Toon posts:

Internet valt soms plotseling uit op verschillende routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer bij verschillende particulieren breedband internet met (allerlei merken/typen) routers zodat ze met meer pc's kunnen internetten. Nu komt het bij veel typen routers voor dat ze plotseling geen verbinding met internet hebben zonder dat er iets aan de instellingen is veranderd.
Dit probleem doet zich bij verschillende providers voor (Kabel en ADSL)
Het probleem is altijd op te lossen door de stroom een minuutje van de router te halen of het ding te resetten via de web-access, maar dit is geen ideale situatie.

Is hier een oplossing voor ???

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-05 11:56
Ja, duurdere routers nemen.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53
het kan zijn dat die mensen met programma's zoals bittorrent werken waardoor er veel (teveel) nat connections worden gemaakt en de router vast loopt
dat zou een ding kunnen zijn waardoor ze vast lopen.
oplossing: beter routers nemen die dit wel aankunnen of een pc als router.

[ Voor 21% gewijzigd door InfoTracer op 07-01-2005 16:28 ]

Verwijderd

Hier heb ook last van. Dan krijg ik ineens dat de network kabel disconnected is.
Ik heb zelf een Linksys WRT54G met de laatste firmware, dit lijkt mij toch goed (duur) zat...
Ik heb 2 pc en het gebeurt op beide pc's gelijkertijd.

En heb het inderdaad vaak als ik bittorrent open heb.

Heb jij gelet welke programma's dan openstaan ts?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen van die mensen gebruikt bittorrent. Ik heb er zelf ook soms last van met een vigor router icm @home

Verwijderd

Heb hier een Sweex, jaja, een Sweex router. Dat zegt genoeg en loopt op de meest onregelmatige momenten vast. Dan is de uptime weer een dag of 40 en dan hangt ie weer een paar keer. Dan weer 's nachts, dan overdags. Het kost niks, dus dan krijg je ook weinig...

• arnominator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Kijk eens of het niet de DHCP leases zijn die verlopen, sommige renewen niet goed met een firewall combo
Pagina: 1