Toon posts:

[XP] installeren zonder CDROM [Sony Vaio]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel byzonder probleem. Ik heb hier een Sony Vaio laptop. Zo'n hele kleine paarse portible. 700 MHZ en 128 MB. Op deze laptop is ooit een japanse Windows gezet, met een ww. Ik kon er dus niet in komen. Mijn idee was om te booten van CD en XP installeren. Ik heb er toen een externe cd-rom speler aan moeten hangen, want er zit geen cd-rom speler in, en ook geen floppy disk. Dus maar proberen met een externe CD-rom speler (USB). Dit wil natuurlijk zoals gewoonlijk niet werken. Wat blijkt, de laptop wil niet booten van externe CD-rom. Hij wil alleen booten van interne CD-rom, floppy disk (zit er dus allemaal niet in) en van HDD.

Toen had ik het volgende bedacht. Ik haal die laptop open, haal de HDD er uit, koppel ehm aan een andere PC en installeer op deze manier XP. En als XP er op staat, stop ik ehm terug. Maar zoals gewoonlijk wil dit natuurlijk ook niet werken. De computer met de HDD werkt goed, de laptop natuurlijk niet. Wanneer ik de computer opstart, met de HDD krijg ik bij het opstarten alleen een cursur boven in het hoekje van het beeld scherm.

Wanneer ik de laptop zonder HDD opstart krijg ik de melding dat de laptop geen OS kan vinden.

(Ook een bios update is niet uit te voeren)

Wie heeft kan mij helpen?

Verwijderd

Gewoon msdos en de inhoud van de xp cd op de hd van de vaio zetten. Dan kan je in msdos booten en de setup van xp starten.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:00
win XP bootdisk zijn niet echt over te brengen naar een ander systeem config.

Probeer eens die schijf w2k te instaleren, en tevens een copie van winXp op de schijf te zetten, en vervolgens een upgrade te doen ??

het is omslachtig ... maar ja ... tis een idee :)

@gve: winXP wil volgens mij perse NTFS ??
dus na booten, xp starten , fdisk (vanuit winXP) ben je volgens mij de inhoud vam je schijf kwijt.

wel een idee : apparte partitie maken voor de winXP cd , heb je hem ook voor in de toekomst ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Bud_s op 07-01-2005 21:14 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Bud_s schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:11:

@gve: winXP wil volgens mij perse NTFS ??
dus na booten, xp starten , fdisk (vanuit winXP) ben je volgens mij de inhoud vam je schijf kwijt.
Nee, XP lust ook FAT32, daarna kun je hem event. converteren naar NTFS met Partition Magic
Eerst schijf formateren met FDISK naar FAT32, kopieren, installeren (setup starten via DOS) en dan formateren overslaan. Goed idee trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door marquis op 07-01-2005 21:25 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
wel een idee : apparte partitie maken voor de winXP cd , heb je hem ook voor in de toekomst ;)[/quote]

Dit is wel een heel slim idee, dit ga ik proberen!

Thnx