3c905TX-C-M netwerkkaart driver problemen

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem met mijn netwerkkaart onder RH9... Laatst ook al, dat was inmiddels opgelost, maar nu heb ik een oud probleem terug.
Als ik mijn server opstart, dan werkt alles, heb een link met de switch op 100Mbit FD, alleen krijg ik met geen mogelijkheid contact. Pak ik een 10Mbit aansluiting die op het moederbord zit (een AMD netwerk interface), werkt mijn netwerk zonder problemen.

Nu komt het vage.
Wanneer ik op de volgende manier een alternatieve module laad, heb ik netwerk, zij het traag.

ifdown eth1
rmmod 3c59x
insmod 3c90x
ifup

Doe ik vervolgens hetzelfde om de oorspronkelijke module te laden, dan werkt mijn netwerk ineens probleemloos... De module werkt dus in feite goed. Ik weet niet wat er fout gaat...

mii-tool meldt zowel vooral als naderhand dat ik een 100baseTX-FD, link ok, dus de kabellink is ook in orde en de detectie daarvan ook....

Ik vind het nogal irritant om iedere keer de module op deze manier opnieuw te moeten laden...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52
Je hebt dus verder dan in je vorige topic gekomen, daar had je nml een soortgelijk probleem:
3c905TX-C wil niet op 100mbit onder linux

Ik zou eerst eens proberen je kernel te upgraden, er is nogal wat geprutst aan de netwerkcode tussen de kernel die bij redhat 9 is geleverd en de huidige kernels.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
het vorige probleem was helemaal opgelost, tot mijn server een onbedoelde reboot maakte door stroom uitval. Sindsdien moet ik het bovenstaande doen om een werkende netwerk verbinding te krijgen...

Kernel upgrade ben ik mee aan de slag geweest, maar ik blijf daarbij steeds hangen op de driver van mijn SCSI controller, met een kernel panic tot gevolg...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier