Pc crasht soms of loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
omdat het vorige topic verwijderd is probeer ik het nu nog is :)

a7n8x-x
amd 2400+
geforce fx 5200
512 mb ddram pc3200 (kingston)
en een coolermaster centurion 5 kastje (met andere voeding die ik nog had aopen 300 watt)
en 17 GB harde schijf

dit heb ik dus ff in elkaar gezet en alles startte gewoon op dus ik formatteer de harde schijf. installeer windows, sp2, nforce drivers, videokaart drivers. en counterstrike om te testen. en toen kreeg ik dus dat blauwe scherm. dus ik heb oudere drivers geinstalleerd (61.88) en dat verhielp het wel (raar maar waar) maar nu loopt de pc soms toch nog om 1 of andere reden vast. als ik bijvoorbeeld CS opstart dan sluit soms gewoon het spel af, of het spel bevriest en ik kan niks meer doen en moet restarten. ik heb in de faq gekeken maar ik ben niet wijzer geworden.

wat ook raar was is toen ik de pc voor het eerst opstarte de processor werd gedetect als een amd 1800+ dus ik heb gewoon fsb van 100 naar 133 gedaan en toen stond er wel gewoon 2400+
ik weet niet of dat er misschien wat mee te maken heeft...

Facts don't care about your feelings

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat zijn je voltages en temperaturen onder full load? En wordt je grafische kaart wel goed gekoeld? Eventueel kan je de zijkant eraf halen en zo'n 40cm tafelventilator naar binnen laten blazen, dat koelt wel :P.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
Dat van die FSB naar 133 en dat dan je processor aanduiding verandert dat is normaal voor AMD processoren.

Is je BIOS up to date? Staan je geheugentimings in de BIOS op auto/by SPD? Zet voorlopig even uit: fast writes en agp sync settings. Zet moederbord settings met een naam zoiets als System Performance eens lager. Kijk eens of het helpt.

Succes ermee.

• YoshiBignose
uhm ok ik zal het proberen...cpu wordt niet echt heel warm 44 graden idle en tijdens CS ongeveer 55 graden...die videokaart is een geforce fx 5200 dus die word zeker niet te warm, dat weet ik zeker :) hoe vind ik voltages dan? (en er zitten al 2 casefans in de behuizing)

ook raar ik was net op mijn pc even aan het gamen en ik kreeg die irql error met bluescreen ook :/ wtf is dit :/

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 07-01-2005 18:54 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voltages en temperaturen kan je meten met bijvoorbeeld Speedfan. Dit programma kan ook een grafiekje bijhouden zodat verschillen tussen load en idle direct zichtbaar worden.

Verder kan je ook nog even in je eventlog kijken of daar nog wat staat, en misschien met memtest86+ ook nog je geheugen testen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• EricJH
YoshiBignose schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:53:
uhm ok ik zal het proberen...cpu wordt niet echt heel warm 44 graden idle en tijdens CS ongeveer 55 graden...die videokaart is een geforce fx 5200 dus die word zeker niet te warm, dat weet ik zeker :) hoe vind ik voltages dan? (en er zitten al 2 casefans in de behuizing)

ook raar ik was net op mijn pc even aan het gamen en ik kreeg die irql error met bluescreen ook :/ wtf is dit :/
Wat was de code die het scherm gaf? Die moeten we weten namelijk. Hier bij de FAQ van WOS is er een lijstje met veel voorkomende codes: Windows XP en 2000 BSOD guide . Bekijk die eens en doe eens met Google een newgroup search. Dan kom je vaak meer te weten over wat de mogelijke achtergronden zijn. Vaak hardware (BIOS settings, hardware) of soms ook drivers.

Bekijk ook in het blauwe scherm welk programma erbij betrokken is. Soms is dat een extra aanwijzing

• YoshiBignose
ik kreeg soms deze: 0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
en soms deze: 0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

laatst zat ik weer CS te spelen en opeens restartte de pc :| maar die error krijg ik nu niet meer...

