Toon posts:

Kapot geheugen, nog wel bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik 3 geheugenbanken van elk 256mb, 133 pci. (geen garantie meer) Als ik ze in memtest86 test(en dan bij test#5) krijg ik fouten/errors.
Het geheugen werkt nog wel gewoon in de computer en verder geen probleem mee, geen crashes, geen resets, etc.
Stomme is ze hebben allemaal in hetzelfde moederbord gezeten. Ik heb altijd met het inzetten eerst mezelf gegrond/ontladen door de kast aan te raken, en nog zijn ze stuk..

Ik heb nu een compleet systeem waar ze inzaten verkocht, maar zonder het geheugen omdat het niet goed zou zijn, wel jammer want geheugen levert toch nog wel centjes op, dus in hoeverre is kapot geheugen nog bruikbaar?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als ik ze in memtest86 test(en dan bij test#5) krijg ik fouten/errors. Het geheugen werkt nog wel gewoon in de computer en verder geen probleem mee, geen crashes, geen resets, etc.
Op de website van memtest en in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat dat fouten bij test #5 ook kunnen duiden op een gare CPU cache :)

Maargoed, je hebt het boeltje dus al weggedaan en je zit nu met het geheugen waar je niks mee kunt? Kun je ze ook niet weer gebruiken/testen in andere PC's?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat hangt er van af waar de beschadiging zit en waar je besturingssysteem/processor/videokaart zaken neer zetten of vandaan halen. Het gaat pas fout als een van deze zaken wil lezen/schrijven van de beschadigde stukken.

Heb je ze al wel los van elkaar getest :?

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 07-01-2005 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze los van elkaar getest, en steeds kreeg ik die fouten.
Ben ze gaan testen omdat ik windows2000 niet geinstalleerd kreeg, met ander geheugen lukte dit wel.

In mn eigen pc zit sneller (ander)geheugen, dus meenemen is geen optie.. dan maar nog eens testen en los verkopen dan maar :(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 07:09

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Sommige besturingssystemen kunnen geheugen waarvan bekend is welke bytes er kapot zijn toch gebruiken: die stukken worden dan simpelweg niet gebruikt. Voor Linux is hier een patch voor beschikbaar. Op die manier kan je je latjes dus nog prima in een systeem gebruiken en hoef je ze niet weg te gooien omdat er toevallig een paar stukjes kapot zijn :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Mocht je handig zijn met soldeerbout (of iemand kennen die dat is), zolang het geen BGA chips zijn kun je wellicht van 2 kapotte 1 goed latje maken of de defecte chip vervangen (aangenomen dat het aan je geheugen ligt, check het eens in een andere PC).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 18:25 ]

Pagina: 1