Toon posts:

Talkin2ya

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben begin deze maand - na een lang verblijf in het buitenland - terugverhuist naar een gezellige nieuwe studentenkamer. Helaas blijkt mijn nieuwe huis geen telefoonaansluiting te hebben en aangezien mijn studie nog maar 6 maanden voortduurt is zelf een aansluiting regelen en betalen een dure optie. Ik bel geregeld naar het buitenland en ik word ook geregeld gebeld, dat met een mobiel abonnement doen is een dure zaak.

Op internet kwam ik talkin2ya (http://www.talkin2ya.nl) tegen. VOIP met een eigen lokaal telefoonnummer. Zowel pre-paid als post-paid is mogelijk, maar de abonnementskosten bij postpaid vallen mee en de tarieven zijn lager. Talkin2ya (verschrikkelijke naam, maar wil daar deze ene keer wel overheen kijken) blijkt onderdeel te zijn van Budget Phone waar o.a. Belcompany een reseller van is. Budget Phone komt ook in de lijst van Bellen.com voor als gewoon carrier select en op het forum van die website zijn geen negatieve (of positieve) berichten achter gelaten. Het ziet er dus allemaal best wel authentiek uit. Grote vraag nu, heeft iemand ervaring met deze dienst.

Jan

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
http://www.skype.com/products/skypeout/

misschien ideetje? skype-out.

[ Voor 16% gewijzigd door Fubaruba op 07-01-2005 21:57 ]

Verwijderd

Hoorde via via dat het goed werkte, maar ben eigenlijk zelf benieuwd naar de achterliggende technieken voor ik lid word. Hoorde dat het SIP-gebaseerd is, maar ik zou juist graag van m'n Cisco IP Communicator of Cisco IP Softphone gebruik willen maken, en niet van die softphone troep (waarschijnlijk) van hun.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me ervoor aangemeld. Moet nu wachten op de formulieren. Ik ben benieuwd. Hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

KPN heeft nu een aktie lopen dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen. Bespaart je weer 45 euro.
Had binnen 2 weken mijn KPN lijn ( 7-12-2004 aangevraagd, 21-12-2004 aangesloten) , daarvoor via UPC gebeld. (En 10 dagen daarna had ik mijn ADSL lijn.)

Er zal in je woning zeker wel een aansluiting zijn, misschien weggemoffeld ergens in een hoekje, maar door KPN wordt dat meestal wel gefixed.

Verwijderd

Ik heb in ieder geval met belangstelling de talkin2ya (idd, verschrikkelijke naam) site gelezen. Meteen even gemaild met de volgende vragen:

---
* Wat is het verschil tussen een (prepaid/postpaid) telefoonnummer en
een talkin2ya nummer (bij telefoontarieven)? Heb ik deze allebei nodig?
* Wat is een andere internetbeller? Is dat alleen iemand die bij
talkin2ya zit, of is dat ook iemand die via een andere (SIP) telefonie
provider aangesloten is op internet?
* Hoeveel bandbreedte is er minimaal nodig om goed te kunnen bellen?
Gaat het al met een simpel ADSL abonnement van bv. 256/64kbit, of moet
ik toch een sneller abonnement hebben?
---

Heeft er verder niemand ervaring met dit product / bedrijf? Ik ben erg benieuwd hoe goed dit werkt. (betrouwbaarheid van de lijn, kwaliteit spraak etc.)

Verwijderd

Snel antwoord van talkin2ya:

---
* Prepaid telefoonnummer en Talkin2YA doos (hier zit standaard 2 telefoonnummersbij) kunt voor de gesprekken naar buiten toe afrekekenen met een Budget Phone Card Postpaidnummer dan wordt u abonnee en gelden de laagste tarieven. Zie onze website
* U kunt met uw Talkin2YA iedereen gratis bellen die een SIP-nummer heeft.
* Gewone ADSL is prima
---

Het verschil tussen een (pre- of postpaid) telefoonnummer en een talkin2ya nummer is mij nog steeds niet duidelijk, daarom nog even teruggemaild met de vraag dit te verduidelijken.

• GamesBond
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
talkin2ya is idioot duur

kijk eens op www.wengo.fr
een gratis frans telefoon nummer, onbeperkt bellen naar frankrijk en je belt voor een kwart van die boeven van talkin2ya naar de meest exotische bestemmingen!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:30
Wij zijn aan het testen met Talkin2ya en tot nu toe bevalt het heel erg goed. Maak gebruik van een softphone (gewoon een headsetje met software). Dit werkt prima onder windows en onder linux met behulp van wine (geen extra configuratie nodig)

Over het bellen met het toestel: Prima geluid, mooi toestel, voelt goed aan. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Tarieven zijn goed te doen, mensen zijn bereid mee te denken en staan open voor initiatieven.

Ik ben er iig lovend over.

Als je meer info wil: mail me even voor mijn VoIP-telefoonnummer: paul@passion4dance.nl
Pagina: 1