Toon posts:

PC start niet meer op!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een Compaq Pressario 5726 extra geheugen geplaatst en een nieuwe CD-ROM drive.

Bij het opstarten kreeg ik al snel een foutmelding:

01000004 FF 203-Memory Access error

daarna ook:

164-Memory size error

Ik heb drna geheugen eruit gehaalt en opnieuw geprobeerd op te starte nu doet hij het dat ook niet. Blijft alleen bij het begin (Compaq) scherm.

Kan iemand mij helpen?

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Sebje

Makelaartje

probeer eens met alleen dat nieuwe geheugen in het eerste geheugenslot

compaq is heel precies met z'n geheugen. Heb je officieel compaq geheugen gepakt? Anders kan dat het zijn. Kom je overigens wel in de veilige modus of kan dat ook niet?

[ Voor 56% gewijzigd door Sebje op 07-01-2005 19:50 ]

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
:9 dit is toch wel het toppunt van topic naam, ik ben er ook niet goed in maar dit...

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

heb wel eens gehoord dat je voor compaq special soort ram nodig hebt (niet bij alle modellen)
Dubbel sided ofzo.
mischien dat het dit is ?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
ff ander geheugen erin doen dit gebeurd vaker met compaq die is nogal precies in het geheugen

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx ik denk dat het ik ander geheugen nodig heb:(

Die er al inzat is denk ik dan dubbel sided. Zit er anders uit dan de "gewone".

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 15:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Is hij binnen of buiten garantie? want als je zou bellen naar HP / Compaq denk ik dat ze er niet zo blij mee zullen zijn...

Gevolg->standaard PC + standaard PC gebruiker + niet Compaq geheugen = "dat supporten we niet" + geen garantie meer...

Idd wat iemand hiervoor zei: is het inderdaad geverifieërd Compaq geheugen?

Spec's PC

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

een biosupdate wil nog wel eens werken.
Ik heb een tijd terug ook een reepje met 128mb geheugen bijgeplaatst bij een compaq pc en die herkende naar eerst 32mb te hebben gehad alleen maar 48 mb geheugen.
Nadat ik een biosupdate had uitgevoerd zag hij alles en kon hij alles benaderen.
het ging hierbij om een reepje kingston en eingelijk heb ik geen klachten meer gehoord.

computer voor alle werkzaamheden

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22
Samsung geheugen werkt vrijwel altijd in Compaq PC's, micchien moet je naar dat geheugen zoeken?

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 18:51
Ik denk dat je juist geen dubbelzijdig geheugen nodig hebt.
Ik heb hier ook een compaqje staan.
Heb er toen een 256 mb dimmetje bijgedaan bleek dat het alleen enkel zijdigmocht zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Helaas dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. We kunnen op geen enkele manier uit de topicstart opmaken of je ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is dus niet de bedoeling :)

Check dus de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder het gedeelte Geheugen. En dan met name het stukje over compatibiliteit doornemen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.