Toon posts:

vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had dit gevonden in me instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/9872/bcvbvccb4re.jpg
klopt het dat die AGP op 2x staat bij OS??
misschien dat het daarom wat langzamer draaid bij mij?

en ik las dit:
AGP
Accelerated Graphics Port. Dé aansluiting op het moederbord voor videokaarten. AGP 1x en 2x (waar het allemaal mee begon) draaien op 66 MHz met een dataoverdracht van 264 MB/s respectievelijk 528 MB/s. De opvolgers AGP 4X en 8X zijn ondertussen ook geïntroduceerd, die de snelheid weer twee maal verdubbelen tot meer dan 1 gigabyte per seconde voor AGP 4X en 2,1 GB per seconde voor AGP 8X. Momenteel zijn deze enorme hoeveelheden nog niet nodig, maar AGP kan voorlopig weer een tijdje mee. Normaal gesproken zijn AGP 3.0 (8x) kaarten backwards compatible met AGP 2.0 (4x) sloten. Hetzelfde geld voor AGP 2.0 (4x) kaarten, die werken als het goed is ook in AGP 1.0 (1x/2x) sloten.

hoeveel mhz draaid agp4x/8x (ook op 66mhz) zoja, geen probleem, zonee hoeveel dan, want in mijn bios staat het op 66 mhz!!
mzzlz!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 00:49

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij betekent dat, dat indien je 2D bezig bent (alsin je zit in Windows zelf, geen game) hij maar 2x acceleration gebruikt. Anders zou ik het zo ook niet weten. :? Hij staat namelijk wel ingesteld op 8x.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Volges mij is het precies dat wat Wolkje ook al noemt. Dat ie in het OS, waar geen zware eisen worden gesteld aan de bus terugvalt op AGP 2x.
En in 3D overschakeld naar AGP 8x. Dat staat immers zo in de settings.

Wat betreft die MHz. Kun je zelf uitrekenen. Ik denk dat die 66MHz in jou BIOS de businstelling is zonder de multipier.

AGP 1x = 1x 66MHz (1 maal de businstelling)
AGP 2x = 2x 66MHz = 133MHz
AGP 4x = 4x 66MHz = 266MHz
AGP 8x = 8x 66MHz = 533MHz

En zo kun je natuurlijk het zelfde doorrekenen voorde theoretisch bandbreedte van de bus. Je weet immers de bandbreedte van AGP 1x.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 07-01-2005 14:29 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

De capaciteit van je OS, in dit geval XP, is enkel 2x AGP. Meer heeft XP ook niet nodig, het is immers 2D. Je kaart en de instellingen zijn dus prima...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vergeet de volgende keer niet wat meer info in je topictitel te zitten, dit is natuurlijk niks.