• YoshiBignose
hmmm ik heb het 1 en ander gezocht met google en ik zie dat veel mensen die het probleem hebben ook een amd athlon xp hebben maja dat kan ook toeval zijn...wat ik ook hoorde is dat het misschien aan de muis lag...ik heb niet kunnen zien in de bluescreen om welk programma het ging en ik krijg hem nu niet meer dus dat weet ik niet maar ik ging dus nieuwste logitech drivers downloaden en tijdens de installatie loopt de pc vast :/

• EricJH
YoshiBignose schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:42:
hmmm ik heb het 1 en ander gezocht met google en ik zie dat veel mensen die het probleem hebben ook een amd athlon xp hebben maja dat kan ook toeval zijn...wat ik ook hoorde is dat het misschien aan de muis lag...ik heb niet kunnen zien in de bluescreen om welk programma het ging en ik krijg hem nu niet meer dus dat weet ik niet maar ik ging dus nieuwste logitech drivers downloaden en tijdens de installatie loopt de pc vast :/
De processor lijkt mij geen issue op voorhand.
Drivers van je muis deinstalleren en herinstalleren en kijken wat het doet. Probeer anders tijdelijk een draadmuis om te zien of de draadloze muis een rol speelt. Blijf ook BIOS settings en geheugentest in het achterhoofd houden om te doen in de loop van het proces. Mischien spelen er twee dingen door elkaar

Die codes duiden op een probleem met hardware en software.Voor eentje heb je zelfs een bergje MS Knowledge Basae artikelen. De ervaring leert, helaas, dat je vaak veel moet lezen.Succes daarmee.

Verwijderd

Download de nieuwste drivers voor je videokaart en installeer die. Grote kans dat alles dan over is.

Het is in ieder geval een software-matig probleem.

• YoshiBignose
ik HAD de nieuwste drivers en toen installeerd ik oudere en werktte het beter -_- maar ik denk dat het toch niet aan mijn videokaart ligt. laats bijvoorbeeld weer: kzat te msn-en ongeveer 15 minuten en ik start internet explorer PATS...mijn neef zei: update audo drivers update netwerkkaart drivers dus dat ga ik morgen ff doen...iemand nog meer ideeen?

kortom het kan dus aan 1000en dingen liggen...lekker zo'n duidelijke error...

videokaart
geluidskaart
netwerkkaart
bios dingen
cpu te warm
drivers
mbram

god alle machtig |:(

[ Voor 22% gewijzigd door YoshiBignose op 07-01-2005 20:54 ]

Verwijderd

Het is een software-matig probleem, dus mbram, cpu te warm, bios dingen en de hardwarezijde van de netwerk-, geluids- en videokaart vallen af. :)

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:53:
Het is een software-matig probleem, dus mbram, cpu te warm, bios dingen en de hardwarezijde van de netwerk-, geluids- en videokaart vallen af. :)
Zou ik niet te snel zeggen... ik heb het ook, en ik krijg die BSOD al tijdens het formatten. Daarnaast heb ik al stuk of 6x geformat nu, en heb zowel nieuwe, oude en alternatieve drivers geprobeerd. Niets hielp.

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
laad eens msconfig en start de computer eens op is diagnose stand , dan weet je zker of het hardware of software is

shazam

• YoshiBignose
hmmm hoe doe ik dat precies? ik heb nu nieuwste drivers van netwerkkaart, geluidskaart, videokaart en muis geinstalleerd en tot nu toe niet meer die BSOD gekregen maar na ongeveer aan half uurtje CS restartte de pc wel opeens opnieuw :/ dan begin je toch weer te denken dat het een hardware matig probleem is ;(

Verwijderd

ik heb een asus A8v deluxe met een amd64 3000+.
Heb dezelfde problemen in 3d games, freezes, BSOD of restarts.
Dit gebeurt voornamelijk in HL2 en farcry.
Na DDR voltage op 2.7 gezet te hebben wel iets stabieler.
Heb echter geen problemen in doom3, 3dmark0x en memtest.

Mischien een probleem in directx ??

