[Indesign] Geen tekstverloop (text wrap) in tekstvlak

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 20:32

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Erg veel Indesign topics vandaag, ik heb alleen probleem nu in InDesign, ik ben bezig met het maken van een handleiding voor een programma. Alleen nu heb ik dus een tekstvlak gemaakt waarin de titel van het hoofdstuk moet komen staan. Het probleem wat ik nu heb is dat wanneer de tekst langer is dan de breedte van het tekstvlak de interlinie erg klein wordt zodat alle letters tegen elkaar gedrukt worden, zo vere dat ze in elkaar loepn.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht eerst zelf aan de "No Break"-optie in Indesign maar dat werkt ook niet. Ik heb ook geen flauw benul op wat voor keywords voor dit probleem moet zoeken voor in Google. Iemand enig idee?

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 16:27

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

ik denk dat jij spatiering bedoeld? Of begrijp ik niet wat je probleem is?
Je zult dan ook een vaste spatiering voor je tekst moeten instellen, dat zou overigens automatisch al zo moeten zijn. Het kunnen ook je tekstvakproperties zijn die een tekst binnen zn kader probeert te houden (fit content to frame).

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je bedoelt dus dat als de titel te lang wordt, hij afbreekt en op de volgende regel verder gaat, de tekst dan erg dicht op elkaar komt te staan? Zodat de stokken en staarten elkaar meppen? :P

Kun je niet gewoon voor dat typogram - als je dat gebruikt - de regelafstand groter zetten? Ik kan begrijpen dat je dan verder ook nog in de knoei komt met de tekst van het hoofdstuk die er praktisch vlak onder zal beginnen en waar je niet doorheen mag gaan.

Kun je he tekstvak niet breder maken, overal dan, of loopt hij dan van de pagina af?

Fit content to frame heeft overigens alleen betrekking tot 'afbeeldingen' enzo, zo ver ik weet hoor...
Textwrap om die er ook nog even bij te noemen, dat is omloop om een afbeelding :P

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 07-01-2005 18:55 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 16:27

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

hmm, ik begrijp het probleem denk ik nu.
je regelafstand of interliniering, hoe je het wil noemen, moet je op automatisch zetten, je hebt em ws. op een vaste waarde staan en daarna het font vergroot (als ik het fout heb hoor ik het wel ;))

Dat van content en frame wist ik niet zeker aangezien ik dergelijke functies zelden gebruik, uitvullen is over het algemeen voldoende (als we toch met termen aan het gooien zijn :P)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 20:32

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Uhm, ik bedoel meer dat de tekst als die niet meer in het kader past niet naar de volgende regel springt maar doodleuk de spatiering kleiner maakt of zelfde de spaties weghaalt. Erg gek.

Afbeeldingslocatie: http://www.profusiondesign.nl/tw_07012005.gif

Alle teksten die beginnen met "Developing..." zijn waardes door dmv. Section Marker worden ingvuld in de Master page.

[ Voor 20% gewijzigd door alienfruit op 07-01-2005 19:36 ]