Toon posts:

Asus A7N8X-E Deluxe schiet tekort? crasht in game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht leuk ik ga me pc upgraden:

Nieuwe processor:
AMD 3200+
Nieuwe Videokaart:
Ati Radeon Pro 9800
Nieuw geheugen:
Kingston 400 DDR 3200pc

Dit zit op een asus A7N8X-E Deluxe met een voeding van asus 300watt
Verder zit er nog een oude Sound Blaster Live! van Creative Labs in.

Nu ik het geheugen van kingston geinstalleerd heb (laaste upgrade) knalt mij pc er tijdens het spelen ongeveer om het half uur uit.
Bij het draaien van Prima95 kapt ie er na de eerste test gelijk mee met een fatal error, dus er zal wel iets mis wezen...
Nou hoorde ik dat de processor teveel power trekt omdat het mobo de 12volt connector niet gebruikt.
Waar doe ik verstandig aan?
Ik heb zo ie zo een nieuwe voeding besteld van 480watt aangezien 300watt echt minimaal is denk ik. Maar moet ik kijken naar nieuw geheugen of een nieuw mobo?
En zo ja dan welk mobo of welk geheugen?

Ik heb niets over geclocked of wat dan ook want zo veel verstand heb ik er nou ook weer niet van:)
Voltage metingen van Asus Probe zijn:

12.288
4.811
3.28
1.696

en dan ben ik gewoon een beetje aan het surfen (op zoek naar een oplossing:)
Hartstikke bedankt voor de replys

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Test je geheugen eens met Memtest86.

Als je errors krijgt betekent het dat je ram brak is.

Controlleer ook eens de temperatuur van je processor

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

die voltages, zijn die bij stress of idle ?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Euh, Die 5V lijn is echt veel te laag, ik denk dat die nieuwe voeding al heel veel oplost. :)
Daarnaast inderdaad ff je geheugen testen, want als de problemen echt pas ontstonden na het plaatsen van dat geheugen kan het daaraan liggen natuurlijk.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 15:34
Ik heb hetzelfde mobo + graka.

En ook hier is mijn 5 volt 4.81volt. Zit een Zallman 400 watt voeding in.
Heb verder geen problemen, echter het gekke is dat het niet uitmaakt of het nu onder iddle of stress is. Blijven dezelfe voltages.

Als ik er een extra hdd bij aansluit, krijg ik wel gekke errors...
2*160 gb s-ata
1*40gb p-ata (extra)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu memtest aan het draaien maar dat duurt nog wel even
de temperatuur van me cpu is rond de 40-50 dus dat zit wel goed denk ik

De voeding is al besteld: Tagan TG480-U01 480W EPS

En die voltagewaarden waren van me pc zo goed als idle op lichtjes surfen na.
Als jullie meer informatie nodig hebben dan doe ik me best die te leveren maar voorals nog nog bezig met memtest op 25% en nog geen errors.

Verwijderd

Topicstarter
memtest geeft geen fouten aan...
now what?:S

• PSspike
  • Laatst online: 19:49
Voeding te licht, of mobo vind werken op 200MHz niet zo fijn....ik heb hetzelfde mobo en bij 205Mhz geeft deze al prime fouten, en dat ligt niet aan geheugen (pc4000) of processor...:S

Binnenkort chipset voltage verhogen, hopelijk is het dan opgelost.

Je zou dus even kunnen proberen om op 166MHz te gaan werken, dan gaat het waarschijnlijk wel goed, aangezien je dan minder vermogen van de voeding vraagt en je mobo is dan zeer waarschijnlijk stabiel

[ Voor 33% gewijzigd door PSspike op 07-01-2005 19:49 ]

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
ga ik dan erg naar beneden in prestatie vermogen?
en alleen de fsb van het geheugen naar beneden 166 of ook die van de processor?

of kan ik beter mijn oude geheugen 2x256 er in laten zitten
dat draaide wel goed op 200

edit:
hoe pas ik het voltage van de chipset aan? in bios waarschijnlijk en met hoeveel?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 20:02 ]

• PSspike
Je gaat wel omlaag in prestatie vermogen ja, jij zegt dat je oude geheugen goed draaide op 200mhz, en toen had je de processor ook op 200mhz fsb?
Dan zal ik als ik jou was gewoon op 200mhz fsb en 200mhz geheugen blijven draaien maar dan met je oude bankjes.

Als je voeding binnen is moet je het gewoon nog eens proberen. Werkt het dan nog niet goed dan is de combinatie mobo + geheugen verkeerd.

Chipset voltage kun je niet in bios aanpassen met dit mobo, wat ik ga doen is dan ook hardwarematig (potmeter etc..).

Nog even over het geheugen, vind raar dat kingston geheugen dan niet fijn ermee werkt, ik heb in die van mij Geil geheugen gehad, werkt prima en heb nu Crucial en dat werkt ook prima..

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Het draaide toen prima op 200fsb geheugen + processor

um ik ga denk gewoon het geheugen terug sturen en kijken of ik een setje van twinmos kan krijgen aangezien er dat nu ook in zit alleen dan 256+256.

Um hoe dat moet met die chipset heb ik geen idee van:)

dus nieuwe voeding en andere bankjes en kijken of dat wel werkt...

