Ik heb net een nieuwe HD gekocht, WD HDD 200GB 7200RPM 8MB WD2000JB, heb m in windows mbv diskmanagment in 3 partities verdeeld.(Eenvodig volume) Nu blijkt dat er van de 62gig van mijn 3e partitie ruim 22gig 'in gebruik' is, zonder dat er iets op de partitie staat. (ook na een uitgebreide format)

als ik chkdsk h:/f in CMD intype krijg ik wél de melding dat er nog 62gig vrij is...
ik denk dat windows zoveelste deel van een HD vrij houdt voor backups, maar als dat al zo is, waar zet ik t dat uit? en als t ergens anders aan ligt, hoe krijg ik dan mijn zuur betaalde bytes terug?
-ik heb de hele OM FAQ door gewerkt wat betreft t hoofdstuk 'Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?'
1000 vs 1024
*schijf van 200gig > wordt dus ong. 186gig. 3 partities van zo'n 62 gig zou dus moeten kloppen. (en de 3e partitie IS ook 62 gig, dr is alleen op een voor mij onverklaarbare wijze 22,5gig van in gebruik)
Verborgen bestanden
*geen verborgen bestanden oid. heb de partitie nog een extra keer geformateerd.
Slackspace
*Er staan geen files op de partitie, dus slackspace is hier nvt.
FAT tabellen en MFT tabel
*het is n NTFS partitie, dus dit is volgens mij ook nvt.
Prullenbak
*die is leeg
Norton Utilities / Norton Antivirus
*ook norton recycle bin is leeg enzo...
Beschadigingen
*Zoals al eerder vermeldt: chkdsk geeft geen foutmeldingen, en zegt gewoon dat de volle 62 gig vrij is.
System Restore
*system restore staat op 200MB
Verkeerde jumpersetting
*Is volgens mij ook niet het geval, want ik zie gewoon een HD van 62gig, en er is ook 39,7gig van beschikbaar, dus ook: nvt.
*Spacemonger

wat daar staat volg ik niet helemaal tbh ...
Norton disc doctor geeft ook geen meldingen van errors oid. Het duurt alleen wel heel erg lang om die 62gig te checken, maar dat is misschien normaal? (ruim n uur, met free space checker aangevinkt)
als ik chkdsk h:/f in CMD intype krijg ik wél de melding dat er nog 62gig vrij is...
ik denk dat windows zoveelste deel van een HD vrij houdt voor backups, maar als dat al zo is, waar zet ik t dat uit? en als t ergens anders aan ligt, hoe krijg ik dan mijn zuur betaalde bytes terug?
-ik heb de hele OM FAQ door gewerkt wat betreft t hoofdstuk 'Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?'
1000 vs 1024
*schijf van 200gig > wordt dus ong. 186gig. 3 partities van zo'n 62 gig zou dus moeten kloppen. (en de 3e partitie IS ook 62 gig, dr is alleen op een voor mij onverklaarbare wijze 22,5gig van in gebruik)
Verborgen bestanden
*geen verborgen bestanden oid. heb de partitie nog een extra keer geformateerd.
Slackspace
*Er staan geen files op de partitie, dus slackspace is hier nvt.
FAT tabellen en MFT tabel
*het is n NTFS partitie, dus dit is volgens mij ook nvt.
Prullenbak
*die is leeg
Norton Utilities / Norton Antivirus
*ook norton recycle bin is leeg enzo...
Beschadigingen
*Zoals al eerder vermeldt: chkdsk geeft geen foutmeldingen, en zegt gewoon dat de volle 62 gig vrij is.
System Restore
*system restore staat op 200MB
Verkeerde jumpersetting
*Is volgens mij ook niet het geval, want ik zie gewoon een HD van 62gig, en er is ook 39,7gig van beschikbaar, dus ook: nvt.
*Spacemonger
wat daar staat volg ik niet helemaal tbh ...
Norton disc doctor geeft ook geen meldingen van errors oid. Het duurt alleen wel heel erg lang om die 62gig te checken, maar dat is misschien normaal? (ruim n uur, met free space checker aangevinkt)
[ Voor 9% gewijzigd door St03mp op 07-01-2005 15:20 ]