Toon posts:

[MYSQL] table lock, hoe op te heffen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen ik ben nieuw hier en had eigenlijk een dringend vraagje ivm mysql as topic al zegt

namelijk ik heb ipb board draaien en en zit een portal voorin gebouwd maar sinds kort heb ik een mysql foutmelding deze melding was dat ipb_topics in use was in het phpmyadmin menu zodoende hebik dus nu een backup gemaakt van mysql nou is mijn vraag hoe kom ik hier af heb ook al de backup terug gezet maar het wil niet.

Deze melding krijg ik:

mySQL query error: SELECT m.name as member_name, m.id as member_id, m.title
as member_title, t.*, t.posts as replies, p.*, f.name as forumname FROM ibf_topics AS t LEFT JOIN ibf_posts AS p ON (p.topic_id=t.tid AND p.new_topic='1') LEFT JOIN ibf_members AS m ON (m.id=t.starter_id) LEFT JOIN ibf_forums AS f ON (f.id=t.forum_id) WHERE (t.forum_id=20)ORDER BY t.tid DESC LIMIT 0, 5

mySQL error: Can't open file: 'ibf_topics.MYD'. (errno: 145)
mySQL error code:
Date: Friday 07th of January 2005 09:11:22 PM

Nou heb ik het dus nagekeken in phpmyadmin en hij zegt dat ie in use is maar verder kom ik niet hoop dat iemand mij hier kan helpen!

Alvast Bedank

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 13:36
Misschien is de table gelockt, probeer eens te zoeken op de site van MySQL (http://www.mysql.com) naar een oplossing.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 12:15

Tux

Probeer de Repair optie in PhpMyAdmin eens uit.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
ik wist dat de table gelockt was idd was ik vergeten te zeggen maar dat heb me nog niet veel meer opgeleverd.

waar kan ik die repair functie vinden vinden in phpmyadmin??

heb de databases and de linkerkant en de rest aan de rechterkant......

het is trouwens phpmyadmin 2.3.0 rc3

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 21:46 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Maar ff wat aan je titel gedaan, want alleen [mysql] zegt natuurlijk ook niets.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
ahh dank u

Verwijderd

Topicstarter
ik heb antwoordt gevonden heb sqlyog gedownload en de ipb_topics.myd gerepaired!

TnX voor de snelle reactie's zodoende in de goeie richting gekickt

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 12:25

PowerSp00n

There is no spoon

Met 3rd party tools aan de gang, oppassen he je weet nooit wat ze doen. Met de tools van MySQL trouwens ook ;). Maar repair zit in phpMyAdmin gewoon onder de operations tab als je in de structure van een table zit. Of in de table list onderaan in dat dropdown lijstje dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door PowerSp00n op 07-01-2005 23:50 ]

Pagina: 1