[W2K] Backup methode voor klein bedrijfje

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Mijn vader directeur van een klein bedrijfje met 8 verschillende computers. Wil zijn gegevens beschermt hebben wat op dit moment dus niet gebeurt. Het gebeurd wel alleen op dvdtjes op dit moment.

Dit is vrij onhandig doordat er elke week weer een nieuwe backup gemaakt moet worden, en alles handmatig gedaan moet worden per pc.

Op dit moment zit er geen server niks tussen. Dus alles is appart van elkaar geinstalleerd en aan elkaar gekoppeld. en op elk systeem staat w2k pro.

Nu was ik van plan om een W2K server er neer te gaan zetten met een active directory en al die pc's via een switch naar mijn server to laten lopen.

Nu wil nog een server ernaast gaan zetten voor synchronisatie en een tapestreamer om van de synchronisatie een backup te gaan maken.

Is dit een goede optie of is dit te veel kan het ook met 1 server.

Het geheel moet uitbreidbaar blijven voor meerdere personeels leden.

Wat ik wil erbij wil gaan zetten is het volgende:

1 server
1 switch
1 server ( backup, synchronisatie )

De bedoeling is dat alles automatisch gaat.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan mij hiervan inlichten.

Alvast bedankt.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:08
1 Server is voldoende, zorg dat alle gebruikers hun bestanden op de server opslaan, dit vermakkelijkt het backupen, Active directory is wenselijk maar niet een vereiste. Een tweede server is niet nodig, de ene server kan prima het File Server gedeelte aan en 's nachts een backup schema draaien.

Overigens is dit een vraag die je redelijk makkelijk zelf had kunnen uitzoeken..

/dev/null

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Persoonlijk denk ik dat je met één server prima uit de voeten kan.

Doe daar dus ook de tapestreamer in en met het standaard tooltje NTBACKUP kan je ook prima backups maken als je niet al te hoge eisen stelt aan zo'n programma. NTBACKUP is namelijk een uitgeklede versie van Backup Exec van Veritas.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Koop 1 leuk servertje met een paar SCSI schijven in mirror of RAID 5 en hang er een SCSI Iomega REV drive aan voor de backup, cheap, snel en betrouwbaar wat wil je nog meer.

AD is wel handig bij 8PC's maar een werkgroepje kan ook nog net.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Ik snap niet wat dit topic voor jou voor nut heeft. je stelt geen duidelijke vragen en begint geen discussie, je hebt zelf al een plan. En als je nou even goed nadenkt wat die servers allemaal te doen hebben tegelijk kun je ook wel tot de conclusie komen dat één server inderdaad voldoende is.

Oh, en je laten voorlichten door professionals (zeker op gebied van backups) is niet eens zo'n slecht plan als het allemaal nog wat onduidelijk is.

Dit topic is gesloten.