Ik wil op de een of andere manier draadloos kunnen lullen met skype en msn. Een draadloze headset voorzover al beschikbaar zijn peperduur, maar aangezien ik bluetooth op mn laptop heb dacht ik misschien dat een bluetooth headset wat is? Maar werkt dit wel? Zijn er mensen die dit zo doen of ervaringen hebben hiermee?
wat wil dat zeggen, "die de audio stack aankan"?
ikzelf heb binnenkort een laptop met bluetooth, hoe weet ik of die dat aankan?
ikzelf heb binnenkort een laptop met bluetooth, hoe weet ik of die dat aankan?
Hoioi,
je hebt een pc/laptop met BT nodig die het headset profile EN/OF Audio-Gateway profile heeft..
de Sitecom cn 502 heeft beide, bovendien een externe antenne dus ook nog eens beste bereik, en is het een Class 1 BT wat wil zeggen datie 100m bereik heeft...
helaas zijn alle headsets Class 3 en dus maar tot 10 mtr... in elk geval ondersteund die sitecom de benodigde profielen! misschien komt die 100mtr in de toekomst nog van pas.
Ook de Trust bt stick ondersteund ze... anderen weet ik niet
De Sitecom is voor 39e bij de Mediamarkt en voor rond de 30e op internet.
MAAR er is ook een andere (betere) oplossing... de DUALPHONE!! De eerste Skype DECT telefoon! Handsets ook los verkrijgbaar
http://www.dualphone.nl
• DECT – De europese draadloze telefoon standaard
• Bellen via een analoge telefoonlijn
• Bellen via Internet: SkypeTM naar andere SkypeTM gebruikers
• Bellen via SkypeOut naar normale telefoonnummers
• Verschillende beltonen voor normale en SkypeTM gesprekken
• Bereik: Binnen tot 50 meter/Buiten tot 300 meter
• Gespreks-/Standby tijd: 6.5 uur/100 uur
• 16 KHz audio kwaliteit
• 2 lijns 16 karakter display met lichtbron
• Telefoonboek: 160 plaatsen
• 5 verschillende beltonen
• Herhalen van de laatste 30 nummers
• Gespreks historie: 30 nummers
• Hoofdtelefoon aansluiting
• Toetsenblokkering
• Software update via USB
Er zit ook een knop op waarmee je kan kiezen of je via Skype of gewone lijn wilt bellen
Dit geweldig dingetje kost nu nog 139 (duur vergeleken met de goedkoopste Dects, maar goedkoop vergeleken met een Siemens (waar het beetje op lijkt))
Maar zodra gewone winkels dit ding gaan verkopen zal datwel zakken
je hebt een pc/laptop met BT nodig die het headset profile EN/OF Audio-Gateway profile heeft..
de Sitecom cn 502 heeft beide, bovendien een externe antenne dus ook nog eens beste bereik, en is het een Class 1 BT wat wil zeggen datie 100m bereik heeft...
helaas zijn alle headsets Class 3 en dus maar tot 10 mtr... in elk geval ondersteund die sitecom de benodigde profielen! misschien komt die 100mtr in de toekomst nog van pas.
Ook de Trust bt stick ondersteund ze... anderen weet ik niet
De Sitecom is voor 39e bij de Mediamarkt en voor rond de 30e op internet.
MAAR er is ook een andere (betere) oplossing... de DUALPHONE!! De eerste Skype DECT telefoon! Handsets ook los verkrijgbaar
Technische gegevens:Via de USB poort van de PC kan gratis worden gebeld met het bijbehorende skype programma. In de display van het toestel staat onder andere wie er met skype online is. Wanneer iemand off-line is, kan eenvoudig via de normale telefoonlijn worden gebeld. U kunt ook gebruikmaken van uw skype beltegoed en via Skype naar vaste telefoonlijnen (bijna wereldwijd!) bellen voor maar 1,7 cent per minuut!
