[OC-939] Vcore vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:05
Zit hier met de volgende setup:
Gigabyte K8NS Ultra-939
A64 3200+
2x512 Geil Value ram
Standaard koeler
en de rest boeit niet echt..

Ben redelijk nieuw wat betreft overclocken en zeker op A64 gebied, dus na veel graven op internet heb ik eens een voorzichtige poging gewaagd. Na LDT terug gezet te hebben naar 4x heb ik de HTT in kleine stapjes verhoogd tot 240. Toen bleek dat dat niet helemaal stabiel werkte (Prime95 gaf rounding errors na een paar minuten) heb ik het voltage verhoogd naar 1,5v. Dat zorgde ervoor dat alles weer helemaal stabiel was, dus toen heb ik de bus verhoogd naar 250. Booten is geen probleem, PiFast draait ie ook, maar Prime95 blijft rounding errors geven na een paar minuten torture test. Zelfs verhogen naar 1,6v heeft geen zin. Nu is mijn vraag: is het veilig om het voltage nog verder te verhogen, en zo ja: hoe ver kan ik gaan? Op 1,5v wordt de proc +-30 graden in idle en 42 @ maximum load.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49

Epsilon

Je kan veilig naar 1.7v mits de temperatuur niet te hoog wordt.

Heb je ook die prime errors op standaard speeds?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:40
zolang temperaturen niet te hoog zijn is voltage verder verhogen niet erg.

Verlaag de multiplier, misschien is de kloksnelheid te hoog.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Iejoor
Nee, geen prime errors op standaard snelheden... Met HTT op 240 en 1,5v draait ie 24 uur zonder fouten te geven.. Als ik het goed gezien heb op internet is onderin de 50 graden @ load wel zo'n beetje het maximum right? Oh, misschien nog 1 ding dat belangrijk is, ik ben stiekem niet aan het die-hard overclocken maar wil gewoon kijken hoe snel ik hem volledig stabiel overclocked krijg ;)

@Pasware: denk niet dat multiplier verlagen veel zin heeft aangezien mn geheugen de bussnelheid ook niet aankan? of zie ik dat verkeerd :)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

De maximale temperatuur ligt op zo'n 80 Graden voor AMD64, dus zolang je daar niet overheen zit, zit je wel goed.
Daarnaast denk ik dat je met een graad of 60 nog prima toe kunt...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Iejoor
Ok bedankt allemaal.. Eens kijken of ik op 1,7v geen fouten meer heb en anders moet de snelheid toch maar een beetje teruggeschroefd.. *snif* :)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

hoi

misschien trekt je geheugen het niet want ik neem aan dat je dat terug heb gezet naar 333mhz

ik geloof dat je dan 83% van de ht-bus word genomen dus bij 240 ht loopt je geheugen op 400mhz

dus het kan zijn dat je geheugen het neit leuk vind.

en misschien zijn je timers wel te strak gooi ze eens wat losser

gewoon ff wat spelen met de settings

er kan niet veel fout gaan,als hij niet meer wilt booten dan doe je ff een bios reset
staat in je moederbord boekje hoe je dat moet doen

suc6

/edit
die van mij gaat ook niet harder dan 2,4 met 1,7v moederbord geeft niet meer :(

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 07-01-2005 23:47 ]

• Iejoor
Dat van memory klopt op zich, maar dat had ik al zover teruggeschroefd dat dat echt geen probleem meer zou opleveren. Heb het voltage nog verder verhoogd maar @ 1,65v geeft ie nog steeds fouten en @ 1,7v heb al vette artifacts op m'n scherm bij het aanloggen op WinXP.. Heb de bus nu gewoon standaard op 240 gezet en mem divider aangepast zodat het op 400 Mhz loopt. Dan is ie super stabiel, zelfs op 1,45v. Nu maar eens verder met Radeon overclocken :)
Pagina: 1