zucht...tv out gf2mx..moedeloos wordt ik ervan..

Pagina: 1
Acties:

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:56
Ik heb de search nagezocht, maar helaas.
probleem:
ik heb een gainward cardexpert geforce 2Mx met tv-out.
kabeltje (meegeleverd) van composite video out naar de composite video in van mijn tv.
Detonator 6.49
Ik heb dus nu zwart wit en nog niet eens echt beeld, maar een soort van rafelige waas waar met een beetje fantasie mijn desktop in te herkennen is :)
had eerst 6.31, maar daar werkte het ook niet mee. Heb ook al een andere kabel geprobeerd van composite video out naar scart. werkte ook niet. (op mijn oude sis6326 tv out werkte die wel..)
instellingen zowel op pal-B als pal-G werkt niet..
verschillende resoluties geprobeerd...werkt niet.
Ik kan een refreshrate kiezen tussen de 60 en 144 Mhz. 50 zit er niet bij. zou het daar aan kunnen liggen? en is dat dan op te lossen?
Ik heb volgens mij alles uitgeprobeerd, maar het zal wel weer net dat ene dingetje zijn dat ik niet uitgeprobeerd heb...ik kan alleen niet verzinnen wat dan dan zou moeten zijn :?
Is r iemand die me kan helpen?????? |:(

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
je tv trekt svideo niet over scart.

koop een composite naar composite kabel

Of als je een brooktree tvchippie hebt in tvtool aanvinken 'force composite'. Chrontel chippies kunnen dit niet dus dan moet je de composiet kabel gaan proberen.......

• sanderb
Ik heb dus composite naar composite gebruikt!
svhs nog niet, omdat ik daar geen kabel voor heb.
Met mijn vorige videokaart werkte alles wel.
Ik heb inmiddels mijn tv kaart wel al aan de gang...nu alleen de tv-out van de gf nog :(

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Via de volgende site kun je een util downloaden waarmee je de TV-out van zo'n kaart kunt tweaken. Misschien kan dat je verder opweg helpen: http://come.to/tvout

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Euhhm.., ik heb de asus 7100MX2 en daar zit op de kaart een jumper waarmee je kunt kiezen tussen NTSC(NeverThe Same Color) en PAL.., kijk daar ff naar...

• sanderb
Das misschien wel een goeie. ga ik meteen doen zogauw ik tvtool gedownload heb en dat niet werkt..(KL@$#%$2 casema)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op vrijdag 05 januari 2001 18:05 schreef sanderb het volgende:
Das misschien wel een goeie. ga ik meteen doen zogauw ik tvtool gedownload heb en dat niet werkt..(KL@$#%$2 casema)
Gebruik TVtool wel i.p.v. Twinview en niet erbij! (anders doet ie het niet weet ik uit ervaring :))

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• sanderb
Ok, terwijl tvtool aan het downloaden is,
( 200 bytes/s :? ...grrrr)
maar even het boekje erbij gepakt (rtfm... :o )
Ik heb dus geen id welk merk gf2 ik heb |:(
in het boekje staat ook geen merk..
de tv-out chip is de bt868..dat weet ik wel al...maar nu staat er ergens in dat suffe boekje in hele kleine lettertjes dat twinview niet ondersteund wordt????
maar als ik alleen tv als output device selecteer werkt het ook niet. De kaart wordt standaard geleverd met de 5.31 drivers. ik heb er nu 6.49 op staan. (daar werkt mijn tv-kaart tenminste mee..)
Toch maar even die kast openschroeven zometeen |:(

<edit>
bij de winkel waar ik mijn systeem gekocht heb hadden ze het over een cardexpert kaartje, vandaar dat ik daar vanuit ging
</edit>

• sanderb
kast open...kaart eruit...ff kijken...
Het is een CMX2S chip. tv chip is inderdaad een bt868.
De jumper voor pal/ntsc keuze staat goed, dus op pal..
Tvtool vind de chip wel, maar vervolgens krijg ik op mijn tv links in beeld 5 gekleurde balken. wat ik ook probeer, fatsoenlijk beeld krijg ik niet. hoogsten een blurry trillend zw beeld waar noets van te maken is :(
Iemand nog andere suggesties??

Verwijderd

Wees blij dat je de TV-Out nog kunt aanklikken en het is een wonder dat je een kabel bijgekleverd ktreeg bij die Cardexpert. Ikke niet en aan de praat krijg ik um ook voor geen meter.

Verwijderd

Hmmm ik durf nu niet meer aan die van mij te beginnen...........:)

• sanderb
Ik weet dus niet zeker dat het een cardexpert is...maar ik ben inderdaad heel blij dat ik de optie aan kan klikken :?

Verwijderd

Weet je dat niet??? Heb je geen doos of zo. O ja er zit een mooie ronde actieve koeling op de kaart en die hebben vrij weinig MX twinviewkaarten. Hij is erg speciaal en als er een hastec stikkertje op zit is ut um zeker.

• sanderb
Nope, geen doos, en geen hastec stickertje.
Wel een fannetje op de chip.

Verwijderd

Geen hastec stikkertje = geen garantie bij hastec.

Er zit ergens een stikkertje op een chipset met Geforce2 MX 32MB GS. Verder kun je kijken of dit http://www.computer-land.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=337 um is of misschien deze http://www.leadtek.com.tw/Egeforce2MX.htm
Veel andere weet ik niet met Twinview en Tv-out. Hier op T.net zijn er pas (voorpagina) ook pas twee getest; kijken welke het best overeen komt. :9

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op vrijdag 05 januari 2001 19:06 schreef sanderb het volgende:
kast open...kaart eruit...ff kijken...
Het is een CMX2S chip. tv chip is inderdaad een bt868.
De jumper voor pal/ntsc keuze staat goed, dus op pal..
Tvtool vind de chip wel, maar vervolgens krijg ik op mijn tv links in beeld 5 gekleurde balken. wat ik ook probeer, fatsoenlijk beeld krijg ik niet. hoogsten een blurry trillend zw beeld waar noets van te maken is :(
Iemand nog andere suggesties??
Die 5 gekleurde balken moet je krijgen als je TVtool hebt opgestart, maar nog niet voor tv i.p.v. monitor hebt gekozen. Die balken zouden overigens wel beeldvullend moeten zijn...

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• sanderb
maar dat doen ze dus niet....
ik heb inmiddels wel iets van beeld, maar nou niet bepaald prettig als het rafelig is en over het scherm heen en weer vliegt :(

Verwijderd

Welke is het nou??

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:53
zwart wi tbeeld ?

vind PAL G NETHERLANDS aan
dan moet het goed zijn

PVoutput

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
Als je die gekleurde balken in beeld krijg ben je al aardig op weg, zijn deze wel duidelijk?
Worstel eerst eens door de diverse menu's in tv tool, dit kan door na het activeren van tv tool op het icoontje hiervan in de taakbalk te klikken (rechts, links weet ik niet meer) let speciaal op de snel toetsen, Ctrl en nog wat, stel hier ook in dat je monitor en tv tegelijk wilt gebruiken (kan je de positie enz instellen).
Denk dat het je wel lukt.
het is "normaal" dat je monitor scherm vervormd als je de tv uit aan zet op de tv moet het er echter goed uitzien
Heb hier zelf 7.17 drivers hierop werkt tvout goed, msi 8816 conexant Bt896 das dus dezelfde, toch?
monitor gewoon 100 Hrzt, mediaspeler minimaal, divx fulscreen op tv, surfen, branden, tegelijk, kom ogen tekort.
hoop dat je er wat aan hebt.
Gr.j
Pagina: 1