[Access 2003] Internet synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

• MrPolka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2021
Hoi,

Ik wil graag via het internet een Access database synchroniseren, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb de code uit de Microsoft help gehaald en deze aangepast aan mijn eigen instellingen, maar dan werkt het nog steeds niet. De foutmelding die ik krijg is : Fout 3685 : Ongeldig HTTP-adres. Terwijl ik zeker weet dat dat klopt.

Hier de code die ik gebruikt heb :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Sub InternetSynchronizeX()

Dim dbsTemp As Database

Set dbsTemp = OpenDatabase("c:\data\lokalegegevens.mdb")

' Synchronize the local database with the replica on
   ' the Internet server.
   dbsTemp.Synchronize _
      "10.0.0.169" _
      & "/db/lokalegegevens.mdb", _
      dbRepImpExpChanges + dbRepSyncInternet

dbsTemp.Close

End Sub

Alvast bedankt!!

MrPolka

[ Voor 5% gewijzigd door MrPolka op 07-01-2005 17:02 . Reden: Code aangepast ;) ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan de code overigens tussen [code] jouw code [/code] blokken zetten, dat maakt het namelijk een stuk leesbaarder...

Heb je zelf overigens al eens getracht om de website zoals hij in je code staat in een browser in te tikken en kijken of jijzelf dan wel een positief resultaat krijgt? Als ik het zo bekijk denk ik dat je nog http mist voor je internet adres...

• MrPolka
Ik ben naar de map geweest waar het bestand staat en in de browser kan ik er wel bij. Ik heb ook al geprobeerd om er http:// voor te zetten, maar dan krijg ik dezelfde foutmelding.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Google groups vindt wel een interessante thread

Het lijkt ermee te maken te hebben dat je niet met de MDB moet synchroniseren, maar met de synchronizer (als ik de link hierboven lees). Ze geven daar aan dat de helpfile niet klopt. Misschien heb je er wat aan.

• Moosh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Mag ik vragen waarom je replicatie wil gebruiken, want wat ik ervan gehoord heb is de replicatie van access niet zo heel erg goed. Je kan namelijk ook goeie andere oplossingen verzinnen.

• MrPolka
Het is straks de bedoeling dat er op een website een Access database draait die gesynchroniseert moet worden, zodat mensen kunnen inloggen en overal de nieuwste versie hebben.

Maar weet jij een oplossing die beter kan werken?

• Moosh
Heel simpel een batch aanmaken die elk uur jouw versie kopieeert naar die webserver. Dan heb je elk uur up to date informatie en ben je wel van die replicator af.

• MrPolka
Bedankt voor je reactie, maar dat gaat niet werken voor mij. Het is straks namelijk de bedoeling dat meerdere mensen gebruik gaan maken van die database.

Maar heeft iemand het synchroniseren al ooit voor elkaar gekregen in Access 2003? Ik heb er de afgelopen dagen veel overgelezen en veel geprobeerd, maar ik kom geen steek verder :(

• Moosh
Tabellen linken is misschien nog een optie, wat ik al zei dat repliceren van access schijnt niet al te best te zijn.

• MrPolka
Bedankt voor je reactie!

Maar linken kan ook niet. Dan zouden mensen altijd online moeten zijn (afgezien of het mogelijk is om te linken over het net).
Pagina: 1