• YoshiBignose
hmmmm ik heb het eigenlijk alleen getest op CS en ik krijg nu geen BSOD meer maar alleen nog restarters. ik dacht ook misschien is het het MBRAM maar ik prikte er nog een mbram clipje bij en toen kreeg ik bij windows opstarten al een BSOD met page fault ofzow...hmmmm dus die heb ik er maar weer uit gehaald en nu heb ik dus alleen nog restarts. ik dacht ook misschien dat het aan de CPU lag want als ik hem uit standby haal is ie ongeveer 25 graden en in windows zelf ongeveer 30 graden en als ik ga gamen wordt ie in 1 keer 55....klopt dat wel?

}:O

• EricJH
YoshiBignose schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:18:
hmmmm ik heb het eigenlijk alleen getest op CS en ik krijg nu geen BSOD meer maar alleen nog restarters. ik dacht ook misschien is het het MBRAM maar ik prikte er nog een mbram clipje bij en toen kreeg ik bij windows opstarten al een BSOD met page fault ofzow...hmmmm dus die heb ik er maar weer uit gehaald en nu heb ik dus alleen nog restarts. ik dacht ook misschien dat het aan de CPU lag want als ik hem uit standby haal is ie ongeveer 25 graden en in windows zelf ongeveer 30 graden en als ik ga gamen wordt ie in 1 keer 55....klopt dat wel?

}:O
De sprong je temps is wat hoog maar 55 graden is geen probleem. Ik draai met een standaar boxed cooler -/+ 47 dagelijks gebruik en loopt op tot 57-58 met gamen.

Dat met het geheugen zit me niet lekker. Test je geheugen eens met Windiag van Microsoft of Memtest 86. Heb je je geheugen in de BIOS op auto/by SPD staan trouwens zo niet doe dat dan maar eerst.

Voorlopig niet meer tobben over temps maar je geheugen eens op de testbank leggen.

• YoshiBignose
bij dat memory SPD staan 2 dingen: enabled of auto, op welke moet ik hem zetten dan?

• EricJH
YoshiBignose schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:36:
bij dat memory SPD staan 2 dingen: enabled of auto, op welke moet ik hem zetten dan?
Uuuhhm, ik zou denken auto. Maar begrijp niet helemaal wat de BIOS bedoelt. Heb jij een Asus moederbord? Dan wil ik eventueel wel in de handleiding van het mobo kijken via de site.

• YoshiBignose
yup asus moederbord, kzal ff kijken.

speedfan zegt trouwens dit: (voor diegene die dat vroeg :) )

fan01 7849 RPM (best snel :O )

temp1 = 33
temp2 = 18
temp3 = -1
temp4 = 25

vcorea = 1,71
vinr0 = 1,71
+3.3v = 3,39v
+5v = 5,03v
+12v = 11,80v
-12v = 11,72v
-5v = 4,70v

• EricJH
YoshiBignose schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:42:
yup asus moederbord, kzal ff kijken.
Ik lees net even mij vorige reactie terug en zal nog ietsje scherper foruleren. Ik bedoel de timings van de SDRM by SPD.

In de handleiding is dat bij Memory timing (bij advanced chipset features) en ik denk dat het dan optimal heet. Je kunt ook bij Memory Freqency op by SPD zettten voor alle nauwkeurigheid.

• YoshiBignose
memory frequency stond op By SPD :o
memory timings stond op optimal :o

en ik hoorde van iemand anders dat de fsb op 266 moest want dat hoort bij een amd 2400
maar ik heb hem op 133 (multiplier 15 maar er staat ook multiplier 7 op ofzow) :/

[ Voor 55% gewijzigd door YoshiBignose op 09-01-2005 09:45 ]

• YoshiBignose
weet niemand wat het is :/

• EricJH
YoshiBignose schreef op zondag 09 januari 2005 @ 09:43:
memory frequency stond op By SPD :o
memory timings stond op optimal :o

en ik hoorde van iemand anders dat de fsb op 266 moest want dat hoort bij een amd 2400
maar ik heb hem op 133 (multiplier 15 maar er staat ook multiplier 7 op ofzow) :/
CPU staat goed zo. Zie ook hier: http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k7.html .

