[2000] Partitie corrupted? Kan mapje niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
We hebben hier een mooie Dell PowerEdge 2600 met een tweetal 15krpm SCSI-schijven, met Windows 2000 Server. Op een van de partities (NTFS) krijg ik, aangemeld als Administrator, een mapje niet verwijderd. Hij zegt "toegang gewijgerd".

Ik heb in de eigenscahppen van dat mapje geen tabje Beveiliging of iets dergelijks, en machtigingen of eigenaar opnieuw instellen van de parent directory geeft ook "toegang geweigerd". Daarom denk ik aan een corruptie, dus ik gelijk chkdsk draaien, maar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\Documents and Settings\Administrator>chkdsk e: /v
Het type bestandssysteem is NTFS.
Volumenaam is Data 2.

Waarschuwing!  Parameter F niet opgegeven
CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen-lezenmodus.

CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3)...
De bestandscontrole is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van indexen (stap 2 van 3)...
Bezig met verwijderen van een indexvermelding uit index $O van bestand 25.
Er is een onbepaalde fout opgetreden.
Dat gaat dus ook niet :?

Weet iemand hoe dit kan, en hoe dit te verhelpen is?

日本!🎌

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heel stom misschien: maar heb je opnieuw opgestart? Ik heb dit ook weleens gehad. Kun je in de CMD prompt de map wel verwijderen? Probeer eens met knoppix de schijf te mounten en het mapje te verwijderen.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Niet opnieuw opgestart... het is een server, dus opnieuw opstarten is niet iets zomaar ff kan ;)

btw, als ik het mapje wil verwijderen, krijg ik een andere melding: "Kan bestand niet verwijderen: Kan geen gegevens van het brondbestand of op de bronschijf lezen". Dus alsof ie van de schijf verwijderd is, maar niet uit de MFT :?

[ Voor 56% gewijzigd door _Thanatos_ op 07-01-2005 15:46 ]

日本!🎌

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:40:
Niet opnieuw opgestart... het is een server, dus opnieuw opstarten is niet iets zomaar ff kan ;)

btw, als ik het mapje wil verwijderen, krijg ik een andere melding: "Kan bestand niet verwijderen: Kan geen gegevens van het brondbestand of op de bronschijf lezen". Dus alsof ie van de schijf verwijderd is, maar niet uit de MFT :?
Aha ik heb zoiets ook weleens in Win 2k pro. Soms is het na een tijdje verdwenen, en opnieuw opstarten helpt altijd.