• DECT – De europese draadloze telefoon standaard
• Bellen via een analoge telefoonlijn
• Bellen via Internet: SkypeTM naar andere SkypeTM gebruikers
• Bellen via SkypeOut naar normale telefoonnummers
• Verschillende beltonen voor normale en SkypeTM gesprekken
• Bereik: Binnen tot 50 meter/Buiten tot 300 meter
• Gespreks-/Standby tijd: 6.5 uur/100 uur
• 16 KHz audio kwaliteit
• 2 lijns 16 karakter display met lichtbron
• Telefoonboek: 160 plaatsen
• 5 verschillende beltonen
• Herhalen van de laatste 30 nummers
• Gespreks historie: 30 nummers
• Hoofdtelefoon aansluiting
• Toetsenblokkering
• Software update via USB
Er zit ook een knop op waarmee je kan kiezen of je via Skype of gewone lijn wilt bellen
Dit geweldig dingetje kost nu nog 139 (duur vergeleken met de goedkoopste Dects, maar goedkoop vergeleken met een Siemens (waar het beetje op lijkt))
Maar zodra gewone winkels dit ding gaan verkopen zal datwel zakken
[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 19-01-2005 22:17 ]
je kunt ook by mycom zo'n blauwtand headset kopen voor maar 49,-
zit niet zo'n raar aanhangsel aan de achterkant zoals bij de meeste jabra en nokia sets en gaat behoorlijk lang mee. Gebruik em nu voor skype icm een sitecom 502 (en het werkt zeker wel meer dan 10 meter, ik zit zelf op de 1e verdieping aan de achterkant van het huis en ik kan het hele huis door en gewoon blijven praten. Pas als ik de voordeur uitloop gaat ie storen. Handig om dan te weten: lengte van het huis is 18m!)
vanaf koment weekend gebruik ik em ook icm met een SE T630
Zolang je laptop maar het headset profiel ondersteund kun je de set gebruiken. Dit moet dus met drivers die van de laptop zelf zijn en NIET ik herhaal, NIET met de winxp sp2 drivers. Die drivers ondersteunen niet het headset profiel.
Kortom, koop eerst maar gewoon een willekeurige blauwtand headset, en als het dan niet blijkt te werken kun je er altijd nog een losse dongle bij kopen, die kosten tegenwoordig ook geen ene drol meer.
zit niet zo'n raar aanhangsel aan de achterkant zoals bij de meeste jabra en nokia sets en gaat behoorlijk lang mee. Gebruik em nu voor skype icm een sitecom 502 (en het werkt zeker wel meer dan 10 meter, ik zit zelf op de 1e verdieping aan de achterkant van het huis en ik kan het hele huis door en gewoon blijven praten. Pas als ik de voordeur uitloop gaat ie storen. Handig om dan te weten: lengte van het huis is 18m!)
vanaf koment weekend gebruik ik em ook icm met een SE T630
Zolang je laptop maar het headset profiel ondersteund kun je de set gebruiken. Dit moet dus met drivers die van de laptop zelf zijn en NIET ik herhaal, NIET met de winxp sp2 drivers. Die drivers ondersteunen niet het headset profiel.
Kortom, koop eerst maar gewoon een willekeurige blauwtand headset, en als het dan niet blijkt te werken kun je er altijd nog een losse dongle bij kopen, die kosten tegenwoordig ook geen ene drol meer.
Insert vies grapje hier
Mediamarkt heeft een Plantronics voor 35 euro... vraag me af of die ook zon bereik heeft
heeft er iemand ervaring met BT nokia headsets, aangesloten op een ibm thinkpad?
Koel ding, jammer dat Siemens dat nog niet heeft. * Kaj. heeft al jaren een Siemens Gigaset, en het ding blijft maar werken.Jazco2nd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:14:
Plantronics is de leverancier voor diverse andere merken, zoals bv. Nokia. Kijk ook maar eens goed naar de vorm van hun modellen, meestal zie je wle een een grote/overduidelijke gelijkenis :-)Jazco2nd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:35:
Mediamarkt heeft een Plantronics voor 35 euro... vraag me af of die ook zon bereik heeft
Zelf heb ik een M3000. Werkt goed, alleen is het verbinden met mijn PC een beetje vaag: e.g. ik kan wel met de PC verbinden, maar andersom lukt niet. Ik denk dat het iets met dat profiel-gebeuren heeft te maken. Desondanks kan ik hem wwl gebruiken met Skype en het werkt gewoon goed. Zeker het bereik en geluidskwaliteit is bij de M3000 erg goed. Vele malen beter als bijvoorbeeld bij een BlueTrek G2.
De dongles die ik heb (losse) werken allemaal op de CSR drivers, en (dus) prima icm de nieuwste Widcomm drivers, en daar zit ook audio-gateway bij. Ik kan mn laptop (met dongle) gewoon gebruiken als handsfree ding met m'n Nokia 6310.Rubberenkip schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:22:
...
