Toon posts:

[HP officejet 710] kapotte geleide band van de printwagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik heb een HP officejet 710 die constant zeurt over dat er een zwarte cardridge inmoet. Na alle faqs te hebben doorlopen en nieuwe cardridges erin had gezet, de boel schoongemaakt, etc, etc. Hij deed het nog steeds niet.

Bij detail onderzoeking onder de motorkap liep ik aan tegen die elektro band die de elektronische verbinding van de printerwagen (de geleider waar de cardridges op zitten) en de rest van de printer. Deze "band" ´krult´ mee tijdens het bewegen van de wagen (ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen). Deze band is blijkbaar een keer ergens klemgeraakt want hij is gekreukeld en volgens mij zelfs aan een kant helemaal beschadigd. Ik weet bijna zeker dat dit het probleem is.

Is dit te repareren?
Waar kun je dit laten repareren (indicatieve kosten)?
Ik ben zelf redelijk handig dus wil het zelf repareren, zijn dit soort onderdelen los te bestellen en zoja wat zou zoiets kosten?

ps: ik probeer een beetje te achterhalen of een reparatie nog de moeite waard zou zijn en hoe ik aan onderdelen kan komen of waar zoiets te laten repareren.

thnx,
Jan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 21:17 ]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zo'n band heet "flexprint". Je kunt er meer over vinden als je zoekt op defecte audioradio's, er is pas nog een topic over geweest. Via HP kun je proberen, maar ik denk niet dat het dan een rendabele reparatie wordt.
Wat je kunt proberen als je de band redelijk uit de krul krijgt is hem op het zwakke punt verstevigen met tape/plakband (aan de achterkant) en dan met zilver-lijm de contactbaantjes weer doortrekken. Hierna ook tape/plakband aan de voorkant.
Als blijkt dat hij dan weer werkt weet je dat het nut heeft in een nieuw stuk flexprint te investeren. (Inkjet is en blijft wegwerp-technologie, ik zou er niet teveel geld in steken. Voor de prijs van 3 cartridges heb je een nieuwe...)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b