Ik gebruik hier zone alarm op de client pc en sygate home network en sygate personal firewall pro op de server pc, en probeer voor elkaar te krijgen dat bepaalde soorten sites geblokkeerd worden. Bijvoorbeeld alle sites waar het woord chat in voorkomt. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar krijg. Ook alle sexsites wil ik geblokkeerd hebben. Nu krijg ik binnenkort een multi pc modem van versatel family adsl waarmee ik makkelijk sites zou moeten kunnen blokkeren maar kan dat ook op keywords?
Een beetje knappe router kan op keywords blocken ja, is geen enkel probleem. Content filtering heet dat volgens mij...
Dit is het makkelijkst te doen met behulp van een (transparante) proxy server. De proxy server haalt de pagina dan op en stuurt hem al dan niet door naar de gebruiker
(en anders kan hij een mooie foutmelding geven)
[ Voor 13% gewijzigd door Erkens op 07-01-2005 13:53 ]
en als ik het nog wat ingewikkelder wil maken:
bepaalde xp accounts mogen bijvoorbeeld wel chatsite bezoeken, maar andere accounts niet...
zoals mn zusje.. die wil ik niet op zo'n chatsite hebben.. maar of mn broertje dat doet moet ie verder zelf weten...is dat mogelijk? om voor bepaalde accounts te blokkeren?
bepaalde xp accounts mogen bijvoorbeeld wel chatsite bezoeken, maar andere accounts niet...
zoals mn zusje.. die wil ik niet op zo'n chatsite hebben.. maar of mn broertje dat doet moet ie verder zelf weten...is dat mogelijk? om voor bepaalde accounts te blokkeren?
dat is te doen met een proxyserver, zodat ook het veranderen van een IP geen effect heeft op al dan niet toegangarjoderoon schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:54:
en als ik het nog wat ingewikkelder wil maken:
overigens raad ik je aan hierop eens verder te zoeken want er zijn je al vele voor geweest met een zelfde "probleem"
[ Voor 11% gewijzigd door Erkens op 07-01-2005 13:57 ]
ik heb gezocht hier in het forum. Maar kon niet echt veel bruikbare dingen vinden, omdat ik geen idee heb wat ik allemaal nodig heb daarvoor. hebben verschillende xp gebruikers / accounts ook verschillende ip adressen dan??? dat wist ik bijvoorbeeld niet.
Verwijderd
Ik denk dat je hiervoor een proxy makkelijker kan gebruiken, hoe je die echter integreerd met gebruikers weet ik zo niet ( domein
) , maar daar is zat over te vinden met google, en al helemaal over proxy's ( no comment
)
Pagina: 1