Verwijderd
Ik heb nu sinds een weekje een plantronic M2500 headset en een MSI 6769 (tot 100 m. dus) dongle. Bij de telefoon doet de headset het goed, als de telefoon echt in de buurt is. Dus in een jaszak of op de passagiersstoel. Verder weg begint al te kraken. In combinatie met de pc, voor Skype vindt ik de ontvangst echter erg slecht. De "10 meter haalt ie makkelijk" van hierboven ben ik dus wel erg jaloers op: Skype vanuit het bankstel (5 meter en een muurtje) is toch wel het doel :-).
Vraag me nu alleen af of het nu aan de headset ligt of aan de dongle? Of aan het feit dat ik gewoon de MSI-drivers heb geïnstalleerd en niet de wildcom drivers die veel worden genoemd...
Vraag me nu alleen af of het nu aan de headset ligt of aan de dongle? Of aan het feit dat ik gewoon de MSI-drivers heb geïnstalleerd en niet de wildcom drivers die veel worden genoemd...
Verwijderd
Jeetje..
Ik ben zelf echt geen n00b ofzo, maar simpel een bluetooth headset verbinden met een dongle lijkt moeilijker dan ik dacht
Ik probeer de Sitecom cn 502 met de plantronics M3000 te verbinden, maar het lukt niet ofzo?
Heel raar
Geen idee wat ik verkeerd doe, cd-tje erin, software installeren, reboot, dongle in de usb poort drukken, headset aan - zend signaal uit, maar verder dan dat kom ik niet.
Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien, doe ik iets verkeerd, moet ik nog iets doen waar ik me niet bewust van ben?
Mn headset is niets mis mee, die zit iedere dag gekoppeld aan mn Nokia 6230.
Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen, behalve met het hele handeltje naar een shop gaan en om uitleg vragen met het schaamrood op mn kaken
Zou geweldig zijn!
Bij voorbaad zeer vriendelijk dank
Edit: Ik zal die Wildcomm drivers eens proberen
Ik ben zelf echt geen n00b ofzo, maar simpel een bluetooth headset verbinden met een dongle lijkt moeilijker dan ik dacht
Ik probeer de Sitecom cn 502 met de plantronics M3000 te verbinden, maar het lukt niet ofzo?
Heel raar
Geen idee wat ik verkeerd doe, cd-tje erin, software installeren, reboot, dongle in de usb poort drukken, headset aan - zend signaal uit, maar verder dan dat kom ik niet.
Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien, doe ik iets verkeerd, moet ik nog iets doen waar ik me niet bewust van ben?
Mn headset is niets mis mee, die zit iedere dag gekoppeld aan mn Nokia 6230.
Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen, behalve met het hele handeltje naar een shop gaan en om uitleg vragen met het schaamrood op mn kaken
Zou geweldig zijn!
Bij voorbaad zeer vriendelijk dank
Edit: Ik zal die Wildcomm drivers eens proberen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 21:04 . Reden: adds ]
Bij mij werkte het perfect zei het niet direct. Precies dezelfde config, Sitecom CN502 en Plantronics M3000 Vraagt ie wel om je passkey enzo? Gaat verbinden met je computer-telefoon wel?
PS: Mosterd na de maaltijd, maar, die Sitecom CN-502 zuigt wel een beetje. Vooral de support van Sitecom. Drivers worden nooit geupdate, terwijl Widcomm regelmatig met nieuwe uitkomt en hij support alleen Bluetooth 1.1 als ik het het goed heb. Je hebt al vrij lang Bluetooth 1.2 dongles en 2.0's zijn er ook al.
@richard053: er zijn wel wat hack te vinden voor dongle's. Je kan ze openmaken en de interne antenne-aansluiting ombouwen voor 1 van een externe antenne (http://www.pentest.co.uk/...le_mod/bt_dongle_mod.html). Daarmee zouden mensen een paar honderd meter mee halen. Maar de bottleneck blijft je dongle.
PS: Mosterd na de maaltijd, maar, die Sitecom CN-502 zuigt wel een beetje. Vooral de support van Sitecom. Drivers worden nooit geupdate, terwijl Widcomm regelmatig met nieuwe uitkomt en hij support alleen Bluetooth 1.1 als ik het het goed heb. Je hebt al vrij lang Bluetooth 1.2 dongles en 2.0's zijn er ook al.
