Mijn vader directeur van een klein bedrijfje met 8 verschillende computers. Wil zijn gegevens beschermt hebben wat op dit moment dus niet gebeurt. Het gebeurd wel alleen op dvdtjes op dit moment.
Dit is vrij onhandig doordat er elke week weer een nieuwe backup gemaakt moet worden, en alles handmatig gedaan moet worden per pc.
Op dit moment zit er geen server niks tussen. Dus alles is appart van elkaar geinstalleerd en aan elkaar gekoppeld. en op elk systeem staat w2k pro.
Nu was ik van plan om een W2K server er neer te gaan zetten met een active directory en al die pc's via een switch naar mijn server to laten lopen.
Nu wil nog een server ernaast gaan zetten voor synchronisatie en een tapestreamer om van de synchronisatie een backup te gaan maken.
Is dit een goede optie of is dit te veel kan het ook met 1 server.
Het geheel moet uitbreidbaar blijven voor meerdere personeels leden.
Wat ik wil erbij wil gaan zetten is het volgende:
1 server
1 switch
1 server ( backup, synchronisatie )
De bedoeling is dat alles automatisch gaat.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hiervan inlichten.
Alvast bedankt.
Dit is vrij onhandig doordat er elke week weer een nieuwe backup gemaakt moet worden, en alles handmatig gedaan moet worden per pc.
Op dit moment zit er geen server niks tussen. Dus alles is appart van elkaar geinstalleerd en aan elkaar gekoppeld. en op elk systeem staat w2k pro.
Nu was ik van plan om een W2K server er neer te gaan zetten met een active directory en al die pc's via een switch naar mijn server to laten lopen.
Nu wil nog een server ernaast gaan zetten voor synchronisatie en een tapestreamer om van de synchronisatie een backup te gaan maken.
Is dit een goede optie of is dit te veel kan het ook met 1 server.
Het geheel moet uitbreidbaar blijven voor meerdere personeels leden.
Wat ik wil erbij wil gaan zetten is het volgende:
1 server
1 switch
1 server ( backup, synchronisatie )
De bedoeling is dat alles automatisch gaat.
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hiervan inlichten.
Alvast bedankt.