Toon posts:

Playstation 2 beeld op pc monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie waarschijnlijk al wel uit de titel kunnen aflezen heb ik een vraagje. Ik zou het beeld van mijn playstation 2 op het beeldscherm van mijn pc willen krijgen. Ik weet dat het kan door middel van een tv-in aansluiting op een videokaart maar dat is niet helemaal wat ik zoek. Ben op internet wel eens speciale kastjes tegen gekomen waarop je dan de kables van je playstation 2 kan aansluiten en ook de kabel van je monitor. Ik had eerst bij een winkel zo'n kastje gezien (v-box heette die) maar die verkopen ze helaas niet meer. Misschien weet iemand nog andere producten die dit kunnen en waar je zoiets kan halen.

Alvast bedankt.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42
Volgens mij is er een speciale kabel te koop de je rechtstreeks aan je PS2 hangt met aan de andere kant een vga aansluiting voor in je monitor. Als je op de kabel let die er nu in zit zie je ook dat er een aantal (heel wat) pinnetjes ongebruikt zijn.
Ik haal dit nu zo uit mn geheugen dus je moet maar even googelen. Sony wilde de PS2 zelf een tijdje als PC verkopen dus dan moet er haast wel een VGA aansluiting op zitten :P

edit:
Afbeeldingslocatie: http://pcweb.mycom.co.jp/special/2001/ps2linux/images/vga.jpg
Zoiets?
komt hier vandaan:
http://images.google.com/...a+playstation&btnG=Search

[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 07-01-2005 18:29 ]

Mixed Reality dev

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07
Ik heb mijn x-box aangesloten op mijn pc
je moet gewoon de kabels die normaal naar je scart aansluiting gaan insteken in je pc
de gele voor beeld in de video in de rode en zwarte voor je geluid
dan moet je met het programma waar je ook tv-zenders mee kiest gewoon composite kiezen en normaal werkt dan alles.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
bij liksang verkopen ze van dat soort kastjes. Heel veel gamers kopen daar dus denk dat het wel te vertrouwen is. :) www.liksang.com overigens.
klik hier voor preciese pagina!
edit 2: de bovenste 2 lijken me wel geschikt en niet duur. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Satch op 07-01-2005 18:40 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

Nibbz

Postmaster General

saikoboarder schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:34:
Ik heb mijn x-box aangesloten op mijn pc
je moet gewoon de kabels die normaal naar je scart aansluiting gaan insteken in je pc
de gele voor beeld in de video in de rode en zwarte voor je geluid
dan moet je met het programma waar je ook tv-zenders mee kiest gewoon composite kiezen en normaal werkt dan alles.
Jah maar daar heb je dan nog wel een TV kaart voor nodig. En niet iedereen heeft dat.

Wat johnnyv.nl zegt, psxshop.nl, zo'n ding aanschaffen, en die kun je dan ook voor andere (nieuwere) consoles gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Nibbz op 07-01-2005 18:39 . Reden: grote typo :s ]

13:37

Verwijderd

De pinout van de Psone, PSX, PS2, PStwo zijn gelijk, dus alle scan converters die je op GoT tegenkomt die daarvoor geschikt zijn, zijn onderling uitwisselbaar. De PS2/PStwo scan converters kunnen alleen misschien hogere resoluties aan of kunnen wellicht beschikken over passtrough om signalen van de PS2/PStwo die al VGA compatible zijn niet te converteren.

Zie voor het zelf maken van een VGA kabel: Verwijderd in "Het Grote PS2 Topic - Part V"
Nadeel van een dergelijke kabel is dat het spel niet opnieuw de reolutie moet initialiseren.

