[XP] vrije HD ruimte verdwijnt spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04 11:27
Ik heb een C partitie van zo'n 87 GB, wanneer ik mijn systeem opstart is er nog zo'n 26 GB vrij. Maar deze vrije ruimte begint al meteen te verdwijnen, en na een halve dag komt windows met de melding dat er niet genoeg ruimte meer beschikbaar is op C, uiteindelijk is de vrije ruimte op C 0 Bytes.
Als ik de C-partitie dan scan op ruimtegebruik met easyclean (http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm), en de ingenomen ruimte door alle bestanden en mappen bij elkaar optel, is er toch nog meer dan 20 GB ongebruikt, terwijl windows aangeeft dat er helemaal geen ruimte meer beschikbaar is.
Ik kan me overigens niet herinneren dat dit probleem er ook al was toen ik alleen sp 1 (ik heb nu sp2 geinstalleerd) had, maar ik ben daar niet 100% zeker van.
Ik heb de slaapstand uitgeschakeld, en ook het swap bestand op een andere partitie gezet, niks schijnt te werken.
Herkent iemand dit probleem? wat is de mogelijke oorzaak? Misschien andere software dan windows?

Verwijderd

Belabberde TS !

Geen spyware, virussen of Trojans op je schijf ???
Download eens een diagnotische tool van de HD fabrikant en laat die eens checken ???
Format c: ???

Parabellum kijkt in zijn glazen bol, ziet helaas niet wat voor merk HD het is :X Loopt zijn bol af te stoffen maar helpt nog steeds niets |:(

Ziet wel een Mod aankomen met een slotje _/-\o_

Probeer eens de Faq's van een site door te nemen eer je begint deel te nemen aan een bestaande community. Zou handig zijn als tweakers.net zoiets dergelijks zou implenteren voor nieuwe members, eerst lezen, dan pas deelnemen.

Bedoel het niet slecht ofzo maar de laatste 2 maanden loopt het helaas een beetje de spuigaten uit hier met openings posten. Mensen vertellen maar niks en wij lopen hier quizjes te houden :r

• raviculus
Geen spyware, virussen heb vandag nog adaware gedraaid, en een virusscan is ook niet zo lang geleden. Het is een seagate schijf (200GB, 7200rpm, 2md cache). Alleen het lijkt me dat het een softwarematig probleem is.
Ik heb de FAQ al doorgenomen, vond daar echter geen oplossing voor mijn probleem. Waarschijnlijk helpt een formatering vd schijf wel. Maar ik ben best tevreden over mijn huidige xp installatie. Dus dat doe ik alleen als ik niet anders kan.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ga eens kijken met filemon wat die bestanden genereerd

vertel eens wat voor bestanden is hij eigenlijk aan het cleanen /weggooien.

[ Voor 34% gewijzigd door elevator op 07-01-2005 20:29 ]

Iperf

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:12

luke_otto

pang pang luckyluke

probeer een die spyware tool van microsoft, die haalde bij mij een paar progies uit die adware er niet uithaalde

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:22
Ik zou eens met Treesize Pro kijken hoe de schijfruimte verdeeld is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zetje01 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:18:
Ik zou eens met Treesize Pro kijken hoe de schijfruimte verdeeld is.
ken je sequoiaview http://www.win.tue.nl/sequoiaview/ ?

Iperf

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
raviculus schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:12:
Geen spyware, virussen heb vandag nog adaware gedraaid, en een virusscan is ook niet zo lang geleden. Het is een seagate schijf (200GB, 7200rpm, 2md cache). Alleen het lijkt me dat het een softwarematig probleem is.
Ik heb de FAQ al doorgenomen, vond daar echter geen oplossing voor mijn probleem. Waarschijnlijk helpt een formatering vd schijf wel. Maar ik ben best tevreden over mijn huidige xp installatie. Dus dat doe ik alleen als ik niet anders kan.
Zou toch mijn schijf maar formatteren. Netwerk kabel eruit totdat de antivirus software en firewall functioneren. IE vermijden. Ik denk dat dit een redelijk fail-safe oplossing is die je hoogstens een half dagje werk kost.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 23:59
Ben je niet toevallig 'Geroot' dat ze een FTP server op je hdd gezet hebben ofzo ?
heb je ook meer netwerk verkeer (iinternet verkeer) dan normaal ?

My favorite programming language is solder.

• raviculus
Bedankt voor de replys iig. :)

Ik heb met sequoiaview, een windows log bestand van nu 15 GB gevonden. (\WINDOWS\system32\LogFiles\WMI\trace.log) Met wat simpel gegoogle kwam ik erachter dat t iets met bootvis te maken had, dat bleef tracen. 8)7
Nadat te hebben disabled was er opeens 29 GB vrij op C:

Topic kan dicht wat mij betreft
Pagina: 1