Toon posts:

internet delen m.b.v een hub..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal, ik heb nu 2 100mbit kaartjes en sygate draaien om het internet hier te delen over 2 computers,
nu vind ik sygate een waardeloos programma en ook vind ik het niet handig om m'n pc altijd aan te laten staan.. nu zit ik de aanschaf van een hub te overwegen..

m'n kabelmodem gaat dus naar de hub, en vandaaruit naar de 2 pc's... maar nu is de vraag: moet ik nu op bijde pc's hetzelfe tcp/ip protocol aanmaken? zelfde ip/gateway/dns enzo? en kan ik nu wel op 2 pc's tegelijk internetten? (al mag dat van chello niet.. lekker boeie ;))

ik hoop dat iemand me snel effe antwoord kan geven op deze vraag..

thnx

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kan alleen tegelijk internetten met die 2, als je 2 ips hebt gekregen van je kabelprovider.

En de netwerkkaartjes naar internet zijn toch 10 Mb? Als je de kabelmodem in de hub steekt, met allebei je 100 Mb kaarten erbij, dan zien je computers je kabelmodem allebei niet.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Dat gaat helaas niet werken ben ik bang.... Je krijgt van chello maar 1 ip-adres, en je krijgt alle info over dns e.d. binnen via DHCP...

Je ontkomt er helaas toch echt niet aan om een computer als server te laten draaien....

Je kunt daar natuurlijk wel een oude pc voor gebruiken.... 386 is al voldoende....

En als je Sygate bagger vind, probeer dan Winroute 's....

Er zijn ook andere oplossingen in de vorm van een soort kastje, waarop je je kabelmodem aansluit, en daarop ook weer de rest van de pc's... Dat is dus eigenlijk een Hubje, met ingebouwde routersoftware.... 't ding heet geloof ik ISB2LAN, heb ik ooit es iets van gelezen....

Verwijderd

Zowiezo heb je op deze manier het probleem dat je niet gemakkelijk een firewall kan installeren. En de provider kan (daarom) gemakkelijk zien dat er meerdere compu's aan die ene verbinding hangen. En dat mag niet:(, tenzij je hetzakelijke abbo hebt.

Verwijderd

een 386 kan net als je linux/BSD gebruikt
een 486DX2-66 met 16MB ram is ruim voldoende om een 10Mbit 100% te vullen (weer met linux/bsd)

met windows 2000 heb je P200 met 128 Mb nodig

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 03:42 schreef Zemanova het volgende:
een 386 kan net als je linux/BSD gebruikt
een 486DX2-66 met 16MB ram is ruim voldoende om een 10Mbit 100% te vullen (weer met linux/bsd)

met windows 2000 heb je P200 met 128 Mb nodig
Ja hoor daar hebben we ze weer. Hij vraagt toch niet om linux¿¿

Verwijderd

Ik weet niet of je meerdere ip-adressen van je provider kunt krijgen.

Bij @home mag je er 3 registreren en dus kun je via een hub dus ook met 3 mensen tegelijk op internet.

Anders kun je maar iedere keer met 1 pc tegelijk op internet

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sterker nog, als je ze allebei hetzelfde ip geeft zullen ze het allebei NIET doen, zelfs heb je kans dat je pas (als je er een uitzet) na een reboot van je systeem kunt internetten...

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Op vrijdag 05 januari 2001 03:05 schreef Mark_640 het volgende:
Er zijn ook andere oplossingen in de vorm van een soort kastje, waarop je je kabelmodem aansluit, en daarop ook weer de rest van de pc's... Dat is dus eigenlijk een Hubje, met ingebouwde routersoftware.... 't ding heet geloof ik ISB2LAN, heb ik ooit es iets van gelezen....
SMC Barricade: router en switch combo
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15106

Netgear RT314 router
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14009

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 08:18 schreef mozeskriebels het volgende:

[..]
Ja hoor daar hebben we ze weer. Hij vraagt toch niet om linux¿¿
Mmmm, volgens mij zat ik in 't verkeerde topic |:( |:( |:( |:( |:( |:(
maar ja, ipv 1 van je 2 computers aan laten staan kun nog een 3e aansluiten met linux of BSD :P
Pagina: 1