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jij en weet ook niet waar ik het moet zoeken,ik heb een Asus A7N8X deluxe rev2 en die doet het prima op 233Mhz met 2x256Mb(Kingston BH-6),maar als ik er 2x512Mb op 200Mhz in doe gaat het mis Prime95(blendtest) geeft meestal al binnen een minuut een fatalerror.
Memtest kan ik de hele nacht zonder fouten laten draaien dus geheugen is goed en heb zowel Corsair 2700LLPT(CH-6) als Kingston HyperX KHX3200A(CH-5) geprobeerd maar het wil niet met 2x512Mb,ook verschillende Nforce drivers geprobeerd maar dat hielp ook niet.
Alleen op 166Mhz gaat het goed dus Prime95(blendtest) geeft dan geen errors.

Verwijderd

Topicstarter
niet echt veel belovend dan:S
als ik erachter ben wat het is dan laat ik het je weten
op de asus site staan de merken en typen die er mee moeten kunnen werken dus ik denk dat ik die maar aanschaf dan...
raar..
succes

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Ja dit mobo heeft wel wat problemen met bepaalde geheugenreepjes.

Het is denk ik eerder de combinatie tussen je mem en mobo en niet dat 1 van de 2 het niet trekt. Dit moederbord moet die setup namenlijk makkelijk aankunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door lawtshjj op 08-01-2005 06:19 ]

• PSspike
Vreemd idd, het probleem waar rjw het over heeft, heb ik eigenlijk ook....geheugen goed in memtest, maar bij mij werkt het systeem op 200mhz met geheugentimings op 11-2-2-2 foutloos en vanaf 210mhz is het mis, maakt niet uit welke geheugentimings/voltages/cpu snelheid ik gebruik....:S

Ik gok het bij mij nog steeds op een te laag voltage op de northbridge, zondag voltmod maar is uitvoeren >:)

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
PSspike schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:28:
Vreemd idd, het probleem waar rjw het over heeft, heb ik eigenlijk ook....geheugen goed in memtest, maar bij mij werkt het systeem op 200mhz met geheugentimings op 11-2-2-2 foutloos en vanaf 210mhz is het mis, maakt niet uit welke geheugentimings/voltages/cpu snelheid ik gebruik....:S

Ik gok het bij mij nog steeds op een te laag voltage op de northbridge, zondag voltmod maar is uitvoeren >:)
Als je geheugen goed draait op 200mhz dan isset eigenlijk geen probleem en mag je niet klagen :/

Verwijderd

PSspike schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:28:

Jij hebt een ander probleem,die voltmod op de chipset heb ik al en er staat nu dus 1,9v op de Northbridge,die ook nog eens is gepolijst en voorzien van AS en een Zalman NB-32,ook de Southbridge en mosfets zijn voorzien van heatsinks.
Ik heb ook een L12 mod in me socket en misschien ga ik die er morgen eens uithalen en kijken als het dan wel wil op 200Mhz.
Normaal draai ik met 2x256Mb(Winbond BH-6) 233Mhz 2-2-2-11 zonder problemen maar wil nu met 2x512Mb draaien en dat mag gewoon op 200Mhz.

• PSspike
vaagjes, hoor. Nu heb ik ook een bijkomend probleem wat ik al tijdje heb, en erger wordt als ik overclock. Ik krijg soms horizontale strepen in beeld, in de bios, in windows, in games nog niet gezien....en met verschillende videokaarten (9600xt, voodoo3).

Iemand dat toevallig meegemaakt, want ik denk dat dat ook te maken heeft met de instabielheid van het mobo.

(ps heb ook 2x 512mb erin zitten)

welke Vdd mod heb jij gebruikt? deze? http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=9237

Heb je anders nog link van de mod die jij hebt toegepast?

[ Voor 17% gewijzigd door PSspike op 08-01-2005 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus ander geheugen en het zou moeten werken op 200mhz?

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01
ErikCornelissen schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:42:
Ik heb hetzelfde mobo + graka.

En ook hier is mijn 5 volt 4.81volt. Zit een Zallman 400 watt voeding in.
Heb verder geen problemen, echter het gekke is dat het niet uitmaakt of het nu onder iddle of stress is. Blijven dezelfe voltages.

Als ik er een extra hdd bij aansluit, krijg ik wel gekke errors...
2*160 gb s-ata
1*40gb p-ata (extra)
Weird ik heb ook dit mobo en mijn 5v lijn is ook 4.81v is dit een standaart waarde bij dit mobo ofzo ? :P

Verwijderd

PSspike schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:29:

welke Vdd mod heb jij gebruikt? deze? http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=9237

Heb je anders nog link van de mod die jij hebt toegepast?
Ja die heb ik ook gebruikt en de Vdimm mod heb ik van deze site:

http://www.maximumoc.com/guides/a7n8x_modding_2.html

• PSspike
Thanks, heb je toevallig nog ergens schema van de Vdimm mod? maximumoc.com is down :|

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 02:06:
dus ander geheugen en het zou moeten werken op 200mhz?
ja?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nu geheugen in zitten en het spel draait nu al een tijdje goed...
ik draai straks even prima95 om er zeker van te zijn dat het opgelost is
Pagina: 1