Verbinding maken met pc op afstand

Pagina: 1
Acties:

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ok, ik zal eerst even de situatie schetsen: mijn moeder heeft een apotheek, en zij zou graag van thuis uit ook af en toe kunnen werken, of dingen nakijken van thuis uit. De pc in de apotheek gaat echter op internet via analoge modem(56k), en die kan dus niet altijd blijven aanstaan. Daarmee ben ik dus op zoek naar een manier om deze pc te kunnen doen inbellen op internet als ik(/zij)dat wil. Ik zat te denken aan bv dial-back, maar ik heb geen idee hoe dit werkt. Heeft iemand anders een idee hiervoor? Voor dan te werken zou extern bureaublad of vnc ofzo gebruikt kunnen worden. De gebruikte os's zijn windows 2000professional in de apotheek en windows xp professional thuis.
Dank bij voorbaat!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

vnc in combinatie met wake on modem (zit in bios van nogal wat mobo's)

You don't need eyes to see, you need vision

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 16:25

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Gewoon simpel ADSL lite abbo of zo afsluiten op de zaak en dan met VNC of PCAnywhere scherm overnemen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
PC upgraden naar Windows XP en dan RDP gebruiken kan ook, RDP gebruikt weinig bandbreedte...
maar toch blijft kabel/ADSL aanbevolen... kan je always-on gebruiken.

We are shaping the future

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 16:25

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Yalopa schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:49:
vnc in combinatie met wake on modem (zit in bios van nogal wat mobo's)
Handig ja. Bel je in, moet eerst de PC opstarten. Tegen de tijd dat hij opgestart is, is je connectie timed-out.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 00:46

r0b

Wat doet dit in Professional Networking & Servers :?

In ieder geval: is het geen optie om een ADSL verbinding af te sluiten?
Dit kan al voor een tientje per maand, dat zal beide partijen (jij en je moeder) veel frustratie schelen.
Overigens zou ik ook voor RDP kiezen, aangezien dit net even wat vlotter werkt dan VNC.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit heeft niet met PNS te maken.

Eigenlijk heb je gewoon geen optie, simpel.
Je zou een wake-on ring kunnen doen (modem en mobo moeten dan ondersteunen) maar dat is tergend traag en onpraktisch. De PC moet eerst opstarten, en dan nog eens de remote control services starten.
Je zou nog een dailback optie kunnen doen, leuk .. maar dan moet er alsnog een apparaat zijn wat aanstaat om op te nemen en terug te bellen, dan kun je dat net zo goed die ene PC laten doen :P

Simpelste (en snelste) lijkt mij om idd gewoon het goedkoopste ADSL abbonementje te nemen wat je kunt vinden.

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

r0b schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:57:
Overigens zou ik ook voor RDP kiezen, aangezien dit net even wat vlotter werkt dan VNC.
Dan moet de PC in de apotheek wel Windows XP / 2003 hebben... En ik weet niet of dat dat het geval is...
Dus TS:
Welke OS gebruik je thuis, en welke is er aanwezig in de Apotheek?

(De client maakt niet veel uit, er is een RDP-client beschikbaar, op de website van Microsoft... :))

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
GJ-tje schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:01:
[...]
Dan moet de PC in de apotheek wel Windows XP / 2003 hebben... En ik weet niet of dat dat het geval is...
Dus TS:
Welke OS gebruik je thuis, en welke is er aanwezig in de Apotheek?

(De client maakt niet veel uit, er is een RDP-client beschikbaar, op de website van Microsoft... :))
Staat in de startpost: Zaak: w2k, thuis win xp

We are shaping the future

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

DaRealRenzel schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:54:
[...]

Handig ja. Bel je in, moet eerst de PC opstarten. Tegen de tijd dat hij opgestart is, is je connectie timed-out.
Pc mocht niet altijd aanstaan, dus het eerste wat je moet doen is hem aanzetten, dit kan met wake on modem. Post anders een andere mogelijkheid ipv af te kraken.

You don't need eyes to see, you need vision

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alex schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:06:
[...]

Staat in de startpost: Zaak: w2k, thuis win xp
Dan zal dus op de zaak geüpgrade moeten worden, naar XP of 2003, alvorens RDP gebruikt kan worden.

Of is er een mogelijkheid, om een terminal server op te zetten, in Windows 2000?
(Ik ga er van uit, dat er Windows 2000 PRO gebruikt word...)

• MYST
De pc in de apotheek zelf mag altijd aanstaan, dat is het probleem niet, hij moet gewoon inbellen op internet. Het zou weldegelijk het makkelijkst zijn om een goedkope adslaccount te nemen, maar dit gaat mischien een paar uurtjes per maand gebruikt worden, en dan is dat toch wel vrij duur. Ook zit je dan de hele tijd online, wat toch al weer gevaarlijker word ivm hacken, en op die pc staat nogal veel info dat de zaak niet uitmag, zoals patientenbestanden..
Mijn eerste voorstel naar mijn ouders toe was ook onmiddelijk om adsl te nemen, maar dit willen zij liever niet..

edit: er wordt weldegelijk win2k pro gebruikt, maar wat bedoel je met terminal server?

[ Voor 8% gewijzigd door MYST op 07-01-2005 22:43 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MYST schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:40:
De pc in de apotheek zelf mag altijd aanstaan, dat is het probleem niet, hij moet gewoon inbellen op internet. Het zou weldegelijk het makkelijkst zijn om een goedkope adslaccount te nemen, maar dit gaat mischien een paar uurtjes per maand gebruikt worden, en dan is dat toch wel vrij duur. Ook zit je dan de hele tijd online, wat toch al weer gevaarlijker word ivm hacken, en op die pc staat nogal veel info dat de zaak niet uitmag, zoals patientenbestanden..
Mijn eerste voorstel naar mijn ouders toe was ook onmiddelijk om adsl te nemen, maar dit willen zij liever niet..
Als de Win2K PC 24/7 kan en mag draaien, dan kan je de call-back functie gebruiken in PC Anywhere... Nadeel is wel, dat je dan aan jouw kant ook een telefoonlijn ter beschikking moet hebben, of je moet hem in laten bellen, bij een ISP, en dan via IP-connecten, maar hoe dat dat werkt, en of dat dat kan weet ik niet...

• MYST
Hier thuis is ook een telefoonlijn beschikbaar, dus ik ga pc anywhere eens grondig bekijken, bedankt voor de tip :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MYST schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:45:
Hier thuis is ook een telefoonlijn beschikbaar, dus ik ga pc anywhere eens grondig bekijken, bedankt voor de tip :)
Moet trouwens wel bekennen, als je via de telefoonlijn zit, moet je een niet al te beste performance verwachten, of je moet sommige dingen zo instellen, waardoor je alles optimaliseerd... ;)

• MYST
Dat heb ik mijn ouders ook vertelt, maarjah, zij willen het eerst proberen via telefoonlijn, ze denken dat dit vlot gaat, wat niet het geval zal zijn maarjah, wie niet horin wilt moet voelen he? :)

Verwijderd

pc anywhere is langzaam en is ook niet gratis in aanschaf (AFAIK)
Dus denk toch echt dat je beter richting een 4,95 ADSL abbo'tje kan denken.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 10:46
TightVNC is the way to go naar mijn mening, simpel en duidelijk. Ik beheer er zelf mijn mediacenter mee vanuit mijn netwerk, en ik ken het van iemand die zelf zo een server beheert. Is gratis en werkt.

Digital Media Junkie

Pagina: 1