[NT4] BSOD probleem 0x00000135

Pagina: 1
Acties:

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 09:06
We hebben hier regelmatig problemen met blauwe schermen in windows nt 4. Regelmatig ghosten we die dingen dan, en dat werkt opzich ook wel, maar vooral bij niet standaard configuratie's heb je daar erg veel werk van, je hebt zowieso te maken met verouderde software op de images. Geen mooie oplossing dus.

De blauwe schermen worden veroorzaakt doordat gebruikers de machines, opzettelijk of na vastlopen software, uitzetten zonder dit netjes via start te hebben gedaan. Hierdoor raakt het register corrupt en krijgen we bij het opstarten een blauw scherm met stopcode 0x0000135, missing dll winsrv.

Nu heb ik dat nagezocht bij Microsoft technet, ben het linkje even kwijt, kan ik op verzoek nog wel even opzoeken, maar daar stond in dat het komt door het laden van een bepaalde muisdriver, hier nvt, het missen van het dll bestand, ook nvt, of het corrupt raken van het register.

Nu stelt Microsoft in die pagina voor om daar een "rescue diskette" voor te gebruiken met een backup van het register, of de backup van de harde schijf te laden.
Nu hebben we alleen niet van elke pc hier een backup van het register.

Mijn vraag is of er misschien een methode is om zonder de machine opnieuw te installeren of te ghosten ze weer te laten werken, zoals ze dat voor de crash ook deden.
Wat ik al es heb gedaan is het register van een pc die er op lijkt te kopieren naar de kapotte pc, hierna start hij, maar krijg ik meestal problemen met het netwerk die niet te repareren zijn, NT is niet zo'n heel vriendelijk systeem als het om niet standaard oplossingen gaat. Daarnaast zijn we dan de keys van software die niet op de donorpc, maar wel op de kapotte pc staat. Ik hoop dat jullie iets weten om dit op te lossen.
Al dit geknutsel (dll's vervangen, register vervangen) doe ik door middel van een BartPE cd'tje met windows XP, die ik dan koppel aan een share op mijn pc, waar inmiddels het walhalla op het gebied van dll's is ontstaan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het maken van een backup van de registry kan je in NT4 met 'rdisk' doen - met 'rdisk /s' (dacht ik - NT4 is echt al lang geleden) zou je dit eventueel kunnen automatiseren zodat je voor elke PC in ieder geval een recente backup hebt van de registry :)

Verwijderd

Hey dit probleem heb ik ook ervaren tijdens een stage bij mij op een school. Wanneer leerlingen de NT4 machines ineens afzetten kon ik de volgende dag imagen.

Nu was mijn opdracht migreer het complete netwerk van nt4 naar 2000 dus naar een oplossing heb ik nooit gezocht aangzein dit probleem zich niet voor deed bij windows 2000

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Naast wat ele zegt zou je ook het probleem aan de bron kunnen aanpakken: reken jouw baas voor wat al dat reparatiewerk kost en laat dat ook aan de directe chef van hen zien. Of bij bijv. een school: kijk met wat slim loggen welke users dit doen en spreek ze er op aan. Drie keer er op aan gesproken zonder goed excuus --> een week geen login meer.

Verder is het inderdaad /s :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)