Ik zit met een probleempje.
Sinds vorige week heb ik ander mem en mobo in mijn pc gezet.
het gaat om een Epox 8RDA6+ pro en G.Skill 2x512mb PC4400@2.5-3-3 Extreme Series Dual Channel
samen met een AMD 1700+
Dit liep in eerste instantie goed en stabiel dus ben ik begonnen met het overklocken van het systeem.
Had dus op een gegeven moment de FSB op 150 gezet en de multiplier op 12.
Het geheugen draait dan op 217mhz 2-2-2-5.
Dat leek ook eerst goed te werken en 3dmark draaide goed.
Totdat ik na een uurtje of 2-3 een bluescreen kreeg en meteen een reboot (kon dus niet lezen wat voor fout hij gaf)
Heb toen memtest86 gedraait en kwam niet verder dan test 5, daar kreeg ik meet dan 77.000 errors en heb toen de pc uitgezet.
Heb nu de pc weer op standaard snelheden en memtest86 geeft geen errors meer.
Maar gisteravond knalde ie er weer in 1 keer uit, daarna geen last meer gehad en heb nog iets van 3 uur kunnen gamen.
Heb vandaag al meerdere programma's gedownload zoals prime95, tot nu toe loopt dat nog goed.
Waar kan dit aan liggen?
Dacht zelf eerst aan een geheugen probleem of aan een CPU probleem, maar weet het dus niet zeker en dus ook niet precies hoe ik dat uit kan zoeken.
PS. heb de laatste bios versie op mijn mobo + de laatste drivers voor de NF2
Sinds vorige week heb ik ander mem en mobo in mijn pc gezet.
het gaat om een Epox 8RDA6+ pro en G.Skill 2x512mb PC4400@2.5-3-3 Extreme Series Dual Channel
samen met een AMD 1700+
Dit liep in eerste instantie goed en stabiel dus ben ik begonnen met het overklocken van het systeem.
Had dus op een gegeven moment de FSB op 150 gezet en de multiplier op 12.
Het geheugen draait dan op 217mhz 2-2-2-5.
Dat leek ook eerst goed te werken en 3dmark draaide goed.
Totdat ik na een uurtje of 2-3 een bluescreen kreeg en meteen een reboot (kon dus niet lezen wat voor fout hij gaf)
Heb toen memtest86 gedraait en kwam niet verder dan test 5, daar kreeg ik meet dan 77.000 errors en heb toen de pc uitgezet.
Heb nu de pc weer op standaard snelheden en memtest86 geeft geen errors meer.
Maar gisteravond knalde ie er weer in 1 keer uit, daarna geen last meer gehad en heb nog iets van 3 uur kunnen gamen.
Heb vandaag al meerdere programma's gedownload zoals prime95, tot nu toe loopt dat nog goed.
Waar kan dit aan liggen?
Dacht zelf eerst aan een geheugen probleem of aan een CPU probleem, maar weet het dus niet zeker en dus ook niet precies hoe ik dat uit kan zoeken.
PS. heb de laatste bios versie op mijn mobo + de laatste drivers voor de NF2
Still King