Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kan geen exe bestanden meer openen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort zijn de icoontjes van alle exe bestanden (enook de .lnk's ernaar) verdwenen en kan ik ze ook niet meer openen (selecteer programma voor het openen van.....)
Ik geloof dat het kwam doordat iemand een bepaalde registry-verandering blokkeerde met ad-watch.

Na wat opzoekwerk op google vond ik dat het kon zijn dat ik de waarde

SOFTWARE\Classes\regfile\Shell\open\command\ value:@=

geblokkeerd had ofzo.
Maar het probleem is dat ik regedit niet kan openen via start>uitvoeren.

Heeft iemand een andere oplossing?

bedankt

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 14:54

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

ctrl - alt - del
-> file
%systemroot%\regedit.exe
?

kijk eens naar vision in [rml][ XP] Onmogelijk om ook maar iets te openen in win xp*[/rml]

[ Voor 58% gewijzigd door -Nexus op 07-01-2005 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu regedit.exe hernoemd naar regedit.com (nu wil regedit tenminste opstarten :))
en daarna succesvol

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

aan het register toegevoegd.
Dan gereboot, maar het probleem blijft bestaan...

PS: de eerste registersleutel was idd anders dan "\"%1\" %*"
de tweede registersleutel was wel al "\"%1\" %*" (maar dit kan mss ook zijn omdat ik de eerste al veranderd had)

Ik heb het ook geprobeerd met door het met een .reg bestand te doen (openen met >> registry editor) maar ook dit heeft geen effect.

Andere voorstellen?
bedankt

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

[hk mode]Installeer linux :+ [/hk mode]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ander voorstel voor je: Repair modus van een boot-cd van XP
Registry moet je eigenlijk niet in klooien tenzij je precies weet wat je doet.
NOFI

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Sorry ik lees net dat ik niet zo heel grappig ben als ik een kater heb...:)
Ik zat nog eens te denken... welke os heb je?
Winxp heeft ook nog zoiets als systeemherstel... zou ik iig eerst proberen!
Kun je F1 doen voor help?
en dan "Undo changes to your computer with System Restore"

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kijk eens op deze pagina en download daar dat inf bestandje en volg de verdere instructies.. Hopelijk helpt dit.
Plaats anders eens je HijackThis log.

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 07-01-2005 19:50 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:49:
Kijk eens op deze pagina en download daar dat inf bestandje en volg de verdere instructies.. Hopelijk helpt dit.
Het lukt niet om dat inf bestand te installeren... (open bestand met....)

En Hijackthis heb ik niet (dus kan het ook niet installeren aangezien geen exe bestanden kunnen geopend worden)

Het is ook vreemd dat snelkoppelingen naar jpg bestanden ook geen jpg-icoontje hebben. Dus niet enkel bij snelkoppelingen naar exe bestanden.

Is er geen andere manier om inf bestanden te installeren? (of welke applicatie moet ik daarvoor gebruiken?)

PS: linux installeren, systeemhersel, hd formatteren etc. kon ik zelf ook op komen ;) :p
dit houd ik voor als het na een week nog niet lukt

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 11:53
FlipFluitketel schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:49:
Je Hijackthis log kun je ook automatisch laten scanned op http://www.hijackthis.de. Lekker snel :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten te vermelden: ik geraak ook niet op internet (door dit .exe probleem)
dus zit nu op m'n broers pc

Verwijderd

Topicstarter
Joepie!
Na nog wat googlen ben ik tot een oplossing gekomen!
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/exefix.reg

Maar nu komt er weer zo'n achtig venster.
Wat moet ik doen? accept of block?

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/benedikt/pics/n.JPG

Verwijderd

Het lijkt alsof ie een snelkoppeling in het register wil zetten aan de extensie .lnk te zien.
lijkt dus op fault possitive

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:08:
Het lijkt alsof ie een snelkoppeling in het register wil zetten aan de extensie .lnk te zien.
Block neem ik aan? :s

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:43:
[...]

Het lukt niet om dat inf bestand te installeren... (open bestand met....)

KNIP

Is er geen andere manier om inf bestanden te installeren? (of welke applicatie moet ik daarvoor gebruiken?)

KNIP
Dus als je dat inf bestand gedownload hebt, dan klik je er met de rechtermuisknop op en dan kies je voor installeren en dat gaat niet? Dat is raar.. Dat zou normaal gewoon moeten kunnen.
DJChristiaan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:51:
[...]
Je Hijackthis log kun je ook automatisch laten scanned op http://www.hijackthis.de. Lekker snel :)
:|
Even voor de duidelijkheid.. De resultaten die je krijg door je log op die pagina te plaatsen/uploaden zijn nooit 100% in orde. Ik heb al in een topic dit al vermeldt, maar sommige overduidelijk spyware onderdelen worden niet gevonden en andere dingen die geen spyware zijn worden aangegeven als "Nasty".

Ga dus niet blindelings alle dingen verwijderen wat door die pagina als Nasty worden aangegeven en kijk je log ook zelf nog na.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Die regfile van de kelly-xp site ziet er zuiver uit. Gewoon installeren en ad-aware negeren. Beter om zelfs Ad-watch uitschakelen, net als andere programma's. In de regfile staan gewoon standaard-waarden die ook in mijn register staan.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:08:
Nee, hij hersteld gewoon de standaard register-instellingen voor een .lnk bestand. Dit zodat XP weer weet wat met een .lnk bestand te doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 10:03 ]

Verwijderd

Al eens geprobeerd met een virusscan? Ik heb vorige week nog net hetzelfde voorgehad...
't Bleek een virus te zijn: w32.pinfi
NAV kon de virussen verwijderen, echter daarmee waren mijn exe's en scr's nog steeds beschadigd. Schijf dus geformatteerd en alles opnieuw geïnstalleerd... 't Was toch dringend nodig, mijne PC zat voor de rest ook gans in de knoop.
Pagina: 1