PC Crash door GF 6800 LE?

Pagina: 1
Acties:

• Pieth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08-2025

Pieth

Beginnend prutser..

Topicstarter
Een aantal weken terug heb ik een Leadtek GF 6800 LE gekocht. M.b.v. dit topic heb ik alle pipelines en de shaders open kunnen zetten zonder problemen. Dit heeft ongeveer 2 weken probleemloos gewerkt en ook nog goed ook (HL2 uitgespeeld met goeie kwaliteit).
Echter sinds deze week hangt mijn PC soms opeens tijdens Counter Strike. Als ik dan de 'aan knop' een beetje induw dan gaat hij soms gewoon verder met CS en kan ik verder probleemloos doorspelen.

PC specs:
Mobo: ECS K7S5A
Proc: AMD Athlon XP, 1533 MHz (5.75 x 267) 1800+
Mem: 512 MB (DDR SDRAM)
HD: Maxtor 6Y060L0 60 GB
Vid: Leadtek GF6800 LE 128 MB

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb de pipelines en shaders weer in de originele staat gezet, maar hij doet het nog steeds.

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 16:40
Dat vastzitten heeft iedereen, ik heb het ook wel is gehad!!!!! Het is een bug van nvidia want 50% van de 6800LE bezitters hebben hier soms last van!!

Er is wel een oplossing hiervoor maar het werkt niet bij iedereen.
Ik heb met Rivatuner 15.3 AGP Fastwrites Uit gezet, de prestaties zijn niet minder geworden maar dat vastzitten heb ik hierna niet meer gehad.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een ECS K7S5A heeft volgens mij niet eens Fast Writes (mijn Radeon wil het hier iig niet Enablen) maar je zou kunnen kijken of dat het is.
Dat stotteren heb ik idd meer van gehoord, misschien dat Nvidia iets fixed in de volgende driver versie? :S

Heb je het stotteren ook als je de extra pipes weer uitschakeld? Ik moet beter lezen... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 07-01-2005 14:24 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Pieth schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:14:
... Als ik dan de 'aan knop' een beetje induw dan gaat hij soms gewoon verder met CS en kan ik verder probleemloos doorspelen...
:? 8)7

kdenk idd dat het fast writes is, veel vastlopers hebben te maken hiermee, zelfs freezes in windows. kan btw ook in bios uitgezet worden.

MSI GX660R for the win!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
lazrambo schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:19:
Dat vastzitten heeft iedereen, ik heb het ook wel is gehad!!!!! Het is een bug van nvidia want 50% van de 6800LE bezitters hebben hier soms last van!!
Jammer is alleen dat er geen bron vermelding is, dat het absoluut niet bekend is in het 6800LE topic. Er zijn inderdaad wel mensen die er last van hebben maar de 1% wordt niet eens gehaald, dus waar je 50% vandaan haalt weet ik niet, maar zou ik wel eens willen weten. Dus dit is een behoorlijk ongegronde reactie, die meer paniek te weeg brengt dan een oplossing
Als ik dan de 'aan knop' een beetje induw dan gaat hij soms gewoon verder met CS en kan ik verder probleemloos doorspelen.
8)7

Als ik mijn aanknop induw, gaat mijn computer uit. Ik weet niet wat je er exact mee bedoelt, maar lijkt me niet de bedoeling.

Ik krijg de ingeving dat je computervoeding het niet helemaal leuk aan het vinden is, ga eens nakijken wat de voltage waarden zijn en de naam van de voeding

[ Voor 43% gewijzigd door Cardinal op 07-01-2005 14:36 ]

• Pieth

Pieth

Beginnend prutser..

Topicstarter
uberotto2086 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:24:
[...]

:? 8)7

kdenk idd dat het fast writes is, veel vastlopers hebben te maken hiermee, zelfs freezes in windows. kan btw ook in bios uitgezet worden.
Waar kan je dat dan doen in de BIOS? Ja ben nogal noob op het gebied van tweaken e.d.
Ben nu Rivatuner 15.3 aant installen... (had nog 15.2)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:26
lazrambo schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:19:
Nooit last van . HL2 heb ik het weleens mee, maar dat ligt aan mijn versie. O-)

• Cardinal
  • Nu online
Sjah schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:36:
[...]
Nooit last van . HL2 heb ik het weleens mee, maar dat ligt aan mijn versie. O-)
Ik zou zowiezo niet te veel ingaan op deze opmerking, hij gaat namelijk nergens over en heeft hij regelrecht uit zijn duim gezogen. Beetje proberen paniek te zaaien bij de TS.

Ik geloof dat de TS even naar zijn voeding moet kijken. Freezes wijzen meer op voedingsproblemen, dan op problemen met videokaarten. Voor een 6800LE moet je namelijk minimaal een 350 watt voeding hebben, maar door het unlocken van de pipelines en shaders trekt hij meer stroom dan met deze uitgeschakeld.

• Pieth

Pieth

Beginnend prutser..

Topicstarter
Gasten jullie ownen2k5 :D

Heb met RT 15.3 die AGP fastwrites uitgezet en hij heeft (tot nu toe) nergens meer last van.
Waar zijn die fastwrites eigenlijk voor? :P

Anyways thnx voor de snelle reply's

• Pieth

Pieth

Beginnend prutser..

Topicstarter
cardinal808 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:41:
[...]
...

