Club3D FX5900XT @ BFG FX5950Ultra @ (530/990)

Pagina: 1
Acties:

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Even een vraag, ik heb me te pleuris gezocht maar kan niks hierover vinden.

Als ik mijn club3d 5900xt naar een 5950ultra flash (en dan vooral de BFG.FX5950U.256MB.Rev.02.rom daar bij deze de tvout blijft functioneren en de kaart onwijs ver is over te klokken, te downloaden via http://www.mvktech.net ) heb ik een probleem welke denkelijk is terug te leiden op de powersafe functies van de 5950u (temps zijn een heel stuk koeler)

Snelheid is zeer goed, met standaard ongewijzigd BFG 5950u bios en auto overclock detecteerd mijn kaart meestal rond de 530/990 !! (dit is wel met een +0.2v vmod van de core) Bij korte test geen artifacts, geen throttling!.
Leuke is dat de memory timings flink aan te scherpen zijn zodat er een flinke performance boost optreedt. (is via NiBiTorv heel gemakkelijk te doen)
Ook nu is 960 tot 980mhz memory met mijn kaart geen probleem.

Anyway, ik heb nu het probleem dat het beeld soms flikkert. Als je niet weet dat het daar is valt het zo goed als niet op. De enigste punten dat ik het zie is in 3dmark03 bij de eerste test als je naar de lucht kijkt. En in halflife2 als je in sommige levels naar de lucht kijkt. (met name het level nadat je over het spoor bent geweest en de gracht inspringt.)
Het een soort golf beweging, lijkt wel op interferentie maar dat is het niet. Is via beiden uitgangen, zelfs via de tvuit is het zichtbaar. Je moet alleen weten dat het daar is anders zie je het niet.

Mijn vermoeden gaat erna uit dat het met de zwakker uitgemeten stroom toevoer / filters van de videokaart te maken heeft. Doordat de 5950U een of andere powersafe functie hebben, (ook tijdens 3d werk). Het blijft echter een vreemd fenomeen. Waarom zou het beeld nu gaan flikkeren?!

Goed, waarom nu dit hele verhaal?; enigste wat ik eigenlijk wil weten of iemand anders hetzelfde heeft gezien. (Misschien is het zelfs bij de originele FX5950U en moet ik me niet aanstellen)

Misschien is er zelfs een oplossing hiervoor. (Zijn bv de powersafe functies van de FX5950U te deactiveren via een bios/driver/registry hack?)

PS: Vergeet ik erbij te vermelden, ik heb de kaart ook al eens op 400/700 met lagere voltages gezet, dit om te testen of het dan goed is, het lijkt erop dat het minimaal minder wordt maar het blijft wel nog zichtbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door KBDE op 07-01-2005 16:40 ]