Zie datzelfde en voorgaande PS2 topic oa over discussies over PS2 > VGA boxen. Veel PS2>VGA converters zijn veredelde SCART>VGA converters en doen dus alle resoluties daarboven teniet (een PS2 heeft een variable resolutie van 256x224i tot 1280x1024i). Dat ga je dus flink merken op een grote monitor met een hoge resolutie als je daar een gecapte converter tussen zet.
Houdt er ook rekening mee dat een PS2 ook progressive ondersteund, in welke modus de PS2 direct aan een monitor gehangen kan worden indien de scanrate > 30KHz is de meeste huidig gangbare monitoren. Niet alle scanconverters houden rekening met een progressive signaal.
zo'n ding aanschaffen, en die kun je dan ook voor andere (nieuwere) consoles gebruiken.
Toekomstige consoles zullen alleen maar hogere kwaliteit, resolutie, refreshrate etc hebben. Een kastje op basis van specificaties van een oudere consolegeneratie zal dan die extra's alleen maar in de weg staan. Tenslotte wil je ook nu niet meer je games spelen op 640x480 bij 60Hz en 16bit kleuren....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 18:56 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:53:
Toekomstige consoles zullen alleen maar hogere kwaliteit, resolutie, refreshrate etc hebben. Een kastje op basis van specificaties van een oudere consolegeneratie zal dan die extra's alleen maar in de weg staan. Tenslotte wil je ook nu niet meer je games spelen op 640x480 bij 60Hz en 16bit kleuren....
Tuurlijk, en in de komende jaren komen er hier ook echt HD-tv's op de markt waar je wat aan die resoluties hebt :Z

Maar veel van dergelijke kastjes ondersteunen óók hogere reso's, waardoor je dus een voordeel hebt om op de monitor te spelen bij gebrek aan een hd-tv.

Verwijderd

Johnny: er zijn nu al jarenlang TV's op de markt met een VGA noninterlaced aansluiting en nu zijn TV's met DVI zelfs gangbaar aan het worden. Ook consoles en videokaarten met HD-TV bestaan al een tijdje ;)

En er zijn inderdaad best wel scanconverters te vinden die hoge resoluties aankunnen, alleen moet je er wel op letten.

Om er 2 apparaten uit te pikken van een eerder genoemde site:
VGA:640*480@60Hz/31Khz or XGA:1024*768@60Hz/45Khz - At resolutions higher than 640x480 you will experience ghosting of the video image.
Composiet + Svideo input
output: 640x480, 800x600, 1024x768 @ 60Hz
With this adapter, the color is off, there is ghosting around characters onscreen, it is very blurry, and it is dark.
Dat is nu niet bepaald wat ik zou willen als ik een monitor zou gebruiken (waar je over het algemeen een stuk dichter op zit) ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 16:28 ]

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:42
Zelfs de PS2 ondersteunt HD-TV, alleen niet in de hogere resoluties. (eingenlijk alleen 480p, wat dat ook mag voorstellen).
hier een overzicht met games die het ondersteunen
En weet de TS al wat hij gaat doen?
Ik zie geen reactie na de startpost :P

Mixed Reality dev

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:50
heeft iemand hier ondertussen meer ervaring mee?
indertijd had ik een Trust 'video console viewer' zodat ik mijn ps2 kon aansluiten op mijn pc monitor (eizo t965), echter viel de beeldstabiliteit/kwaliteit te betreuren. (50Hz, en had ik instabiel beeld en waren de randen slecht gerenderd).

Had nu deze link gevonden, heeft iemand ervaring met deze oplossing?

http://special.reserve.co...up/review.php?code=GG2138

pc config: athlon64 3000/gforce ti4200 (dvi/vga/s-video als ik me niet vergis).

dank alvast!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:50
denk eigenlijk dat kwa kwaliteit er maar twee bovenuit steken:

key digital en audio authority, alleen weet ik niet wat ik precies nodig heb, maar een mailtje gestuurd, ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 76% gewijzigd door mrbbs op 08-03-2005 23:36 ]

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:05
Dat is mooi want ik ben erg benieuwd. Ik ga deze week ook een ps2 aanschaffen en wil deze als optie ook op mijn tft aan kunnen sluiten. Weet je al wat meer?

Verwijderd

Ik ben hier ook geinterresseerd in.
Op Lik sang kwam ik deze tegen. Zou dit dan de maximale kwaliteit zijn?

Verwijderd

Zit daar ook een VGA passtrough op? Want je PS2 kan nl. ook voor veel spellen VGA resoluties direct gebruiken zonder dat het geconverteerd moet worden (extra externe conversie zou de kwaliteit alleen maar verminderen).
Pagina: 1