Probeer de volgende BIOS settings eens. Ze spelen vaak een rol bij driver problemen:
1. Fast writes uit
2. Alle caching en shadowing uit
3. Zet AGP sync functies uit

Levert dat niets op zet dan de BIOS op failsafe/default settings. Dat zijn conservatieve settings die altijd werken. Dan kun je dus bepalen of BIOS settings een rol spelen.

Helpt dit niet draai dan met een minimale configuratie (met de BISO defaults) : dus enkel met mobo, geheugen, HD en graka.

Dat was het even voor nu.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:37
Volgens mij ligt het gewoon aan je video kaart drivers.

Probeer eens de drivers van de cd die er bij geleverd is.
Vaak zijn dit niet de snelste drivers maar wel de stabielste.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

cpu wordt niet echt heel warm 44 graden idle
Dit vind ik toch een behoorlijk hoge temperatuur... ik heb een AMD 64 3400+ met een idle temp van 30 graden celcius... met standaard AMD fan. :?

• YoshiBignose
voor mijn AMD is dat niet warm iig hehe maar goed ik had mijn pc dus aan en ik deed niks en na een paar uurtjes deed ik hem weer aan en kreeg ik weer die BSOD...dus het is niet door de warmte van de CPU want die stond toen op 25 :|

maar bij de BSOD stond er nu wat anders bij: symevent.sys en er stond dat het iets met de grafische kaart was en ook met caching en shadowing wat ericjh zei. ik ga dus ff je bios dingetjes proberen :9

• EricJH
YoshiBignose schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:58:
voor mijn AMD is dat niet warm iig hehe maar goed ik had mijn pc dus aan en ik deed niks en na een paar uurtjes deed ik hem weer aan en kreeg ik weer die BSOD...dus het is niet door de warmte van de CPU want die stond toen op 25 :|

maar bij de BSOD stond er nu wat anders bij: symevent.sys en er stond dat het iets met de grafische kaart was en ook met caching en shadowing wat ericjh zei. ik ga dus ff je bios dingetjes proberen :9
Symevent.sys. Als ik me niet vergis hoort die Norton. (Overigens wil het niet zeggen als het op het blauwe scherm staat dit ook een 'dader' is het kan ook een voorbijganger zijn die werd meegesleurd door een hardware ding). Er was met Norton Anti Virus 2004 een issue met een Creative Audigy kaart (vreemde cominatie). Heb jij beiden toevallig? Lees dan even de online support van Symantec na.

IK wacht even je BIOS ervaringen af.

• YoshiBignose
ik zie nergens caching en shadowing staan en die AGP sync ook niet

er stond wel iets met Video Caching en die stond al uit en fastwrites ook. ik probeer nu ff norton te verwijderen...

edit: AHA ik start een spel en hop meteen blue screen en dit keer: alcxwdm.sys |:( en dat is dus de geluidskaart |:(

edit2: ericjh waar blijf je nou :'( :>

[ Voor 82% gewijzigd door YoshiBignose op 11-01-2005 21:40 ]

• EricJH
YoshiBignose schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:35:
ik zie nergens caching en shadowing staan en die AGP sync ook niet

er stond wel iets met Video Caching en die stond al uit en fastwrites ook. ik probeer nu ff norton te verwijderen...

edit: AHA ik start een spel en hop meteen blue screen en dit keer: alcxwdm.sys |:( en dat is dus de geluidskaart |:(

edit2: ericjh waar blijf je nou :'( :>
Daar ben ik weer. Had een internet emergency bij mijn vader's computer. Een herhaling van een vervelende klacht die bij het BabyXL/Tiscali netwerk ligt.
En om de jongetjes en meisjes van de Speedlinq helpdesk voor te zijn heb ik uit voorzorg uitgebreid getest zoals zij ons de vorige keer hebben laten testen om uit te sluiten dan het aan Pa's kant ligt. Zo kan mijn broertje (ing. Marc) morgen hopelijk sneller tot de kern komen en de kinderen daar wederom manipuleren de juiste mail aan BabyXL/Tiscali te sturen . Hopelijk duurt de storing nu geen zes weken meer zoals toen. Het valt nl. buiten de kaders van de helpdesk en ze pompten het aldus lekker rond en liepen Windows de schuld te geven. Sukkels. |:( :r :X :(

Maar goed terug naar deze puzzel.

