Vraagje over thumbs

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Ik heb een aantal thumbs gemaakt op een website en wanneer je er op klikt komt er een grotere versie van het plaatje in een venster naar boven.

Het probleem is dat het lijkt dat de hele website een keer opnieuw geladen word met als gevolg een irritante knipper wanneer je op een thumb klikt.

Is het misschien mogelijk dit probleem te verhelpen?

De site is:http://www.vcsverstappen..../binnenspeeltuinen_nl.htm

Het scriptje dat ik er voor gebruikt heb is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
PositionX = 150;
PositionY = 0;

defaultWidth  = 500;
defaultHeight = 500;

var AutoClose = true;

if (parseInt(navigator.appVersion.charAt(0))>=4){
var isNN=(navigator.appName=="Netscape")?1:0;
var isIE=(navigator.appName.indexOf("Microsoft")!=-1)?1:0;}
var optNN='scrollbars=no,width='+defaultWidth+',height='+defaultHeight+',left='+PositionX+',top='+PositionY;
var optIE='scrollbars=no,width=150,height=100,left='+PositionX+',top='+PositionY;
function popImage(imageURL,imageTitle){
if (isNN){imgWin=window.open('about:blank','',optNN);}
if (isIE){imgWin=window.open('about:blank','',optIE);}
with (imgWin.document){
writeln('<html><head><title>Loading...</title><style>body{margin:0px;}</style>');writeln('<sc'+'ript>');
writeln('var isNN,isIE;');writeln('if (parseInt(navigator.appVersion.charAt(0))>=4){');
writeln('isNN=(navigator.appName=="Netscape")?1:0;');writeln('isIE=(navigator.appName.indexOf("Microsoft")!=-1)?1:0;}');
writeln('function reSizeToImage(){');writeln('if (isIE){');writeln('window.resizeTo(100,100);');
writeln('width=100-(document.body.clientWidth-document.images[0].width);');
writeln('height=100-(document.body.clientHeight-document.images[0].height);');
writeln('window.resizeTo(width,height);}');writeln('if (isNN){');       
writeln('window.innerWidth=document.images["George"].width;');writeln('window.innerHeight=document.images["George"].height;}}');
writeln('function doTitle(){document.title="'+imageTitle+'";}');writeln('</sc'+'ript>');
if (!AutoClose) writeln('</head><body bgcolor=000000 scroll="no" onload="reSizeToImage();doTitle();self.focus()">')
else writeln('</head><body bgcolor=000000 scroll="no" onload="reSizeToImage();doTitle();self.focus()" onblur="self.close()">');
writeln('[img]'+imageURL+'[/img]</body></html>');
close();        
}}

www.diovisuals.co,

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Om eerlijk te zijn heb ik nergens last van, het werkt allemaal prima hier :)

FireFox 1.0 en Windows 2000
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041107 Firefox/1.0

-edit-

Met IE 6 gaat ook alles goed

[ Voor 10% gewijzigd door WhizzCat op 07-01-2005 13:43 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:38
Probleem hier ook niet. Persoonlijk zou ik de formaten overigens meegeven in de link zodat de popup meteen de juiste grootte heeft. Dan zie je niet eerst een deel van de afbeelding waarna het venstertje zichzelf vergroot.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:18

janklp

FortyTwo Capital

Hier met windows xp en sp2 met ie geen probleem. Leuke site overigens.

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07-2025
Het werkt in Opera (ID als Opera) helemaal niet. Niet zo vreemd ook met zwaar verouderde code als
code:
1
2
var isNN=(navigator.appName=="Netscape")?1:0;
var isIE=(navigator.appName.indexOf("Microsoft")!=-1)?1:0;}

welke alleen Netscape of Microsoft snapt. Ik denk dat je het beste even naar een ander scriptje kunt gaan zoeken, eentje die wel bij de tijd is...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

djluc schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:44:
Probleem hier ook niet. Persoonlijk zou ik de formaten overigens meegeven in de link zodat de popup meteen de juiste grootte heeft. Dan zie je niet eerst een deel van de afbeelding waarna het venstertje zichzelf vergroot.
dat zou ik sowieso doen, veel mensen (waaronder ik ook) hebben hun browser zo ingesteld dat een webpagina niet zijn eigen venster mag vergroten/verkleinen (maw, blijf van mijn browser af :P ) waardoor het venstertje niet het juiste formaat heeft. Dus gewoon dat venstertje popuppen met de juiste grote :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ook nergens last van. Maar, wat is het nou precies? Javascript? Het plaatje is dus geen echte thumbnail, maar gewoon resized?

Ik kan namelijk niet direct in je code kijken door die handige rechtermuisklik popup!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Noork schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:53:
Hier ook nergens last van. Maar, wat is het nou precies? Javascript? Het plaatje is dus geen echte thumbnail, maar gewoon resized?

Ik kan namelijk niet direct in je code kijken door die handige rechtermuisklik popup!
Ik wel ;)

En het zijn inderdaad resized grote foto's, dus geen echte thumbnails :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Sanity11
  • Niet online
Bedankt voor de reacties,

Ik zal eens gaan kijken of ik mischien een beter stukje code kan vinden zodat alles ook werkt in andere browsers dan netscape en IE.

Wel vreemd dat het hier niet helemaal goed werkt?

In ieder geval in IE niet, in Netscape wel.

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
WhizzCat schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:57:
[...]

Ik wel ;)

En het zijn inderdaad resized grote foto's, dus geen echte thumbnails :)
Oh, hehe.
Dit is de 1e website die ik maak dus ik ben er nog niet zo goed in thuis.
Dus thumbs is iets anders dan gewoon kleine plaatjes met een link naar een groter plaatje. :D

www.diovisuals.co,

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Sanity11 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:32:
[...]

Oh, hehe.
Dit is de 1e website die ik maak dus ik ben er nog niet zo goed in thuis.
Dus thumbs is iets anders dan gewoon kleine plaatjes met een link naar een groter plaatje. :D
Klopt, een thumbnail is een plaatje van bv 100x100 pixels en daar link je je grote foto aanvast, dus bij de image src in je tabel, zet je de linkjes naar je thumbnails toe. Het voordeel hiervan is dat je pagina opeens 3x zo snel laadt :)

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 11:46
^^ inderdaad

Hoeveel KB is je totale pagina die hij load? Duurt wel aardig lang namelijk :)
Pagina: 1