@richard053: er zijn wel wat hack te vinden voor dongle's. Je kan ze openmaken en de interne antenne-aansluiting ombouwen voor 1 van een externe antenne (http://www.pentest.co.uk/...le_mod/bt_dongle_mod.html). Daarmee zouden mensen een paar honderd meter mee halen. Maar de bottleneck blijft je dongle.
[ Voor 113% gewijzigd door Klaus_1250 op 02-03-2006 22:01 ]
Verwijderd
Passkey is default 4 maal 0, ingevoerd en geaccepteerd, maar geen verbinding.Klaus_1250 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:42:
Vraagt ie wel om je passkey enzo? Gaat verbinden met je computer-telefoon wel?
Geen bevestigend piepje ofzo..
Verbinden telefoon computer ga ik zodadelijk ff testsen, thnx voor de tip
Edit: Nee, de computer-telefoon geen verbinding.
Ik zie wel een tabblad waarin sleutels aangegeven worden, maar die kan ik niet activeren ofzo?
Snap er serieus geen bal van man..
Ik ga morgen tóch maar even langs dynabyte met het hele zwikje, vragen of ze het een keer voor willen doen
iig thnx
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 00:49 . Reden: Adds ]
Verwijderd
Jammer maar helaas, ook de mensen in de winkel konden het setje niet werkend krijgen.
Heb mn dongle ingeleverd, geld terug.
Misschien over een tijdje een Logitech setje halen, dat werkt tenmiste gewoon
Heb mn dongle ingeleverd, geld terug.
Misschien over een tijdje een Logitech setje halen, dat werkt tenmiste gewoon
Ik denk dat het sowieso beter is. Die Sitecoms zijn al vrij lang oude technologie en mega-oude drivers die een aantal Bluetooth profielen missen.
Zoek er 1 met Bluetooth 1.2 en 2.0 support (M3000 is nog 1.1, maar, meeste nieuw meuk is 1.2 of 2.0), alle Bluetooth profielen die je nodig hebt (bv. voor dingen uploaden naar je telefoon of aansluiten stereoheadset) en goede driver-support. Vooral dat laatste kan fijn zijn, ik heb altijd meer dan gemiddeld problemen gehad met wireless (bluetooth en wifi) en drivers/firmwares boden meestal de oplossing. Sowieso, drivers worden bijna altijd geleverd en continu verbeterd door de fabrikant van de Bluetooth chips, maar veel eindfabrikanten (Sitecom bv.) geven die niet door aan hun klanten :-s
Tijdens googlen viel me trouwens op dat het lijkt alsof niet elke Bluetooth 2.0 dongle alle profielen ondersteund, niet allemaal dezelfde max snelheid aangeven (sommige 2.1Mbps en sommige 3.0) en dat ze ook niet allemaal hetzelfde bereik hebben (100-300m, ontvangstgevoeligheid van de gebruikte chips varieerd tussen de -76 en -89 dBm). Jammer dat er nooit ergens reviews voor dit soort meuk staat.
Zoek er 1 met Bluetooth 1.2 en 2.0 support (M3000 is nog 1.1, maar, meeste nieuw meuk is 1.2 of 2.0), alle Bluetooth profielen die je nodig hebt (bv. voor dingen uploaden naar je telefoon of aansluiten stereoheadset) en goede driver-support. Vooral dat laatste kan fijn zijn, ik heb altijd meer dan gemiddeld problemen gehad met wireless (bluetooth en wifi) en drivers/firmwares boden meestal de oplossing. Sowieso, drivers worden bijna altijd geleverd en continu verbeterd door de fabrikant van de Bluetooth chips, maar veel eindfabrikanten (Sitecom bv.) geven die niet door aan hun klanten :-s
Tijdens googlen viel me trouwens op dat het lijkt alsof niet elke Bluetooth 2.0 dongle alle profielen ondersteund, niet allemaal dezelfde max snelheid aangeven (sommige 2.1Mbps en sommige 3.0) en dat ze ook niet allemaal hetzelfde bereik hebben (100-300m, ontvangstgevoeligheid van de gebruikte chips varieerd tussen de -76 en -89 dBm). Jammer dat er nooit ergens reviews voor dit soort meuk staat.
Pagina: 1