Treed het enkel bij Counter Strike op trouwens? Check eens bij de release notes van de driver of op de site van nVidia of er isssues bekend zijn met CS ej nouw graka.

Oproep aan de medetweakers: kan je met zijn graka FX 5200 uberhaupt goed CS spelen? Ik ben niet zo into games dat ik daar iets over wil zeggen.

Heb je de minimale configuratie met failsafe/default BIOS settings al geprobeerd? Dus enkel mobo, graka, hd en geheugen. Dit is een cruciale stap in storing zoeken en ik wil geen reply voordat deze gezet is. 8) Hopende dat ik niet ergens toch nog een stap eerder over heb geslagen natuurlijk. 8)7

Treed de fout dan nog op dan wil ik hebben dat je een geheugentest doet met Windiag van Microsoft of Memtest 86. Geeft dat fouten, test dan of het aan één of beide van je geheugen modules ligt of aan één van of beide de geheugensloten. Is het niet het geheugen doe dan een HD test met Norton Disc Doctor of een diagnose tool van je HD fabrikant.

Als de fout niet enkel alleen optreedt bij CS, ook bij andere games, ook onder niet games en je graka goed genoeg is voor CS dan begin ik de graka te verdenken. Maar zou niet weten waarvan.

[ Voor 8% gewijzigd door EricJH op 12-01-2005 01:29 ]

Verwijderd

YoshiBignose schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:34:
ik kreeg soms deze: 0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
en soms deze: 0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

laatst zat ik weer CS te spelen en opeens restartte de pc :| maar die error krijg ik nu niet meer...
IRQL_xxxx meldingen komen vaak af van devices die op hetzelfde IRQ zitten en daar niet blij van worden.

In sommige biossen kan je onder iets van "plug-n-play" de ACPI data resetten, waarbij de IRQ indeling opnieuw gedaan wordt. Hierbij heb je kans dat de niet-samenwerkende devices uit elkaar gehaald worden. Mocht het niet werken, probeer het dan nog een keer of 2.

Als dat niet werkt, kijk dan of je iets kan vinden in de handleiding van je mainboard over welke devices / PCI sloten "shared" zijn. Als je PCI insteekkaarten in je machine hebt die behoorlijk bandbreedte gebruiken, probeer die dan te plaatsen in posities waar zo min mogelijk andere "zware" PCI kaarten / onboard devices zitten. (als IDE, VGA, (soms)netwerk,etc.)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:32
Ik zat net de topic te lezen en ik verwonderde me erover dat niemand de bovenstaande oplossing gaf:p

Ga naar de bureauaccesoires, systeemwerkset en doe dan systeem info.

Daar kan je dan naar lijstjes kijken van gefororceerde hardware en naar irq conflicten. Kijk of je iets intressants vind en post anders het lijstje wat je ziet hier.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• YoshiBignose
@EricJH

nou het gebeurt soms ook in windows zelf...maar ik heb omdat dit probleem voordeet eigenlijk alleen nog maar CS geinstalleerd ja dus ik zal het ook wel ff bij een ander spelletje testen. ja mijn videokaart kan het makkelijk aan haha. cs loopt op de halflife 1 engine dat is zo uberlelijk...kon mijn s3 savage 16 mb nog makkelijk aan. je hebt zelfs bij Video nog de Software optie (dus als je geen 3dkaart had) :9

maar back to the point...dat failsafe/default bios ofzow heb ik nog niet geprobeerd...hoe moet ik dat precies doen dan :/ aan het geheugen kan het haast niet liggen. hij is net nieuw maar ik zal hem anders wel ff in een andere pc testen of memtest ja. hd heeft altijd gewerkt en de graka ook...dus het lijkt me heeel sterk dat er iets mis is met die 2 jongetjes :P (maar ik zal het niet uitsluiten ;) )

en nog succes met je tiscali probleem (ik heb btw ook tiscali, best lekker snel nu, nu alles verhoogd is :9~ )

