ADSL Comfort - Line speed zakt weg

Pagina: 1
Acties:

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41
Hallo,

Ik heb hier een Adsl Comfort abbo van Planet, dus met 2240 down en 416 up.

Nu heb ik het volgende probleem:

Af en toe valt de snelheid terug naar willekeurige waarden in de speedtouch (kan ik zien via 10.0.0.138) Op die momenten is de snelheid ook echt brak. Enige oplossing is het uit- en innemen van de telefoonlijn.

Soms gaat het 14 dagen goed, maar soms heb ik het ook 14 keer op een dag.

KPN heeft de lijn doorgemeten, niks aan de hand
Planet zegt: De lijnen vallen onder KPN!
Ik heb mijn splitter vervangen, en alle kabels
Ook zonder splitter direct achter IRSA geprobeerd, geen resultaat.

Hieronder wat pics om te laten zien wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eit.vries/adsl/adsl1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eit.vries/adsl/adsl2.jpg

Iemand een idee??

[ Voor 12% gewijzigd door hesselbeertje op 07-01-2005 14:11 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ook zonder splitter direct achter IRSA geprobeerd, geen resultaat
Dit betekent? Dat direct op de ISRA met korte bekabeling de snelheid ook wegvalt? Dan is misschien je modem niet goed, gewoon kpn bellen en zeggen dat je snelheid direct op de ISRA wegvalt, en vraag of ze de storing weer in behandeling nemen. Dit topic gaat jou geen stap verder helpen. Het enige dat ik kan zeggen is: sluit uit dat het aan je eigen bekabeling of spullen ligt, en bel dan de kpn.

KPN sluit storingen als het goed is niet, zonder dat er een oplossing geboden is (zoals een downgrade als het technisch niet meer mogelijk is om die snelheid te halen, of de modem vervangen als het de modem is, etc etc). Wat hebben ze precies gezegd? Hebben ze je niet gevraagd iets te testen en dan terug te bellen?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• hesselbeertje
De enige reactie die ik kreeg was:

Uit de meting is gebleken dat het probleem niet bij ons zit, het moet bij jullie in huis zitten. Waarschijnlijk is het Spyware (yeah right...)

Nog maar eens bellen dus...

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Uit de meting is gebleken dat het probleem niet bij ons zit, het moet bij jullie in huis zitten. Waarschijnlijk is het Spyware (yeah right...)
Dat is echt bullshit. Ik kan me niet voorstellen dat iemand van de storingsdienst kan denken dat de lijnsnelheid van de modem ook maar iets te maken heeft met spyware.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• hesselbeertje
Dan lijkt het er dus inderdaad op dat ze me niet echt serieus namen (dat gevoel had ik al).

Ik probeer het gewoon nog een keer, ervaringen zal ik hier weer posten.

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Als ze jouw snelheid bij Planet niet softwarematig verlagen, omdat je bv. over je maandelijks verbruik zit..., dan moet de fout wel bij Kpn liggen, want zij zorgen idd voor de lijnen.

BLU3_VV

Pagina: 1