Uiteraard is een PowerMac daar beter in, maar ik wil geen powermac maar een portable. Ik vraag me alleen af hoe die software op die powerbook draait omdat er bij de specs staat powermac G5 geoptimaliseerd.

En idd, motion is alleen realtime effecten en eerlijk gezegd vind ik dat helemaal niet zo interessant (tenzij ik een tv station ga beginnen). Maar het gaat mij met name om goede mogelijkheden om bijvoorbeeld video bewerking te kunnen draaien (zoals final cut pro of adobe premiere / after effects), zodat ik ter plaatse eventueel alvast kan capturen / monteren. Daarnaast wil ik graag ook met audio aan de slag kunnen (goeie samplers, soundtrack?, etc), en ik wil de mogelijkheid hebben om native te webdevelopen (dat is mijn werk) en daarnaast wil ik ook nog een beetje kunnen gamen (ut2004/CoD/etc) zodat ik niet elke keer mijn pc en monitor mee hoef te zeulen naar een LAN maar gewoon een powerbook op mijn rugzak kan stoppen en er op de motor ff heen kan crossen

Enige nadeel bij dit laatste is natuurlijk dat niet alles (even goed) draait op een powerbookje.
Natuurlijk is een PowerMac in veel dingen veel beter dan een powerbook want er zit veel meer processorkracht, geheugen, schijfruimte, snelheid etcetera in zon machine maar die doe ik niet ff in mijn backpack. Hetzelfde geld voor een wintel pc of laptop; maar ik wil weer geen windows laptop

Dan blijf je toch een beetje bij een powerbook hangen