Toon posts:

geen verbinding met encryptie wel zonder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn draadloos netwerk:

Ik heb (al tijden) een e-tech modem/router/wireless access point type adwl01
Ik heb op mijn PC (win98 SE) ook al tijden een goede verbinding met mijn netwerk dmv een US rob. wireless turbo PCI adapter.

Nu heb ik een nieuwe laptop, met win XP SP2, hiervoor heb ik een wireless PC CARD gekocht bij mediamarkt (aanbieding 15 euro) het is een ergenic ERG WL-003.

Hiermee kan ik geen verbinding maken als de encryptie is ingeschakeld (64 en 128)
Ik heb vanalles geprobeerd, firewall aan uit, netwerk automatisch configureren aan uit.
antivirus aan uit

het mooie is dat de interface van die USR kaart en die nieuwe PC Card hetzelfde zijn, ik heb dus alles gelijk ingesteld en nog werkt het niet, ik ben waarschijnlijk niet de enige, maar ik heb nog niet de juiste oplossing gevonden.

alvast bedankt voor jullie hulp

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

natuurlijk gaat de verbinding weg als je encryptie aanzet! Je moet dus wel op de client de goede sleutel invullen he!

heb je al die stappen goed gevolgt uit de handleiding?

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

SSH schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:02:
natuurlijk gaat de verbinding weg als je encryptie aanzet! Je moet dus wel op de client de goede sleutel invullen he!

heb je al die stappen goed gevolgt uit de handleiding?
Verbinding weg, als in wlan niet meer zichtbaar? Das niet waar hoor :) Je vind het nog steeds, alleen je moet een sleutel invoeren voordat windowsxp verbinding maakt.

--

Je moet het als ik het goed heb bij je wlan verbinding invullen voordat je verbinding maakt.

Verwijderd

Topicstarter
mimic schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:07:
[...]

Verbinding weg, als in wlan niet meer zichtbaar? Das niet waar hoor :) .
dat is dus wel waar ;(

ik heb de juiste sleutel ingevoerd. maar als ik de encryptie aanzet op m'n router is het netwerk ook niet meer zichtbaar, op m'n andere pc is er dan inderdaad nog wel verbinding, maar zonder uitwisseling van gegevens, dus dit is duidelijk een verschil en dat is nou juist het probleem.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 23:58 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 22:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik weet niet of je router het ondersteund, maar mogelijk heb je ook hide SSID ingeschakeld.
Het SSID is als het ware je netwerknaam, kijk daar eens naar. Verder inderdaad overal de zelfde sleutel gebruiken, tenminste in je router en op je PC/Laptop.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb volgens mij niet hide ssid ingeschakeld omdat hij hem wel vindt zonder sleutel

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als die niet meer te vinden is in je netwerk moet je ssid wel uitstaan.

Kijk daar dus nog even goed naar :)

Tweakers Discord

• Paulusdebospooier
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04

Paulusdebospooier

Hobbyist.

Hoi japieoo, ik kick je topic omhoog omdat ik ook problemen heb met het instellen van encryptie op een ergenic setje. Het probleem is als volgt:

Bij de Mediamarkt gekocht:setje van Wireless router Ergenic erg wl-001 met daarbij PC-card Ergenic wl-003. Voor in een laptop, Dell Inspiron huppelepup met daarop geïnstalleerd windows XP home-edition met servicepack2 en alle updates. Firewall ingeschakeld.

Na installeren vinden de router en het kaartje elkaar zonder problemen, en internetten gaat probleemloos. Zonder een instelling te maken. Blijkbaar kloppen de voorinstellingen precies met cablewanadoo-internet via het Eurodocsis modem. Toch doet zich iets eigenaardigs voor:

Terwijl de verbinding al werkt, meldt Windows dat er een draadloze verbinding is gevonden waarmee het wil verbinden. Wat vervolgens mislukt. In de systray staat een icoontje van Windows dat verbinden is mislukt vrolijk naast het 22MWLANMON.exe icoontje dat een goede verbinding meldt.

Wat ook opvalt is dat het configuratieprogrammaatje voor de PC-card dat in het installatieboekje wordt vermeld niet opstart. Ik moet alles handmatig configureren. Erg vervelend is dat heel veel instellingen me helemaal niets zeggen. Simpele dingen zoals IP-adressen instellen lukt me altijd wel. Maar een WEP sleutel instellen op zowel de netwerkkaart als de router lijkt me niet zo heel moeilijk. Maar ook dat lukt me niet. Eerst probeerde ik de instellingen nog "live" te veranderen, maar iedere keer als ik iets nieuws instelde op de router viel de verbinding weg. Dat is wel logisch, maar instellingen goed zetten op de PC-card werkte niet. Daarom later maar een netwerkkabel tussen de Laptop en de Router gestoken, hield ik in ieder geval mijn verbinding met de web-interface op de router.

Ik zit nu met mijn handen in het haar. Het is namelijk niet mijn spul, maar van vrienden. Ik heb beloofd het te installeren, daarom kochten ze het, maar het lukt mij niet. Ik ben al twee keer 's avonds geweest om tot in de kleine uurtjes te blijven proberen. Ik hou hun en mijzelf uit de slaap.
k heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie maar ik weet niet wat. ik heb helaas ook verder geen enkele ervaring met wireless computeren.

De website van ergenic.com toont alleen een contactformulier voor een emailtje. Ik heb hier een berichtje achtergelaten en de vraag of er soms een nieuwe firmware of driver nodig is. Ik verwacht zomaar geen reactie.

Heb je het zelf nog werkend gekegen? Had jij ook dat de configuratietool voor de netwerkkaart niet wilde starten? Heb jij ook een onbeveiligde verbinding, en dat windows klaagt dat de verbinding niet werkt?

Weet iemand anders raad? Of een hele goede FAQ?

Geen auto mooier dan de W116!

• Paulusdebospooier
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04

Paulusdebospooier

Hobbyist.

Welnu ik heb de handdoek in de ring gegooid. Nadat ik geen email terug heb gekregen van de fabrikant maar besloten de spullen terug te brengen naar de winkel. Geld terug gehad.

Vrienden geadviseerd even door te sparen voor een setje van een bekend merk, waar meer documentatie en ondersteuning voor te vinden is. Wel balen hoor!

Geen auto mooier dan de W116!

Verwijderd

Mensen ik heb precies hetzelfde probleem.

Ook windows xp met service pack2 geinstalleerd. Het ergenic wl 002 accesspoint is wel werkend want ik kan via een andere draadloze nic wel verbinding maken. Alleen zodra ik de pci adapter van ergenic wl-004 in mijn pc stop krijg ik ook dat hij niet kan connecten. Maar heb zonder encryptie wel verbinding. alleen ik krijg ook in de sys tray te zien dat hij draadloze netwerkverbindingen heeft gevonden en als ie vervolgens wil gaan connecten dan mislukt dat. Iemand misschien een idee
Pagina: 1