Internet over de TV met TV-out

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben van plan om een pc'tje naast mijn tv te zetten, zodat ik kan intersnerten in de huiskamer via de monitor van de TV. Nu heb ik nog geen TV-kaart, dus is mijn vraag of iemand hier al ervaringen mee heeft. Is het beeld acceptabel, of heeft het helemaal geen zin zo slecht?
Als dit werkt, is het dan mogelijk om een 3e NIC in mijn server te stoppen die in de meterkast staat, anders moet ik van de HUB op zolder weer helemaal een kabel naar beneden trekken. Kan ik dan deze NIC hetzelfde Subnet etc geven, en kan ik dan nog bij de HDD van de server, want daar staan alle MP3 opgeslagen die ik over de stereo (ook in de huiskamer) wil afspelen.

Al vast bedankt.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een 3e nic kan wel goed gaan, ik doe het met m'n linux server. 192.168.0.x/255.255.255.0 op de eerste interne nic (lan1), 192.168.1.x/255.255.255.0 op de tweede (lan2). Iedereen in lan2 ziet gewoon de shares van de windows bak uit lan1. Twee nics zitten dus niet in hetzelfde subnet, dat kan niet, maar dat is dus ook niet nodig.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
een 3e nic kan wel in een server maar ik zou het niet doen als je die server ook nog voor andere dingen gebruikt. [als je er zelf nog achter zit] voor de rest kun je er ook wel 4 in doen.

maareuh... als je dingen op de tv wilt doen heb je geen tv-kaart nodig. dat werkt nieteens. maar een videokaart met een tv-out erop.

• mossel
  • Niet online
Ah, mooi. Een 3e NIC werkt dus gewoon, daar maakte ik me zorgen over. Ik bedoel natuurlijk geen TV-kaart, maar een videokaart met TV-out, het was al laat :z

Maar hoe zit het met de kwaliteit via de TV-out over de monitor van de TV. Kan ik hier gewoon op intersnerten, of is alles heel vaag te zien. En welke resolutie kan je überhaupt met je TV zien?

Sorry jongens, maar ik heb gewoon geen ervaring met TV-out, en om nu eerst één te kopen en dan zelf te kijken vind ik een beetje zonde als het resultaat tegenvalt.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:24
Anders zet je nog een extra hub in de meterkast, kost wel wat meer, maar dat is wel het makkelijkste.

Verwijderd

640x480 is prima te doen voor een TV als je geen hoge eisen aan je umm... surf experience stelt, een informatie doos, zeg maar. Eventueel met virtuele desktop. 800x600 moet ook nog behoorlijk te doen zijn, maar 1024x768 heb ik alleen tegenvallende verhalen over gehoord. Als je dat wilt moet je eigenlijk naar HDTV, of beter nog, je TV vervangen door een grote LCD monitor of projector.

• mossel
  • Niet online
Over die extra HUB heb ik ook nagedacht, maar ik ga toch niet verder uitbreiden in de huiskamer >:). Bovendien heb ik nog wel 2 netwerkkaarten liggen, dus voor mij is deze oplossing goedkoper en beter, want ik heb al zoveel last van collition (ja een switch komt er nog wel eens!)

Ik ben wel tevreden als het zaakje een beetje goed zichtbaar is in 800x600, ik wil alleen maar een beetje kunnen napsteren, en mijn pa moet zo af en toe ff de financiën bekijken.

Maar wat ik mij afvraag: kan ik letters nog redelijk lezen als ik bijvoorbeeld (:)) GoT wil bezoeken.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Het is alleen te lezen als je een kwalitatief hoge tv-out hebt, kom dus niet aan met een Voodoo3 Tv-out want dan kan je :'(...

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:35

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb een ViperII TV, maar internetten op TV wordt voor mij een probleem, want op 640x480 is het prima leesbaar, maar krijg je het probleem dat de meeste pagina's voor hogere resoluties bestemd zijn :(
bij 800x600 vind ik de letters niet meer te lezen, dus dat is minder..... Misschien moet je zoeken naar een kaart met een betere TV-out.....

suc7

Hier staat tekst

• mossel
  • Niet online
Ik moet toch een nieuwe kopen, dus welke is dan goed. Iemand ervaring met een kaart bij welke het scherm nog goed te lezen valt in 800x600 ?