@Floppus

dat bios gedoe zal ik wel ff proberen ja. het lijkt me wel sterk dat het iets met IRQ te maken heeft...ik heb geen PCI sloten gebruikt dus alleen een videokaart, onboard geluid en onboard netwerkkaart maar de mogelijkheid is er natuurlijk :)

@Dekaasboer

ik zal kijken :>

zucht dit is weer een veel te lang bericht voor mijn doen. ik ga naar school. O-)

• YoshiBignose
help? ;(

• EricJH
Ik heb eens even de handleiding van je mobo manual doorgespit. De defaul settings staan in het Exit Menu onder Load Setup defaults (blz 2.26). Die moet je daarna opslaan via 'exit and safe' bijvoorbeeld.

Denk aan de minimale configuratie van enkel HD, mobo, geheugen en graka met testen.

Het kan geen kwaad om je geheugen te testen in een andere computer. Maar je moet het ook in je eigen systeem doen daar eventueel een geheugenslot kapot kan zijn.

Hardware testen kan soms tot onverwachte inzichten leiden zoals ik zelf meemaakte. Na veel testen in de minimale configuratie bleek in mijn geval dat een B merk DDR geheugen module op mijn moederbord (niet die van mijn vader's computer bijvoorbeeld) in combinatie met mijn ATI Radeon 9500 Pro kaart zich instabiel gedroeg. Dus dat werd nieuw geheugen kopen.

Als je de minimale configuratie drill volgt kun je dus wijzer worden. Als de storing niet optreedt dan is het een kwestie van weer één voor één dingen aan je moederbord hangen net zolang totdat het weer optreedt.

Zet als het kan ook je onboard netwerk of audio uit.

Verwijderd

Yoshi je moet gewoon even doen wat hier zoal wordt gezegd. Je kan wel "help" gaan zitten roepen maar dan krijg je help en doe je nog weinig van wat er wordt verteld...

Die IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL foutmelding kreeg ik in ieder geval wel eens toen mn geheugen niet werkte.

Allereerst moet je in in ieder geval maar eens BIOS defauls laden (hoe dat moest had je zelf makkelijk op kunnen zoeken btw), en al het overbodige uit je mobo pluggen, en even kijken of dat werkt. Als hij crasht moet je Memtest 86 even draaien. Download die HIER. Hele handel uitpakken, install.bat runnen en floppy in je drive. Dan in BIOS floppy bij boot priority settings op 1 zetten (zodat ie daarvan boot), en even lekker laten lopen.

Of de RAM nieuw is of niet maakt geen bal uit. Het kan gewoon niet lekker werken met je mobo, daar is gewoon niets aan te doen. Test het iig zo snel mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 18:37 ]

• YoshiBignose
ja meester. kheb ff format gedaan om te kijken of het misschien SP2 of weet ik veel wat was en dat was het ook niet maar ik heb nu ff andere mbram erin gedaan en ga zo alle hardware af. tot nu toe is ie nog niet gecrasht met de andere mbram :o i keep you in touch... B)

hmm alles gaat voorlopig goed...dit kan toch niet waar zijn...kheb nu ff mijn mbram in zijn pc gedaan en zijn mbram in mijnes maar bij mij lijkt het ook goed te werken...ik check nog even verder...jullie hadden dus toch al gelijk de hele tijd :/

en ff nog een vraagje ik zag dat mijn ene mbram pc3200 is maar cl3 en die pc2700 die is cl2.5
nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat hoe lager die cl hoe sneller ofzow...dus welke is dan sneller? die met meer mhz. of die met lagere cl? wou ik ff weten, want stel allebei de pc's werken nu wel goed ruilen we van mbram en wil me broertje straks geld erbij omdat zijnes pc3200 is hihih :7

[ Voor 55% gewijzigd door YoshiBignose op 14-01-2005 09:01 ]

Pagina: 1