Ik geloof dat de TS even naar zijn voeding moet kijken. Freezes wijzen meer op voedingsproblemen, dan op problemen met videokaarten. Voor een 6800LE moet je namelijk minimaal een 350 watt voeding hebben, maar door het unlocken van de pipelines en shaders trekt hij meer stroom dan met deze uitgeschakeld.
Mocht ik toch problemen blijven houden dan zal ik dit eens proberen want volgens mij haal ik de 350 W niet met die van mij. Ik heb hier zelf ook al aan gedacht omdat je door de 'aan knop' net ff die piek geeft denk ik...

• lazrambo
Pieth schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:42:
Gasten jullie ownen2k5 :D

Heb met RT 15.3 die AGP fastwrites uitgezet en hij heeft (tot nu toe) nergens meer last van.
Waar zijn die fastwrites eigenlijk voor? :P

Anyways thnx voor de snelle reply's
Graag gedaan O-)

• Cardinal
  • Nu online
Jammer dat je alleen niet meer reageerd op al je beweringen

• lazrambo
cardinal808 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:02:
[...]

Jammer dat je alleen niet meer reageerd op al je beweringen
en wat zijn die beweringen dan :? , als je die 50% bedoelt dan moet je het toch wel weten dat ik dat gewoon een beetje overdreven heb |:(
Voordat je hierop mijn reactie gaat reageren zou ik eerst als ik jou was de 6800LE topic 1t/m 14 doorlezen!!!!!!!!!! Dan had je wel gezien dat er heel veel tweakers zijn die hier last van hebben en ook op andere forums zoals Guru3d en Nvidia Forums.

Die jongen had een probleem en dankzij mijn oplossing is hij er vanaf, dus wat bezielt jou dan ?

[ Voor 23% gewijzigd door lazrambo op 07-01-2005 16:47 ]

• Cardinal
  • Nu online
lazrambo schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:43:
[...]
en wat zijn die beweringen dan :? , als je die 50% bedoelt dan moet je het toch wel weten dat ik dat gewoon een beetje overdreven heb |:(
Voordat je hierop mijn reactie gaat reageren zou ik eerst als ik jou was de 6800LE topic 1t/m 14 doorlezen!!!!!!!!!! Dan had je wel gezien dat er heel veel tweakers zijn die hier last van hebben en ook op andere forums zoals Guru3d en Nvidia Forums.

Die jongen had een probleem en dankzij mijn oplossing is hij er vanaf, dus wat bezielt jou dan ?
Ten eerste zit niemand te wachten op jou overdreven beweringen.
Ten tweede maak ik het 6800LE topic al vanaf deel 3 :X

• lazrambo
cardinal808 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:22:
[...]

Ten eerste zit niemand te wachten op jou overdreven beweringen.
Ten tweede maak ik het 6800LE topic al vanaf deel 3 :X
En dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! UUUuuuuuuuuhhhhhhhhhhh moet ik nou bang worden ofzo, moet ik knielen voor je |:( , echt stoer van jou dat jij die topic beheert :Z

Dus jij vind mijn beweringen overdreven, wat moet ik doen dan: Wereldwijd een Klant tevredenheids onderzoek houden voor de 6800LE kaarten en de cijfers hier tonen :X

Niemand heeft jou gevraagd om op mijn (volgens jou) overdreven beweringen te reageren, je kunt dan wel een topic starten maar dan moet je het ook maar is effe doorlezen dan zul je zien dat er veel tweakers zijn met hetzelfde probleem. Sommigen hebben het opgelost door Fastwrites uit te zetten en sommigen hebben het opgelost door de nieuwste drivers te installeren.

Nou kom ik even met een bewering die jij zelf hebt geschreven in je 6800LE topic:
Op het moment bieden de 66.81 Beta Drivers van Nvidia de beste performance voor 3D Mark 2003/2005
De Drivers zijn te vinden op de FTP van Nvidia

Op wat baseer jij dit dan???? Dit is helemaal niet zoo, de drivers 71.20 en 71.24 kom er nou beter vanaf dus verander jij eerst dat maar })

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ga elkaar even via de mail bestoken, maar niet hier op GoT. |:( Deze mag van mij hartstikke op slot aan gezien het probleem is opgelost.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als hij het topic al vanaf deel 3 maakt, dan weet hij ook wel wat er in al die topics geschreven wordt en volgt hij ze vast ook. ( dat bedoelt hij dus) :)
en trouwens wat hij schreef is al een tijd terug. Toen klopte dat nu zijn die drivers gewoon ingehaald door nieuwere versies blijkbaar.. jij zet het neer als een keihard feit dat nu nog geldt..

maar back ontopic: fast writes uitzetten schijnt met wel meer videokaart problemen te helpen.
Echter dat als jij de aan knop indrukt hij weer verder gaat is nogal apart. Dat zou dan eerder op een voedings probleem duiden. Laat het even weten als het weer terugkomt. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Satch op 07-01-2005 19:37 ]

• lazrambo
Metal schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:34:
Als hij het topic al vanaf deel 3 maakt, dan weet hij ook wel wat er in al die topics geschreven wordt en volgt hij ze vast ook. ( dat bedoelt hij dus) :)
en trouwens wat hij schreef is al een tijd terug. Toen klopte dat nu zijn die drivers gewoon ingehaald door nieuwere versies blijkbaar.. jij zet het neer als een keihard feit dat nu nog geldt..

maar back ontopic: fast writes uitzetten schijnt met wel meer videokaart problemen te helpen.
Echter dat als jij de aan knop indrukt hij weer verder gaat is nogal apart. Dat zou dan eerder op een voedings probleem duiden. Laat het even weten als het weer terugkomt. :)
Dat klopt als ik op die knop druk , dan start de PC opnieuw op 8)7
Pagina: 1