Toon posts:

EPoX 4PCA3 start niet meer door, code FF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik krijg als ik mijn pc opstart een hele irritante piepend geluid als een soort sirene, maar dan wat zachter en volgens de appendix dat in het moederbord boekje staat heb ik hetvolgende probleem: Boot attempt (INT 19h) (op mijn moederbord staat FF als melding.)
Geen idee wat het betekend. probeert op te starten maar...???? dat doet hij dus niet

- Dan komt dat soort sirene geluid...
- Ik krijg geen beeld

(Ik heb er een andere acpu in gedaan, probleem niet verholpen)
(Ik heb er een andere VGa kaart ingedaan, nog steeds hetzelfde)

Kan iemand mij helpen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik had dit laatst ook met een Epox bordje. Bleek dat er enkele condensatoren bol stonden (in de buurt van het AGP-slot). Loop je bordje eens goed na met je ogen ;)

Ik kreeg iig ook een sirene, en de code FF (soms C0).

Hier stond een dode link.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

FF krijg je meestal als hij gewoon doorstart..

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08 21:43
mimic schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:35:
FF krijg je meestal als hij gewoon doorstart..
Inderdaad. M'n iPanel (Asus mobo) geeft deze code ook als hij begint met het starten van het OS. Ook als het OS geladen is, blijft hij op de FF code staan. Zit er ook een "morsecode" in de "sirene"? Korte piepjes, lange piepjes, korte en lange piepjes, of 1 lange piep?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46
Als het bord direct zonder tussenkomt van andere diagnostische codes direct naar FF springt kun je er best wel vanuit gaan dat het bord naar z'n gootje is.

Ook al andere voeding geprobeerd(wellicht is deze defect).

Heb exact hetzelfde gehad met hetzelfde bord(direct FF en sirene), kwam uit de B-voorraad van Informatique. Vervangende bord deed het in 1x prima en doet nu nog steeds dienst als Mediacenter bord.