Netwerkkaart "aan/uit" dmv cronjob ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik wil iets heel simpels bouwen. Ben er nog niet helemaal uti welke distro het gata worden maa rhet zal iets van Debian zijn of. Een CD-versie op HD plaatsen is denk ik geen optie, wellicht dat monowall iets kan betekenen maar ik ga uit van Debian.

Wat moet er gebeuren: Eigenlijk heel simpel: De PC zal puur als doorvoerluik gebruikt worden. Ik wil hier niet echt spreken van een router hoewel het dat uiteraard wel is. Aangezien hetgeen wat erachter komt te hangen een livestream is die niet te stoppen is en het dataverbruik op de aangewezen lijn hierdoor flink omhoog gaat moet er ergens ene "luik" dicht gezet worden.

Nu is mijn vraag; is dit volgens jullie betrouwbaar te doen door een eth0 te stoppen en te starten met een cronjob of iets dergelijks ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom zou het dat niet zijn? Als je weet wanneer het aan of uit moet, zie ik geen problemen eigenlijk.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Nou dan is het kort maar krachtig :) usable dus :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan bijvoorbeeld elke 5 minuten een cronjobje starten die kijkt hoeveel data er over eth0 is gegaan, als dat boven een bepaalde grens zit sluit je eth0 af. Wanneer je dan weer start is van je eigen wensen afhankelijk :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
AtleX schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:57:
Je kan bijvoorbeeld elke 5 minuten een cronjobje starten die kijkt hoeveel data er over eth0 is gegaan, als dat boven een bepaalde grens zit sluit je eth0 af. Wanneer je dan weer start is van je eigen wensen afhankelijk :)
Ook een goede optie ! Het gaat eerder om vast gestelde tijden dat er data door gelaten moet worden dus dat lijkt me dan ook geen probleem.

Nu eens kijken of het te doen is met een versie van bijvoorbeeld m0n0wall.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lijkt me geen probleem, je wilt op bepaalde tijdstippen iets doen, laat cron daar nou net voor bedoeld zijn, dit had met wat logisch nadenken, of simpelweg een keer proberen ook wel ontdekt kunnen worden lijkt me.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.