Ik dacht leuk ik ga me pc upgraden:
Nieuwe processor:
AMD 3200+
Nieuwe Videokaart:
Ati Radeon Pro 9800
Nieuw geheugen:
Kingston 400 DDR 3200pc
Dit zit op een asus A7N8X-E Deluxe met een voeding van asus 300watt
Verder zit er nog een oude Sound Blaster Live! van Creative Labs in.
Nu ik het geheugen van kingston geinstalleerd heb (laaste upgrade) knalt mij pc er tijdens het spelen ongeveer om het half uur uit.
Bij het draaien van Prima95 kapt ie er na de eerste test gelijk mee met een fatal error, dus er zal wel iets mis wezen...
Nou hoorde ik dat de processor teveel power trekt omdat het mobo de 12volt connector niet gebruikt.
Waar doe ik verstandig aan?
Ik heb zo ie zo een nieuwe voeding besteld van 480watt aangezien 300watt echt minimaal is denk ik. Maar moet ik kijken naar nieuw geheugen of een nieuw mobo?
En zo ja dan welk mobo of welk geheugen?
Ik heb niets over geclocked of wat dan ook want zo veel verstand heb ik er nou ook weer niet van:)
Voltage metingen van Asus Probe zijn:
12.288
4.811
3.28
1.696
en dan ben ik gewoon een beetje aan het surfen (op zoek naar een oplossing:)
Hartstikke bedankt voor de replys
Nieuwe processor:
AMD 3200+
Nieuwe Videokaart:
Ati Radeon Pro 9800
Nieuw geheugen:
Kingston 400 DDR 3200pc
Dit zit op een asus A7N8X-E Deluxe met een voeding van asus 300watt
Verder zit er nog een oude Sound Blaster Live! van Creative Labs in.
Nu ik het geheugen van kingston geinstalleerd heb (laaste upgrade) knalt mij pc er tijdens het spelen ongeveer om het half uur uit.
Bij het draaien van Prima95 kapt ie er na de eerste test gelijk mee met een fatal error, dus er zal wel iets mis wezen...
Nou hoorde ik dat de processor teveel power trekt omdat het mobo de 12volt connector niet gebruikt.
Waar doe ik verstandig aan?
Ik heb zo ie zo een nieuwe voeding besteld van 480watt aangezien 300watt echt minimaal is denk ik. Maar moet ik kijken naar nieuw geheugen of een nieuw mobo?
En zo ja dan welk mobo of welk geheugen?
Ik heb niets over geclocked of wat dan ook want zo veel verstand heb ik er nou ook weer niet van:)
Voltage metingen van Asus Probe zijn:
12.288
4.811
3.28
1.696
en dan ben ik gewoon een beetje aan het surfen (op zoek naar een oplossing:)
Hartstikke bedankt voor de replys