Toon posts:

Waarom zijn er geen kabel-modem & router combi's ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil graag een router met ingebouwde kabel modem, zoals ik dat bij mijn ouders met een speedtouch 510 voor adsl ook had geregeld. Maar nu lijkt het dat dit niet bestaat, wat is daar dan de reden voor?

En wat zijn de betere routers achter de standaard @home motorola modem?

Doordat ik nog wel eens wil counterstriken (online gamen) zou het mooi zijn als mijn ping laag blijft.

Verwijderd

Ik heb quicknet, en zit achter een draytek 2200E. Gaat prima mag ik wel zeggen.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:37
Linksys heeft een eigen modem gemaakt, die zou je kunnen gebruiken icm met een Linksys router. Je blijft helaas weer vast zitten aan 2 fysieke apparaten.

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 11:11
ik heb zelf slechte ervaringen met Sweex. Ik heb al drie nieuwe gehad (iedere keer binnen 1 jaar, dus krijg dezelfde weer als vervanging).

Toch hoor ik niet van iedereen slechte verhalen. Tis wel een simpel dingetje en makkelijk in te stellen. Niet heel veel instelmogelijheden, maar voldoende.

Linksys en Draytek(vigor) heb ik zelf ook goeie ervaring mee. Heb het idee dat die veel stabieler draaien dan de Sweex.

Jan-Willem

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
zyxel prestige 650H... Prima apparaat.

Hoe kom je hier trouwens bij:
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:29:
....Maar nu lijkt het dat dit niet bestaat, wat is daar dan de reden voor?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:37
jee-weetje schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:31:
ik heb zelf slechte ervaringen met Sweex. Ik heb al drie nieuwe gehad (iedere keer binnen 1 jaar, dus krijg dezelfde weer als vervanging).

Toch hoor ik niet van iedereen slechte verhalen. Tis wel een simpel dingetje en makkelijk in te stellen. Niet heel veel instelmogelijheden, maar voldoende.

Linksys en Draytek(vigor) heb ik zelf ook goeie ervaring mee. Heb het idee dat die veel stabieler draaien dan de Sweex.
Mag ik vragen welke Sweex je hebt? Ik had ook een Sweex maar die draaide zoveel beter met de InexQ firmware erop.

Nu ben ik een trotse bezitter van de alombekende Linksys WRT54G 8)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Die zijn verdomd moeilijk te vinden.

Ten eerste hebben de kableaars in het begin een eigen standard gebruikt. COM21 geloof ik. Later is er pas een universele standaard gekomen DOCSIS (1.0 &1.1) voor die laatste standaard zijn met een lampje wel modem/router combis te vinden.

door deze fabrikanten na te bladeren:
http://www.cable-modems.org/gallery/

ik vond de zyxel 941 R (kon zo snel geen prijs vinden)
http://www.zyxel.com/prod...indexFlagvalue=1024889003

en de (relatief dure)
http://www.cisco.com/en/U...uide09186a0080087fb0.html

Bedenk ook dat de kabelmaatschappijen hier heel lang een 1 kabel= 1 PC mentaliteit hebben gehad en dus eigenlijk routers daarmee verboden. En de professionele markt hebben de kabel providers eigenlijk nauwelijks benaderd.

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 07-01-2005 14:46 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Zolang het over het onderwerp in de post boven me gaat is het ok, maar als dit uitmondt in een opsomtopic met "[insert merk] is goed!!11" of het tegenovergestelde gaat-ie dicht.

Verwijderd

leuk_he schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:45:
Die zijn verdomd moeilijk te vinden.

Ten eerste hebben de kableaars in het begin een eigen standard gebruikt. COM21 geloof ik. Later is er pas een universele standaard gekomen DOCSIS (1.0 &1.1) voor die laatste standaard zijn met een lampje wel modem/router combis te vinden.
niet slechts 1 eigen standaard, er is een hele waslijst mer verschillende standaards die in NL voorkomen (kwamen inderdaad) ;)

Nog een probleem, stel ik koop zo'n router/modem, zal die dan uberhaupt kunnen werken? Het zal me niks verbazen als de kabelaar allerlei smerige truukjes heeft uitgehaald waardoor alleen bekende modems online kunnen komen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:15:
[...]
Nog een probleem, stel ik koop zo'n router/modem, zal die dan uberhaupt kunnen werken? Het zal me niks verbazen als de kabelaar allerlei smerige truukjes heeft uitgehaald waardoor alleen bekende modems online kunnen komen.
Voor chello zou het me niks verbazen. Zeker omdat de snelheidbegrenzing in het modem zit. Voor @home weet ik het niet.

@JSS: die modems heb ik alleen maar gezocht om aan te geven dat ze bestaan als je een DOCSIS modem zoek.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• jee-weetje
Ricardo87 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:35:
[...]

Mag ik vragen welke Sweex je hebt? Ik had ook een Sweex maar die draaide zoveel beter met de InexQ firmware erop.
Ik had de Sweex LB000021.

Later de edimax (precies hetzelfde dingetje eiegnlijk)

Heb nu ADSL, zyxel 650 ==> Zuuuper !!

Jan-Willem

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Swa-baldie schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:35:
zyxel prestige 650H... Prima apparaat.
Dat is op zich inderdaad een prima apparaat, maar dat is voor ADSL, niet voor kabel-internet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• jee-weetje
@ topicstarter:

Er zijn dus keuzes zat. heb je nog meer wensen ofzo ?
Draadloos?
Server achter de router draaien ?
Misschien een printerservertje erin ?

Dit soort zaken bepalen natuurlijk ook je uiteindelijke keuze !

Jan-Willem

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@home laat alleen zijn 'eigen' modems (zelf uitgegeven) toe op zijn netwerk. En dat zijn dus (tegenwoordig) de motorola sb5100 of de arris 250 (?) .
Sterker nog. Stel; je hebt een @home abo gehad, opgezegt, en wil nu weer een abo nemen, mag/kan je niet het modem gebruiken wat je al hebt maar krijg je weer een nieuw modem (welke je tegenwoordig trouwens niet meer betaald)
dit laatste willen ze overigens wel veranderen (maar wanneer..... ????)

je kan dus niets anders doen dan gewoon een 'simpele' losse router aanschaffen.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de info, ik ben geholpen.

Wordt dus een normale router achter de motorola modem.
Pagina: 1