Toon posts:

Sapphire 9800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van me heeft die kaart hij krijgt artifacts op de gewone snelheden van die kaart. (strepen, blokken rare kleuren e.d. krijgt hij) Ik denk dat die kaart stuk is want hij heeft hem op mijn raden ook al terug geclockt 40mhz (engine en memory). Andere ideeen?

link www.flame-instinct.com/clan-fi/AaiGht/de_dust20000.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 21:01 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-08 17:13
Ziet er inderdaad uit als een brakke kaart. Terugbrengen/Garantie claimen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft ie niet meer :(

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 23:41

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Geen garantie op een 9800 Pro ? Die kaart is toch nog geen 3 jaar oud? Er zijn namelijk genoeg Video kaart fabrikanten die drie jaar fabrieksgarantie geven. Dus geen garantie bij de winkel maar bij de fabrikant zelf.

Als de kaart overgeklocked is geweest ... geen garantie claimen .... dat is nu eenmaal het risico dat je loopt ....

[ Voor 74% gewijzigd door _Dune_ op 08-01-2005 00:10 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

jotheman

Was like that when I got here!

Daarmee bedoel je denk ik 't bonnetje :?
Dan kun je proberen 'm te RMA-en bij de fabrikant... Hoop dat ie dan nog wel de doos en al heeft, anders wordt 't een vrij kansloze zaak vrees ik

I see dead pixels...

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Is dat een screenshot want als de videokaart kapot is moet je dat toch niet als screenshot kunnen zien....? Dan zou het beeld als screenie toch goed moeten zijn en het beeld wat op de monitor komt toch niet? Kan het geen drivermatig probleem zijn? Owh en kies alstubliefd de volgende keer een betere titel voor je topic....

Verwijderd

Topicstarter
nee wat jij zegt dan zou zijn monitor stuk zijn als huij nu wel goed zou weergeven, en nee hij heeft niets meer :|

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Oke, wel vaag want ik had met mijn vorige videokaart (radeon 7000) ook dat ie artifacts gaf en allemaal strepen maar met screenshots zag je niets (als je de screenies op een andere pc bekeek) en het beeldscherm was ook niet kapot en na een nieuwe videokaart deed hij het wel weer goed. Maar waar haalt de PC zijn screenshots vandaan? bij de connectie tussen mobo en graka of aan het eind van de graka (als je snapt wat ik bedoel)? Mmm, ben geloof ik een btje offtopic aan het worden :+

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

jotheman

Was like that when I got here!

Dutchkiller schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:09:
Is dat een screenshot want als de videokaart kapot is moet je dat toch niet als screenshot kunnen zien....? Dan zou het beeld als screenie toch goed moeten zijn en het beeld wat op de monitor komt toch niet? Kan het geen drivermatig probleem zijn? Owh en kies alstubliefd de volgende keer een betere titel voor je topic....
Artifacts zijn fouten in de beeldopbouw, dus die zie je ook op screenshots.

En ik zou RMA proberen dan, rechtstreeks bij de fabrikant.

I see dead pixels...

Verwijderd

jotheman schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:20:
[...]En ik zou RMA proberen dan, rechtstreeks bij de fabrikant.
Ik heb hier zelf met mijn 9700 Pro ook pech mee gehad. Winkel over de kop ATI zelf werkt niet mee.

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart. Mijne is 8 maanden geleden er plotseling mee opgehouden (bij normale snelheden) Ik had hem toen pas 2 maanden, maar de internet winkel waar ik hem kocht was falliet. Ik weet niet waar ik de kaart naar toe kan sturen, heeft iemand een adres ofzo? Dan kan de TS zijn kaart misschien ook daar naar toe sturen, want dat ziet er niet goed uit...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:28:de internet winkel waar ik hem kocht was falliet.
Was dit misschien Universe Computers te Amsterdam?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Laat hem zn kast open maken ten eerste om de fan controleren of die nog wel draait.
Daarna met een ventilator op de kaart laten blazen om te kijken of het een koeling probleem is.

Verwijderd

Probeer eens een groothandel, een van de groothandels die veel met Sapphire doet is BAS computers. Die zijn erg makkelijk te vinden. Het is misschien ongewoon om als gewone gebruiker die groothandel te bellen, maar ik weet zeker dat als je het verhaal gewoon doet, ze je kunnen helpen. Wie weet mag je hem naar hen op sturen (hoewel het me sterk lijkt), maar waarschijnlijk verwijzen ze je door naar de importeur.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de advies tot nu toe kzal het even doorgeven :)

Hij heeft niet overgeclockt dat weet ik zeker, maar hij heeft hem 2de hands gekocht al een hele tijd terug dus misschien is daar overgeclockt.

Dus dan mijn vraag er wordt gezegd als je overclocked ben je je garantie kwijt (snap ik bij hardmods e.d.). Maar als je overclocked met bijvoorbeeld powerstrip (of ander progje) en weer terug zet zien ze dat toch niet? Want das toch software overclocken, als je hem dan in een andere pc zet zijn mhz'en toch weer normaal of heb ik dat mis? Of kan je zelf ook zien of ie ooit is overclocked?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Overclocken (zelfs via software) kan schade aan een GPU/geheugen toebrengen. Zelfs onzichtbare schade, bijvoorbeeld, verkorting van de levensduur.

Dus je hebt best kans dat overclocks uit het verleden nu invloed gaan hebben.
Pagina: 1