Ik ben bezig met het schrijven van een programma dat een archief van bepaalde informatie bijhoudt. Voor het weergeven van de informatie, gebruik ik XML. Ik ben er alleen nog niet uit, hoe ik de data zal opslaan.
Alles in een grote XML file opslaan kan niet, de file wordt te groot. Dus ik zat te denk, dat ik alles in een relationele db kan opslaan en als ik dan data nodig heb, dit uitlezen naar het xml formaat en deze laten weergeven.
Ik ben nog niet zo bekend met het gebruik van xml, en misschien heb ik nu ook een kleine gedachtenstoring
, maar naar deze oplossing kijkend...vroeg ik mezelf dus af waarom ik niet gelijk uit de db de informatie weergeef ipv. en het hele xml verhaal achterwege laat. Kan iemand me even op het rechte spoor zetten?
Ohja, en is dit qua performance een acceptabele manier (de db->xml->weergeven)?
Alles in een grote XML file opslaan kan niet, de file wordt te groot. Dus ik zat te denk, dat ik alles in een relationele db kan opslaan en als ik dan data nodig heb, dit uitlezen naar het xml formaat en deze laten weergeven.
Ik ben nog niet zo bekend met het gebruik van xml, en misschien heb ik nu ook een kleine gedachtenstoring
Ohja, en is dit qua performance een acceptabele manier (de db->xml->weergeven)?