Ik heb een heel byzonder probleem. Ik heb hier een Sony Vaio laptop. Zo'n hele kleine paarse portible. 700 MHZ en 128 MB. Op deze laptop is ooit een japanse Windows gezet, met een ww. Ik kon er dus niet in komen. Mijn idee was om te booten van CD en XP installeren. Ik heb er toen een externe cd-rom speler aan moeten hangen, want er zit geen cd-rom speler in, en ook geen floppy disk. Dus maar proberen met een externe CD-rom speler (USB). Dit wil natuurlijk zoals gewoonlijk niet werken. Wat blijkt, de laptop wil niet booten van externe CD-rom. Hij wil alleen booten van interne CD-rom, floppy disk (zit er dus allemaal niet in) en van HDD.
Toen had ik het volgende bedacht. Ik haal die laptop open, haal de HDD er uit, koppel ehm aan een andere PC en installeer op deze manier XP. En als XP er op staat, stop ik ehm terug. Maar zoals gewoonlijk wil dit natuurlijk ook niet werken. De computer met de HDD werkt goed, de laptop natuurlijk niet. Wanneer ik de computer opstart, met de HDD krijg ik bij het opstarten alleen een cursur boven in het hoekje van het beeld scherm.
Wanneer ik de laptop zonder HDD opstart krijg ik de melding dat de laptop geen OS kan vinden.
(Ook een bios update is niet uit te voeren)
Wie heeft kan mij helpen?
Toen had ik het volgende bedacht. Ik haal die laptop open, haal de HDD er uit, koppel ehm aan een andere PC en installeer op deze manier XP. En als XP er op staat, stop ik ehm terug. Maar zoals gewoonlijk wil dit natuurlijk ook niet werken. De computer met de HDD werkt goed, de laptop natuurlijk niet. Wanneer ik de computer opstart, met de HDD krijg ik bij het opstarten alleen een cursur boven in het hoekje van het beeld scherm.
Wanneer ik de laptop zonder HDD opstart krijg ik de melding dat de laptop geen OS kan vinden.
(Ook een bios update is niet uit te voeren)
Wie heeft kan mij helpen?