MTU probleem? Sites doen het half.

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Ik loop hier lang genoeg rond om te weten dat ik eerst moet searchen zowel op GoT als op Google. Trust me...been there, done that. Maar of ik snapte de materie niet of de geboden oplossing werkt niet.

Ik had tot voor kort een PPro server met 2 3Com NICs erin. Werkte allemaal prima (met winroute 5.10), kon alles zonder verder gerommel.

Nu heb ik die server vervangen door een P3 500 op een P4B-F plank met nog steeds dezelfde NICs erin en opnieuw met winroute 5.10.

En eigenlijk werkt alles prima, behalve een tweetal (meer heb ik er tot nu toe nog niet gevonden) sites, waarvan www.marktplaats.nl er één is. Ik kan de page wel laden, maar hij laadt alleen het centerframe (met de advertenties erin) zien. Even wat gezocht en gelezen, het zou aan mijn MTU liggen. Dus daar mee aan de gang gegaan, en van alles geprobeerd. Maar met pingen komt er keurig netjes een waarde voor de MTU uit die als ik die gebruik het probleem niet oplost.

Wat kan ik hieraan doen? Ligt het wel echt aan mijn MTU? Of is het iets anders? Ik heb al met TCP optimizer en DRTCP liggen klooien, maar het mag niet baten (moet ook zeggen dat ik niet alle settings snap). Maakt het nog iets uit dat ik eventueel de server via een switch met internet verbindt (het kan ook zonder, rechtstreeks op de muur).

Nog wat extra info: besturingssysteem van zowel server als client is W2K pro SP4. Op de server draait Winroute 5.10 en de MTU van de server heb ik ingesteld op 1492 (voor beide NICs).

Degene die me (na al die uren van pielen en frustratie) kan helpen met de oplossing krijgt van mij in ieder geval eeuwige roem!!

[ Voor 12% gewijzigd door Dexter op 07-01-2005 14:59 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor, maar ik vin je topic start errug mager.
Behalve "zoeken" en "pielen" geef je verder niet aan wat je precies gedaan hebt.
Doe's een testje met een MTU van 1000. Als dat't probleem niet oplost, zit het niet in de MTU.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je je mtu vermoed
dan doet
of winroute niet aan packets fragmenteren
(inwinroute 4 is het een registry entry IpFragMode=1)
of mishien dat je toch een fout kabeltje hebt gebruikt ...

edit ij mij gaf dit een error wrsendpacket failed

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 07-01-2005 20:25 ]

Iperf

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:05

pistole

Frutter

Ik zou sowieso (een) networkmonitor op server en/of client installeren om te zien wat er fout gaat bij de http verzoeken.

Verders: winroute kan vast wel e.e.a. loggen. Heb je daar al in gekeken? Wat gebeurt er als je het op de "server" probeert - heb je dan hetzelfde probleem?

Ik frut, dus ik epibreer

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Op de server heb ik het uiteraard ook geprobeerd, werkt het ook niet.
Lagere MTU heb ik ook geprobeerd, maakte ook niet uit. Ik zette hem lager, dan leek het soms goed te gaan, maar daarna ook weer niet...kon ik hem nog lager zetten. Maar dat boeit volgens mij niet, want als ik PING dan werkt het wel gewoon goed en worden de packets netjes verzonden.

Loggen zal ik eens proberen te doen of een netwerkmonitor.

Packetfragmenting in winroute 5...daar hoefde ik nooit iets mee te doen.

Maar goed, ondanks dat mijn startpost wellicht erg mager is (ik zal mijn best doen om snel meer info te geven over wat ik gedaan heb) ga ik toch zeker iets doen met datgene wat jullie hier gezegd hebben!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vermoed ergens dat je bekabeling slecht is (geworden) dan

werk je met de proxy aan of route je aleen ?
mischien dat de cache een beetje rotte data heeft opgeslagen.

Iperf

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Goed...vanochtend weer wat nieuwe dingen geprobeerd. De logs van Winroute doorgespit, niks te vinden. MTU waarde van 1000 geprobeerd, maakt ook helemaal niks uit.

Winroute uitgeschakeld en gekeken of het op de server werkt...ook niet.

Switch ertussenuit gehaald en server rechtstreeks op de muur geprikt...ook niet.

Zucht...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als het niet op de server werkt kan je dat toch het beste eerst oplossen? En ligt het niet gewoon aan je browser? Heb je al verschillende browsers geprobeert en zo ja, welke?

MechWarrior || Monsters Game

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Ik probeer het ook in eerste instantie op de server op te lossen. Gebruikte browsers: IE 6.0 en FireFox (laatste versies)

Het is misgegaan toen ik andere mamaplank en proc erin gezet heb.

Als het gaat om netwerkmonitoring welke is dan aan te bevelen? Kerio Network Monitor? Heb ook al Look@Lan geprobeerd, maar die wilde niet goed installen.

[ Voor 30% gewijzigd door Dexter op 08-01-2005 13:07 ]

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Sorry voor het opnieuw onder de aandacht brengen van mijn probleem (a.k.a. kicking the baby)...

Maar ik zou zo graag willen dat het opgelost kan worden.

Had een netwerkmonitor geinstalleerd en er worden geen packets gedropt als ik naar marktplaats.nl surf.

Als ik mijn workstation rechtstreeks op het internet prik is er geen probleem en doet alles het prima.

Wat kan het dan zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Dexter op 13-01-2005 20:50 ]

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 13:18

DJ

Welk type netwerk kaart gebruik je in je werkstation (waar het dus wel op werkt)? En welk type 3COM gebruik je precies in je Server?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Zowel in de server als in het workstation 3Com 3C905C-TX kaarten...tenminste...dat zegt windows. De kaarten zijn fysiek niet exact gelijk overigens...wel die van de server en workstation.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 22:10
NIC drivers verversen?

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Paar dagen geleden al gedaan. Alles nu netjes met 3Com drivers...

Ik heb ze nu weer even teruggezet naar Microsoft drivers...

Maar dan werkt het nog steeds niet. Zo blijkt overigens maar weer eens...don't change a winning team...Maar een P3 is als webserver wel iets sneller/prettiger dan mijn PPro.

[ Voor 65% gewijzigd door Dexter op 13-01-2005 21:22 ]

Pagina: 1