Toon posts:

dvd en divx kijken op 500mhz laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een dell p3 500mhz laptop met 256 mb. Ik wil hier divx en xvids opkijken en dvd`s. Ik heb nu een codec geinstalleerd.Genaamd codecs6022allinone. Hij speelt nu divx en xvids met ondertitetling. Ook dvd`s speelt hij af, maar alleen backup`s. Originele niet, en zonder ondertiteling.

Moet ik zoiets als een cyberlink dvd player installeren om ondertiteling te krijgen?

Er zit ook een cdbrander in, maar mijn hd is niet zo heel erg groot, dus ik wil niet van die megaprogramma`s erop. Wat is een goed , klein brandprogramma?

groeten,

dennis

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit soort zaken zijn geen hardware zaken, maar software zaken. Vandaar krijgt dit topic een klein duwtje vanuit Complete Systemen & Laptops richting Software Algemeen. Het topic kan daar overigens nog op slot gaan, je kan best wat vinden over software-ondertiteling bij (divx)films.

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 07-01-2005 14:21 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beste Dennis,

Inderdaad, om dvd's af te spelen (met de menu's en ondertiteling), heb je dvd software voor nodig zoals WinDVD of PowerDVD. Cyberlink ken ik niet, maar die zal ook best goed zijn.

Om te branden kun je Nero gebruiken (versie 6 is +- 65MB). Je kan ook een iets oudere misschien gebruiken mits je een niet al te nieuwe cd brander hebt. Maar er zijn tig brandpakketten op de markt, b.v. Easy cd creator, Alcohol 120 enz enz. Je kan hiervoor het beste even zoeken op got.

Dat lijkt me sowieso wel het beste om eerst te doen voordat je zo'n topic opent.

Succes ermee.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Noork schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:48:
Inderdaad, om dvd's af te spelen (met de menu's en ondertiteling), heb je dvd software voor nodig zoals WinDVD of PowerDVD. Cyberlink ken ik niet, maar die zal ook best goed zijn.
Cyberlink is de maker van Powerdvd, dus waarschijnlijk hebben jullie het over hetzelfde pakket :)

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43
Je zou het eens kunnen proberen met Geexbox. Je start op met een bootable cd'tje, haalt het eruit en je hebt een mediacenter. Speelt alles af en je hoeft niets te installeren.

http://www.geexbox.org/en/

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:01
Media Player Classic + ffdshow, superlicht en altijd goede kwaliteit... is volgens mij beste wat je kan hebben... speelt behalve bijna alle videobestanden ook audiobestanden en ook gewoon dvds met ondertiteling naar keuze af :) heb je geen zware pakketen als Cyberlink WinDVD of PowerDVD ofzoiets voor nodig

Media Player Classic v 6.4.8.2 vindje gewoon via google, zelfde geld voor ffdshow.

klein en licht brandprogramma? kweetniet of Blindwrite wat is...
CloneCD is in elk geval ideaal als je een klein en licht programma zoekt om CDs te kopieren.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 11-01-2005 16:04 ]

Verwijderd

Ik heb het niet zo op die kant en klare codec packs, doet meer fout dan goed. Teveel rotzooi naar mijn idee

Ik installeer altijd de volgende dingen en dan werkt bijna alles, behalve DVD.

Vobsub (voor ondertiteling sub,srt etc)
AC3Filter (om divx/xvid met 5.1 of DTS geluid af te kunnen spelen)
Ogg codec (om files te kijken die ogg geluid hebben)
DIVX codec 5.2.x (voor divx)
XVID codec 1.x (voor xvid)
Media Player Classic, Bsplayer, Media Player 10 (om natuurlijk de film te kijken)

En voor DVD gewoon windvd gebruiken

Divx 3 en 4 worden hiermee ook afgespeeld, maar die weiger ik toch om te kijken. De kwaliteit daarvan is echt om te janken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 17:43 ]

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Als ik jou was zou ik VLC gebruiken, te downloaden op www.videolan.org

Dat speelt alles af zonder dat je codecs nodig hebt, incl. dvd's
Pagina: 1