windows 2000 mailserver

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Snack Clip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik heb een server draaien met windows 2000 en outlook 2003 en daarop aangesloten 3 client computers (XP). Nou was de bedoeling dat op de server alle e-mails worden ontvangen, om daarna via de server naar de clients te worden gestuurd. Daarnaast was het ook de bedoeling om de agenda van outlook 2003 op de server te delen met de 3 clients. Ik had in outlook 2003 al geprobeerd de agenda te delen, maar die optie was alleen in het grijs zichtbaar en dus niet aan te klikken. Ik had gevonden dat er dan een Exchange account nodig was. Ik weet niet precies of dit nu al in windows 2000 zit of dat het erbij gekocht moet worden. Ik had namelijk in service in het configuratiescherm al een optie gevonden om een mailserver in te stellen, maar weet niet of ik daarmee op het goede pad zit.
Is dit mogelijk en zo ja wat heb ik dan nog extra nodig. Ik vraag niet om een stappenplan ook niet om de instellingen. Ik heb al zitten zoeken, alleen werd het niet echt duidelijk wat er nodig was.
Alvast bedankt voor het doornemen van de tekst.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je kan niet zomaar op een Windows 2000 server Exchange functies gebruiken.
Ik weet niet precies of dit nu al in windows 2000 zit of dat het erbij gekocht moet worden.
Je moet wel een Exchange server installeren voordat dat kan. Op dit moment heb je dus GEEN mail server. Outlook 2003 is slechts een client.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je kunt ook een Windows 2000 of 2003 Small Business Server kopen, daar zit Exchange al in. Als alleen maar simpele mail en zo wilt ontvangen en versturen kan je Windows 2003 Server ook opzetten als SMTP/POP3 Server, met Outlook als Client echter dan kun je geen kalenders delen en heb je geen gedeeld adresboek en zo

[ Voor 56% gewijzigd door DaRealRenzel op 07-01-2005 20:40 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange kost enkele duizenden euros. Vraag me af of dit de moeite waard is voor jou. je zou misschien een imapservertje kunnen opstellen. Er zijn met de search [search=outlook agenda delen] veel mogelijkheden te vinden.

de antwoorden op je vragen zijn door eventjes te zoeken makkelijk te vinden. Als je alles onderzocht hebt en nog specifieke hangijzers hebt, mag je altijd een topic openen. Doe dit specifiek over een mailprogramma in het forum Software Algemeen. Dit heeft namelijk niks met Windows zelf te maken.

Lees ook Software Algemeen - FAQ en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door. Verzin in de toekomst een titel doe je probleem goed beschrijft. windows 2000 mailserver kan ik zo een paar duizend verschillende onderwerpen bij bedenken. dit is in mijn opinie iets te globaal. Succes!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.