Toon posts:

[MSSQL 2000] Meerdere databases koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SQL Server 2000
Enterprise Manager

View bouwen over meerdere databases heen

Ik heb vier databases met dezelfde tabellen en kolommen. Nu wil ik een view maken (zet ik overigens weg in een aparte database, maar heeft geen invloed) die van een tabel (voorraad) in de vier databases één totale tabel maakt. Ik dacht, ik begin simpel en pak van twee databases eerst een verzameling. Ik zeg: union all:

select * from
[database1].[dbo].[tabel] where [kolom] = 'eigenschap' union all
[database2].[dbo].[tabel] where [kolom] = 'eigenschap'

Dan krijg ik de melding dat de union statement niet in de SQL builder wordt ondersteund...

Als ik deze query uitvoer via de Query Analyzer dan krijg ik wel het gewenste resultaat. Hoe krijg ik dit in een view?

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

in een view kan het wel, alleen kan enterprise manager er niks mee in design modus, kortom, kun je hem testen (runnen) en alles, maar klikken en slepen is er niet meer bij.

[ Voor 36% gewijzigd door Tweeker op 07-01-2005 14:37 ]

1 + 1 = 3

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er mij om dat ik de view kan bewaren, dat lukt mij dus niet omdat Enterprise Manager de bewuste melding geeft. Hoe kan ik buiten de Enterprise Manager om de view aanmaken?

Ik heb in de Query Analyzer al "create view as" gebruikt, maar hij maakte de view niet aan.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:45:
Ik heb in de Query Analyzer al "create view as" gebruikt, maar hij maakte de view niet aan.
Heb je al eens op refresh gedrukt? Het kan zijn dat 'ie niet meteen verschijnt.
En anders maak je een "dummy view" van het een of ander, daarna openen in de enterprise manager door er op te dubbelklikken en dan je query die je wil hebben in te voeren i.p.v. de dummy... :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
Check eens de voorwaarden die nodig zijn om een 'partitioned view' te creeëren in Books Online, en ga na of je wel aan al die voorwaarden voldoet.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
refresh was het juiste woord :)

hij staat er in ieder geval bij als view, nu ga ik er mee aan de slag.
Pagina: 1