:01
Probeer het eens met een andere videokaart!

Verwijderd

Ik had eind vorig jaar ook zo'n soort probleem...

Wanneer ik iets downloadde en dat ging sneller dan een bepaalde snelheid dan crashte m'n systeem keihard en kreeg ik een blauw scherm. Dit kon worden opgelost door deze driver te installeren.

Bovenstaande heb jij vast niet erg veel aan, maar omdat je het in je sp ook al had over speedtest.nl (en dus ook hetzelfde soort probleem lijkt te hebben) post ik het toch maar.. misschien dat het helpt bij het vinden van een oplossing.

Ik weet niet precies hoe dat werkt met die Access Points, maar ik neem aan dat er voor dat soort hardware ook een soort netwerkkaart in je systeem moet zitten? Zo ja, dan zal die vast ook wel een driver nodig hebben.. heb je die ook al geupdate?
Pagina: 1