Vraagje i.v.m HI Abbo

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hey, Ik heb net een Hi abbonement afgesloten, maar m'n Zus blijft maar volhouden dat bij de maandelijkse €25, ook nog 19% btw komt. maar op de Hi site staat: "vermelde tarieven zijn inclusief 19% BTW" Dat betekend naar mijn weten nog altijd dat het btw erin zit..

help?

[ Voor 7% gewijzigd door Imperium op 07-01-2005 15:47 . Reden: leestekens erbij gezet :+ ]

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 22:10
Je betaalt gewoon die 25 euro per maand. Alleen krijg je op een of andere vage manier wel meer dan 25 euro beltegoed. Zal wel rond de 30 euro liggen denk ik. Maar hoe dat kan...?? 8)7

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

als er staat dat 't incl 19% is, dan kletst je zus uit 'r nek..

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mooi, dat wou ik weten ;) bedankt.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jobcohen schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:26:
Je betaalt gewoon die 25 euro per maand. Alleen krijg je op een of andere vage manier wel meer dan 25 euro beltegoed. Zal wel rond de 30 euro liggen denk ik. Maar hoe dat kan...?? 8)7
Klopt. Dat had iets te maken met het feit dat hun factureringsysteem niet slim genoeg is om 7 cent voor een sms'je te rekenen maar 10 cent. Zelfde verhaal voor een minuut bellen. Uiteindelijk heb je gewoon 25 euro beltegoed. Ik weet niet precies zeker hoe het zat, maar het stond iig in de FAQ van hi.nl

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 00:09
wilko2 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:21:
[...]

Klopt. Dat had iets te maken met het feit dat hun factureringsysteem niet slim genoeg is om 7 cent voor een sms'je te rekenen maar 10 cent. Zelfde verhaal voor een minuut bellen. Uiteindelijk heb je gewoon 25 euro beltegoed. Ik weet niet precies zeker hoe het zat, maar het stond iig in de FAQ van hi.nl
Echt superslecht, ik heb daar eens over gebeld en toen heeft het vrouwtje aan de andere kant het allemaal uitgelegd. Wat jij zegt klopt wel zo ongeveer, het had er mee te maken dat met de invoering van de nieuwe Hi-abbonnementen in juli vorig jaar de systemen niet aangepast zijn. Je krijgt nu meer, maar volgens het systeem 'betaal' je ook meer. een bundel van 20 euro is op papier een bundel van meer dan 25 euro, een sms'je van 7 cent is op papier 10 cent, enz, enz.

Agree to disagree... | Sort that one out!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:14
wilko2 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:21:
[...]

Het heeft ermee te maken dat je binnen de bundel een lager tarief hebt dan buiten de bundel. Dan kun je het op twee manieren administratief oplossen:

1) Je zet in het systeem twee tariefplannen: eentje voor wanneer het nog uit een bundel betaald kan worden en eentje voor er buiten. Elke maand krijg je dan e. 25 bundeltegoed: zolang je nog een bundel hebt, geldt het lage en anders het hoge.
2) Je zet één tarief in het systeem: het hoge tarief (24 ct/minuut en 12 ct/sms). Om alsnog een laag tarief te realiseren, geef je elke maand méér tegoed dan wat je betaalt, zodat je per saldo op de beloofde minuten/smsjes uitkomt. Voor zover ik weet is het bundeltegoed op de factuur exclusief BTW. De berekening komt er dan zo uit te zien:

- Per smsje wordt er 10 ct gefactureerd en per minuut 20 ct.
- Bij een abonnement van e. 25 zou je 175 minuten moeten krijgen (of 350 smsjes)
- Het bundeltegoed (excl. btw) is dan 175 * 20 ct = e. 35
- Vervolgens betaal je van die bundel het hoge tarief.

Mijn abonnement zou uit moeten komen op e. 45 (Hi 30), maar de factuur staat elke maand 45,38. Dus KPN rondt hetgeen ook iets naar boven af in mijn geval.

Het is niet stom, maar het is wel handig om de gedachtengang ervan te weten. Dan moet het wel duidelijk zijn, denk ik zo ;)

• Wortelsoep
  • Niet online
Ingewikkeld.. maar het zal wel kloppen allemaal :)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:22

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

KICK O-)

Mijn broertje heeft sinds kort (2 weken) een HI 25 abonement en kreeg vandaag de eerste rekening. Hij kwam zwaar pissig bij me, om te vertellen dat hij veel meer moest betalen dan de 25 euro die hij gekozen heeft. Ik dacht dat het door internetten ofzo kwam, maar er wordt over de 25 euro die op de site als inclusief btw staat nog een keer btw gerekend.
Kan de topicstarter bevestigen of dit bij hem ook zo is, of andere Hi gebruikers? Ik vind het niet kloppen...

• Wortelsoep
  • Niet online
Bij mij is die 25 euro gewoon inclusief BTW hoor :?

Weet je zeker dat er niet is geïnternet, MMS'd of iets anders gedaan is wat buiten de bundel valt?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:22

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

wilko2 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:34:
Bij mij is die 25 euro gewoon inclusief BTW hoor :?

Weet je zeker dat er niet is geïnternet, MMS'd of iets anders gedaan is wat buiten de bundel valt?
Ok, nutteloze kick geweest.
Omdat hij het abo sinds 27.01 heeft werd daar nog 3,39 voor gerekend. Zijn dus abo kosten van januari die erbij komen.
Duidelijk dan. :)
Pagina: 1