ArCoMail Server probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo :) ,

Ik heb vandaag ArCo Mail Server pro op mijn Windows 2003 Enterprise server gezet.

Ik heb alleen problemen met het ontvangen van mails.

Als ik een mailtje stuur via de webbased versie, dan komt die gewoon aan op het bestemde adres.
Als ik vanaf mijn outlook naar dat mail adres van mijn server een mail stuur word ie wel verzonden maar hij komt niet aan op mijn account op mijn server.

Ik bij homelinux.com een domein geregistreerd (lite-on.homelinux.com). Dat gebruik ik dus vor mijn mail.
Als ik vanaf mijn mailserver een mailtje stur naar mijn normale adres van Planet (mijn internet provider), dan komt die gewoon aan op het mail adres van mijn mailserver. (lite-on@lite-on.homelinux.com).

Als ik dan vanaf mijn outlook een mailtje stuur naar mijn eigen mail adres komt ie dus helemaal niet aan in de mailbox van mijn mailserver.

Hopelijk ben ik zo duidelijk genoeg geweest :)

Kan iemand mij hiermee helpen?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 22:54

Pogostokje

* twiet *

Dit is ZO standaard aan het worden, deze vraag komt elke week wel een keer langs. Heb je wel gezocht op GoT naar de velen die je voor zijn gegaan? Lijkt me niet.

Maar goed, nog maar een keer:
Check je DNS settings, je MX records om precies te zijn, van het domein en kijk of je mailserver wel bereikbaar is van buiten op poort 25. Sommige providers blokkeren dat en soms vergeten mensen dat ze achter een router wel dat poortje moeten forwarden.
Geef alle info die relevant is, want je geeft eigenlijk geen enkele info.

Edit:
even wat voor je nagekeken. Je hebt helemaal geen MX records in je DNS staan. En poort 25 is niet bereikbaar op jouw IP adres.
Je hebt dus 2 problemen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Pogostokje op 07-01-2005 22:05 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Zie hierboven. Zoeken over wat het probleem kan zijn en zélf gaan troubleshooten. Dit zijn erg bekende problemen.

Dit topic is gesloten.