Verwijderd

gewoon werken via de tvout is bij geen enkele kaart te doen. Ik ga er vanuit dat je ogen iets waard zijn. Eerlijk gezegd is het daar ook niet voor bedoeld. Minimale resolutie is 800x600 en dan wordt het juist te wazig. Het wordt pas redelijk als je video of spelletjes gaat spelen want dan komt directx etc. aan te pas. Dan is het nog te doen. Dit idee heb ik zelf ook als eens gewild maar na een aantal verschillende kaarten geprobeerd te hebben ga je het opgeven. Er wordt gezegd dat Matrox een van de beste in beeldkwaliteit is (en dat is ook zo) zelfs met deze kaart blijft het wazig, zonde van je ogen. Als je het echt wilt. Zet je er toch lekker een 21 of de 50" van NEC (grapje) monitor neer met een TV kaart. TVtje kan je doorverkopen

• mossel
  • Niet online
Beatcreator, bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat ik dus maar beter niet kan internetten over de TV. Wel ga ik de pc gewoon als MP3 speler gebruiken over de stereo, de mp3's worden dan van de file-server gehaald. Nu rest mij nog de laatste vraag:

Een vriend van mij gebruikt zijn Voodoo3 3000 om divx'jes op zijn TV te kijken. Wat voor een Compu heb ik hier voor nodig om dit soepel te kunnen afspelen? (proc/geheugen)

bedankt voor de uitgebreide racties, hans.

• mossel
  • Niet online
Moet ik voor bovenstaande vraag een nieuwe topic aanmaken? Niet echt zin in, vervuilt het forum zo... :'(

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb een Duron 600@900/950 (ik verander het soms) en een Matrox G200. Daarmee kan ik 1024x768 full-screen DivX ;-) kijken, zonder haperingen. Op je TV moet dit helemaal goed gaan. Zet de resolutie naar je TV dan op 640x480 (TV is 300x400 of zoiets, iig lager dan 640x480). Het moet zonder problemen kunnen :).

Post je ff als het gelukt is?

Bloed, zweet & koffie

• mossel
  • Niet online
MMM, die matrox schijnt inderdaad een leuk kaartje te zijn voor 2D. Maar mijn vraag: wat heb ik nodig om DIVX'jes vloeiend te kunnen afspelen?

Als de opstelling d'r staat zal ik er een melding van maken, k? :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Het begint bij een 300 Mhz en 64 mb redelijk tot goed te zien! Maar dit hangt ook in zekere mate af van de compressie ... Dus hoe kleiner hoe meer rekenkracht dus snellere pc!

Maar zeg met een 450 en 128 heb je nergens last van

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• mossel
  • Niet online
Ok, bedankt! Geheugen is momenteel zeer goedkoop bij de geheugenboer om de hoek, da's geen probleem.
Een k6'je @ 450 mhz moet het dus goed kunnen doen, en blijven doen?
Hier bedoel ik mee te zeggen dat er niet weer andere formaten, en nog zwaardere compressies in aantocht zijn, zodat ik over een jaar alweer het zaakje moet upgraden?

Ik wil het gewoon in één keer goed doen, en voorlopig van het gezeur af zijn...

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb zelf vroeger een k6-III 400mhz gebruikt voor afspelen van divx, maar echt lekker loopt het niet. bij veel actie schokt het enorm. gebruik nu af en toe mijn notebook (celeron 500mhz) loopt redelijk (schokt heel soms) en meestal mijn TB 900@1150 (draaid gewoon soepel)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• mossel
  • Niet online
Whaa, is een 500mhz zelfs niet genoeg, kan het bijna niet geloven. Op mijn 450 draait het zaakje anders prima, maar kan zijn dat ik dan met minder zware compressies te maken heb. Moet maar even wat nieuwe downloaden om te kijken of een 450mhz echt te weinig is (oeps, wat zeg ik nu >:))

in ieder geval bedankt.

Pagina: 1