Toon posts:

[maya]probleem met booleans bij een extruded plane uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen om stukken uit een extruded plane te halen.
Ik heb een plane gemaakt met een plattegrond als material. Ik heb deze plane uit elkaar getrokken (extrude). Zodat er diepte onstaat.

Afbeeldingslocatie: http://img143.exs.cx/img143/81/maya4oe.th.jpg

Nu wil ik het water in de plattegrond als ware uitdiepen (water is wit gekleurd). Ik heb al geprobeerd om een polygon te maken in de vorm van het water en deze te extruderen en vervolgens met booleans-diference een stuk van mijn plane af te halen. Maar als ik dit doe verdwijnen zowel mijn geextrudeerde water als mijn geextrudeerde plane (met een simpele kubus kan ik ook niet booleans-difference uitvoeren). De output window zegt dat er een probleem in de ResolveNonSolidShell is. Is er een instelling verkeerd of moet ik het anders aan pakken?

Verwijderd

Als je nu is met een vierkant polygon begint ipv een plane. Hierin teken je dan weer een apart polygon in de vorm van het meertje. Dan extruderen. Dan zit namelijk de vorm van het meertje al in de extrusie. Meertje is dus in feite een polygon, selecteren en een stuk omlaag slepen.

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

En als je eens de volgorde omdraait van de 2 objecten waarin ge-booleand word?
Of misschien moet je eerst de history van de objecten even verwijderen.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

Topicstarter
MayaFreak schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:12:
En als je eens de volgorde omdraait van de 2 objecten waarin ge-booleand word?
Of misschien moet je eerst de history van de objecten even verwijderen.
Inderdaad het lag aan de history! hardstikke bedankt! Heb alleen geen idee hoe het nou door de history komt, maar het probleem is opgelost.