Toon posts:

hoe een eenvoudige, dynamische HD in partities op te delen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb rondgekeken en kon hier nog geen topic over vinden. Misschien is dit wel een heel domme vraag die heel makkelijk benatwoord kan worden, maar he... ik ben hier gewoon nog niet zo goed in.

Ik heb een HD in mijn pc zitten, waarvan de opmaak eenvoudig is en het type dynamisch en het bestandssysmteem NTFS.

Deze HD is vrij groot, en daarom wil ik deze graag in partities opdelen (3x40gig/ 4x30gig). Ik wil het programma partition magic 8.0 hiervoor gebruiken. Wanneer ik deze open en deze HD probeer te partitioneren geeft deze echter aan dat er 1 of meer partities op deze schifj zijn die niet verplaatst kunnen worden.

Iemand enig idee wat ik zou moeten doen om deze schijf tochin partities op te kunnen delen?

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

het makkelijkste is het geheel verwijderen van de bestaande (100%) partitie.
Vervolgens opnieuw beginnen met indelen, stuk-voor-stuk.

Maar als je het mij vraagt moet je ook de bestaande partitie kunnen resizen.

Vergeet niet je eerste (opstart) partitie active te maken, aangezien je anders niet van je schijf kunt opstarten.

Suc6 :)

[ Voor 22% gewijzigd door SjoZ op 07-01-2005 21:28 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

als de schijf dynamisch is kan je de partitie niet resizen en er ook dus geen partities bij maken. Je zal de partitie volledig moeten wissen en dan de schijf opnieuw indelen...

(volgens mij hoor..)

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Hann1BaL schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:30:
als de schijf dynamisch is kan je de partitie niet resizen en er ook dus geen partities bij maken. Je zal de partitie volledig moeten wissen en dan de schijf opnieuw indelen...

(volgens mij hoor..)
volgens mij is iedere harddisk buiten type 1 t/m 46 dynamisch.. oftewel: de laatste 10 jaar of zo ;)

Verwijderd

Topicstarter
resizen met PM8 is ook niet mogelijk, dan krijg ik namelijk weer dezelfde melding van dat ... niet verplaatst kunnen worden ensw...

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

dan opnieuw indelen of is dat geen optie ? ik weet niet of je bestaande partitie weg MAG ?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 15:26

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

SjoZ schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:37:
[...]

volgens mij is iedere harddisk buiten type 1 t/m 46 dynamisch.. oftewel: de laatste 10 jaar of zo ;)
Hij heeft het niet over een dynamische harddisk (wat dat ook wezen mag) maar over een 'Dynamic Disk' in tegenstelling tot een 'Basic Disk'. Dynamic disks kun je niet resizen met PM of Ghost (nog niet) omdat de partitieindeling helemaal nieuw is. Je kunt we de partitie met Ghost of zo inlezen, op een ander systeem of een andere disk wegzetten en na herpartitionering terug schrijven.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
die mag weg hoor, maar hoe?

in PM8 staat het volgende bij deze schijf: Local Disk (*:) , stationsletter is F, maar dat geeft hij hier niet aan. En de partition operations in PM doen het ook niet bij deze schijf...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

DaRealRenzel schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:43:
[...]

Hij heeft het niet over een dynamische harddisk (wat dat ook wezen mag) maar over een 'Dynamic Disk' in tegenstelling tot een 'Basic Disk'. Dynamic disks kun je niet resizen met PM of Ghost (nog niet) omdat de partitieindeling helemaal nieuw is. Je kunt we de partitie met Ghost of zo inlezen, op een ander systeem of een andere disk wegzetten en na herpartitionering terug schrijven.
u wordt bedankt voor de ondersteuning, zie ook:

OM FAQ / Beleid

wat je kan doen is de winxp cd erin knappen en zo via de installatie FDISK draaien en daar die partitie verwijderen. (Daarna eventueel de installatie afkappen en rebooten.)

[ Voor 15% gewijzigd door Hann1BaL op 07-01-2005 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:43:
[...]

Hij heeft het niet over een dynamische harddisk (wat dat ook wezen mag) maar over een 'Dynamic Disk' in tegenstelling tot een 'Basic Disk'.
:o srry, dat bdoelde ik dus ermee

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:47:
[...]

u wordt bedankt voor de ondersteuning, zie ook:

OM FAQ / Beleid

wat je kan doen is de winxp cd erin knappen en zo via de installatie FDISK draaien en daar die partitie verwijderen. (Daarna eventueel de installatie afkappen en rebooten.)
kan dit ook met windows2000pro?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FDISK? Je kunt partities/volumes gewoon beheren in Windows' Schijfbeheer :) Zie ook Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 08-01-2005 07:39 ]

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

Pagina: 1