Hardeschijf klikt

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb hier een bigfoot voor die ik gebruik voor opslag van downloads en cd_images. Nu is het probleem dat de laatste tijd is steeds om de zoveel tijd die hardeschijf hard hoor klikken.. Is de hardeschijf dan gaar. Kan die misschien de hitte niet kwijt. Of levert de voeding te weinig power..

Wat is het probleem?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Het probleem lijkt me duidelijk : verkeerde forum .

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wanneer gebeurt het dan? als je niks met die schijf doet? dat heb ik ook heel vaak is dacht ik gewoon de schrijfkop die in een ruststand ofzo wordt gezet. De ene harde schijf maakt meer lawaai dan de andere, dus die van jou tikt misschien wat hard.

• Daan
  • Laatst online: 12:13
Heb ik ook last van, ik heb een Maxtor.
HD geen probs mee, maar tikt wel eens...

Maar inderdaad verkeerde forum 4POX.

• MixMasterMike
  • Laatst online: 03-03-2025

MixMasterMike

Impervious

Lijkt me niet echt gezond, ik weet niet hoe oud dat ding is (volgens mij wel aardig oud, ik heb hier een bigfoot van 4 jaar oud) maar ik zou het toch maar is na laten kijken :D.

I'll catch you on the flip side....

Verwijderd

Ik heb al een stuk of 5 HD's zien crashen, meestal voorafgegaan met een berg herrie een week ervoor (bij 24/7 gebruik). Dus een backup maken lijkt me niet onverstandig.

Verwijderd

Het kan inderdaad gewoon het parkeren zijn, maar het is anders als de schijf gewoon volop bezig is:
Zodra dan op de één of andere manier iets in de schijf ook maar een minimaal beetje instabiel wordt, wordt de kop met vrij veel geweld boven het schijfvlak weggetrokken. Dat geeft ook een klikkend geluid.
Ik heb het zelf ook wel eens. Dat komt bv doordat er iemand lomp door je kamer banjert als je schijf niet stevig genoeg bevestigd is en de ondergrond van de pc niet al te hard is (bv houten planken).
Dit hebben ze mij tenminste eens in een automatiseringsbedrijf verteld.

Maarre: wel verkeerde forum, hè!

• Daan
  • Laatst online: 12:13
Die van mij die staat 24/7 aan en ook al een paar maand met deze nieuwe Maxtor HD, geen probs mee.

• 4POX
  • Laatst online: 14:23

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Kwam door de haast dat ik hem op de verkeerde forum is gekomen... Daarom kon ik hem ook niet meer terug vinden...

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik heb er ook last van gehad met een Maxtor; bij mij werd het steeds erger. Ik ben er toen meer terug gegaan (hij was net nieuw) en volgens de computerboer was het een foutje en was hij niet meer helemaal vacuüm. Ik heb een nieuwe meegekregen en die heeft geen getik meer....

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Had ik dus ook. Af en toe hoorde ik een harde tik in m'n hd, stond het beeld voor 5 seconden even stil en daarna ging alles weer verder. Totdat ik opeens achterelkaar van die harde tikken hoorden!! Ik m'n computer uitgegooid. Opgestart, bios pakte hem niet meer. Na wat gepruts pakte m'n bios hem weer. Win2000 opstarten ging niet meer, hd deed niks meer. In dos modus (door behulp van floppy) wel. Ik win98 partitie geactiveerd en die starte wel op. Alleen nu als ie bepaalde data plekken op de hd wil hebben hoor je 4zachte tikken en dan gaat heeft ie de data, staat het beeld voor zo'n 5 seconden stil. Dat heb ik nu dus. Er zit nog garantie op en ik ga vlug backupje maken! Maar het kutte is dat ik dan effe van iemand een hd moet lenen om dat cd schrijven natuurlijk niet gaat als ie weer even 5 seconden stil staat :(

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Mag ik ff vragen welk forum wel dit soort vragen moet hebben dan? (sorry..maar snap ik dat nou nog steeds niet?? hardware algemeen is toch het goede forum hier voor..)

maar back to topic.
Als je nog garantie hebt, moet je in de winkel ff een nieuwe gaan halen..(moet kunnen als je zo'n probleem hebt)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Ja, ik vraag me ook af waar dit anders moet? Niet in mobo's/processoren/overklokken en ook niet in videoplanken&beeldkannonen. Dus dan moet het hier.

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Ik denk dat ie is verzet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

dat zal dan wel ja

Verwijderd

Ik had ook een bigfoot.

Die begon ook met zo nu en dan een klik. Enkele weken later bleef ie constant klikken en deed niks meer.

Kortom: ik zou een backup maken.

Verwijderd

mijn Maxtor maakt rare klik & bonk geluiden maar doet het voor de rest wel goed.
Ik weet tenminste dat ie nog leeft :)

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Mijn IBM, heeft het dat nu ook. (op het moment wat minder, maar een backup maken is dus waschijnlijk wel aan teraden.

kut,kut,kut, moet ik 13gig backuppen, nog geluk dat ik geen 30gig hd heb :)
Pagina: 1